Tornem a començar

Hola

Soc l’Eduard i vull presentar el meu bloc. Aquí ja fa tres cursos que penjo recursos, comentaris, noticies, links… de ciències socials.

Aquest any però ho faré amb noves energies. Comencem una nova etapa al IES les Franqueses II i ho fem per poder treballar amb noves maneres i energies, tot contant amb l’alumnat. Avui he conegut molts d’ells i m’han donat molt bona impressió. Esperem que l’any que comencem sigui tan bó o millor que els anteriors. Un record per als meus ex-alumnes i ex-companys del IES Antoni Cumella.

Eduard

Dades població Granollers

Trobareu dades en aquest enllaç:

http://plaestrategicgranollers.cat/indicadors/demografia.php

Opinions sobre la UE

REcordeu que heu de desenvolupar cinc arguments a favor i en contra de la U. E. Us passo alguns articles més de El País i Público

Treball en webquest sobre la Unió Europea

Utilitzeu aquests recursos per fer un treball sobre la unió Europea on explicant els orígens de la U.E. i què és, arribeu a fer un eslògan a favor i en contra de la U.E. tot i argumentant les raons de les dues posicions. Màxim tres pàgines.

http://iesmonterroso.org/recursos/webquestue/index.htm

 

http://www.didac.arrakis.es/wq/ue/index.htm

 

http://webquest.xtec.cat/httpdocs/wqunioeurpea/activitat1.htm

Una presentació sobre pobresa i desigualtats al món actual

Mireu i penseu: presentació

WEBQUEST BANDOLERISME

INTRODUCCIÓ:

En aquesta webquest parlarem sobre el moviment del bandolerisme, un fenomen molt característic del món rural català als segles XVI i XVII. 

 Els principals aspectes a tractar són:

1. Qui eren els bandolers?

2. Com s’organitzaven, quins bàndols es formaren?

3. A què es dedicaven?

4. Quins territoris van ocupar?

5. Qui va ser Joan Sala, més conegut com Serrallonga?

6. Quin va ser el final de Serrallonga?

 

TASCA:

En aquest projecte s’haurà de fer una recerca d’informació sobre el bandolerisme. Aquesta informació s’aconseguirà mitjançant la consulta de diverses pàgines web, i caldrà redactar la informació trobada, tenint en compte les preguntes plantejades a la introducció. 

Els alumnes treballaran en grups de quatre, per tal de repartir-se les tasques i així agilitzar el procés. Un cop redactada la informació, s’haurà de fer una petita presentació de les dades recollides davant la resta de companys, de no més de deu minuts de durada. 

 

PROCÉS:

El procés consisteix en les següents passes:

1. Es formaran grups de quatre persones.

2. Cada membre del grup visitarà una d’aquestes pàgines, i n’extraurà la informació que cregui adient, tenint en compte les preguntes plantejades a la introducció. 

– Pàgina de Viquipèdia dedicada al Bandolerisme: http://ca.wikipedia.org/wiki/Bandolerisme

– Article sobre Bandolerisme (en castellà):

http://hem.spray.se/harold.durand/bandi.html

– Pàgina de Viquipèdia dedicada a Serrallonga:

http://ca.wikipedia.org/wiki/Joan_Sala_i_Ferrer

– Pàgina de l’XTEC dedicada al Bandolerisme: http://www.xtec.cat/aulanet/viatge/credit3/04/repro34f.htm#f2

 

3. Seguint les preguntes plantejades a la introducció, caldrà redactar un text que contingui tota la informació que s’ha recollit.

4. Preparar una breu exposició (no més de 10 minuts de durada) entre els 4 membres del grup. Tingueu en compte que, encara que tant sols hagueu d’exposar una pregunta, cal que les prepareu totes, ja que no sabreu quina serà la pregunta que haureu de presentar.

 

AVALUACIÓ:

L’avaluació es farà a partir de la recerca d’informació i l’exposició a classe. 

Els criteris que es tindran en compte són els següents:

  – Que la informació recollida respongui les preguntes plantejades a la introducció.

  – Que la informació estigui ben redactada, sense faltes d’ortografia, i que el text sigui coherent, que estigui ben estructurat. 

  – Es tindrà en compte que el text no sigui un “copia/enganxa”, cal que estigui redactat. 

  – Que l’exposició sigui una mostra de la informació més representativa. Cal que tots els membres del grup participin de l’exposició.

 

CONCLUSIÓ:

Les conclusions estan basades en els coneixements que els alumnes hagin adquirit mitjançant aquest webquest. 

Cal que, per arribar a aquestes conclusions, els alumnes tinguin en compte el següent:

1. Quina informació s’ha donat a classe sobre aquest tema.

2. Què han après durant la recerca d’informació que abans no sabien. 

3. Què han après escoltant les exposicions que han fet els seus companys.  

 

 

Mirem dos vídeos a classe d’història

Veurem els vídeos. Un sobre Palestina i l’altre sobre la realitat centreamericana

Dos vídeos d’història contemporània per veure

Podeu verue un d’aquests dos reportatges: el de la funa de Víctor Jara o el de Murs de sorra i fer-ne una recensió

Treball de bandolers. Serrallonga.La històri

Mirem aquest vídeo sobre Serrallonga http://www.tv3.cat/videos/820599/Serrallonga-la-historia i treballarem una webquest

Capítols de “Sense Embuts”: pobres i gais i lesbianes.

Mireu aquests capítols. El de pobres[kml_rm movie="http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/tvc/sensembuts/1170735.rm" width="352" height="288"/]i el de Gais i lesbianes [kml_rm movie="http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/tvc/sensembuts/1167251.rm" width="352" height="288"/]