Podeu llegir el text de Viquipedia http://ca.wikipedia.org/wiki/Guerra_Civil_Anglesa i entendreu el context en el que escriu Locke.
Comentari de text per 1er. de batxillerat
Us proposo que feu un comentari. Primer de tot, podeu veure un model a
http://www.educahistoria.com/reportajes/comtex/textcom.html
Heu de comentar un text sobre l’Antic Régim seguint la pauta treballada i podeu escollir de la llista que trobareu a:
http://webs.ono.com/pedabagon/pedro/Historiacontemporanea/temas/AR/documentos/documentosglobal.html
El resultat me l’heu de fer arribar via mail (enavar22@gmail.com) o en ma abans de divendres 26.
Bibliografia història contemporània
8. BIBLIOGRAFÍA
8.1 GENERAL
ARÓSTEGUI, J. BUCHRUCKER, C., SABORIDO, J., (Dirs.), El mundo contemporáneo.
Historia y problemas. Buenos Aires/Barcelona: Crítica/Biblos, 2001.
ARTOLA, M.; PÉREZ LEDESMA, M. Contemporánea. La Historia desde 1776, Alianza, Madrid,
2005.
BRIGGS, Asa y CLAVIN, Patricia, Historia contemporánea de Europa, 1789-1989, Crítica,
Barcelona, 1997.
CASASSAS, J. (ed.), La construcción del presente. El mundo desde 1848 hasta nuestros días,
Ariel, Barcelona, 2005.
COMÍN, F., HERNÁNDEZ, M,. LLOPIS, E. (2005): Historia Económica Mundial, siglos X-XX.
Barcelona: Crítica.
DIEZ ESPINOSA, J.R. et al.: Historia del Mundo Actual, de 1945 a nuestros días. Universidad
de Valladolid, Caja Salamanca-Soria, 1996
DI VITTORIO (Ed.), Historia económica de Europa, Siglos XV-XX, Crítica, Barcelona, 2003.
FONTANA, J., Introducción al estudio de la Historia. Barcelona: Crítica, 1999.
HOBSBAWM, E, Historia del siglo XX, Crítica, Barcelona, 2003.
MCNEILL, J. R. Algo nuevo bajo el sol, Historia medioambiental del mundo en el siglo XX,
Alianza, Madrid, 2003.
VILLARES, R., BAHAMONDE, A., El mundo contemporáneo. Siglos XIX y XX. Madrid: Taurus,
2001.
Pàgines de referència pels treballs de recerca
Us passo un parell de pàgines interessants per familiaritzar-vos en els treballs de recerca:
http://www.edu365.cat/batxillerat/comfer/recerca/index.htm
http://iespuigcastellar.xeill.net/activitats/dossier-del-treball-de-recerca
Ànims i ja podeu començar.
Eduard
Nova proposta sobre els nens de la Guerra
Hola
He preparat un treball sobre els nens i nens refugiats i la guerra.
http://phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_mondrian_w.php?id_actividad=2046&id_pagina=1
Arreveure,
Dolors camenforte
Article sobre turisme responsable de ciutadania (per dijous 22)
TURISME RESPONSABLE
– Què és? (el tema investigat)
– Com funciona? (a qui implica, que es fa, etc…)
– A qui beneficia? (directa i indirectament)
– Com ho podem portar a la pràctica (aquí a Granollers i des de la vida quotidiana)
La idea és crear un plafó senzill, on de manera clara s’expliqui el tema treballat, que sigui entenedor i que sigui producció seva. M’imagino unes 20 línies per pregunta (si necessiten més o menys tu mateix). Amb aquest material i amb alguna foto confeccionarem els plafons de l’exposició feta pels alumnes participants de Granollers, que ens trobarem un dia per explicar-nos-ho..
Carta de comiat per Segon A de batxillerat
Carta a les i els alumnes de 2on. A de Batxillerat (IES Antoni Cumella)
Eduard Navarro i Doménech
Benvolguda i benvolgut
Amb aquesta carta m’acomiado de vosaltres. Alguns de vosaltres heu estat sis anys a l’Institut, i encara me’n recordo de quan vau començar al Cumella (la Sara, la Carme, en Dani, en Javi, l’Adrià, l’Aitor, la Carme,…) i als altres us he conegut aquest darrer any. Per això, i perqué sou un xic especials m’he volgut acomiadar. Però com que això costa, he preferit escriure-us al meu bloc.
Crec que aquest curs hem fet bona feina i tot i que l’esperit científic- tecnològic planava excessivament en l’ambient, penso que els meus propósits com a profe d’història els he assolit amb vosaltres, i per això estic molt content. També m’heu semblat persones molt sensibles i interesades en el que se us explicava, tot i que algun dia ens hem posat massa seriosos. Ja sabeu que a l’IES les coses són així.
S’acaba una etapa i espero que us endueu un bon record. Espero que l’esperit crític, i solidari el mantingueu, i que pogueu seguir estudiant i enriquir-vos personal i professionalment. També espero que continueu creixent com ho heu fet, i que sigueu feliços. No ens oblideu. Gràcies,
Eduard
PD: per acabar, hi ha dues cançons de Raimon que podeu escolar si cliqueu i que us recomano. D’elles, extrec una frase que crec que tothom hem de fer nostra:” Qui perd els origens, perd la identitat”.
http://es.youtube.com/watch?v=vWiaj26IoOk
http://es.youtube.com/watch?v=ioUTBL3dlnw