[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6dJJDXXOaqE[/youtube]
Webquest sobre ciutats
Un cop feta la introducció, treballarem aquesta webquest . En cas de trobar algun enllaç trencat, buscarem de nous amb el google.
Per Carnestoltes: república o monarquia
En temps de disbauxa i transgressió veurem el documental de Sense Ficció per extreure cinc arguments a favor de la República i cinc a favor de la monarquia i al final posar la vostra opinió personal. Cal entregar-ho a mà el divendres 24.
Recuperació del primer trimestre. 3r. ESO
La recuperació la farem amb dues tasques:
-entrega dels exercicis que s’indiquen abaix dels temes 1 a 3 del llibre (t. 1: exercicis 2 a 14; t.2 exercicis 1 a4 i 9 a 30; t.3 exercicis 3 a 14).
-prova a partir d’aquests exercicis el proper dimarts 21 de febrer a les 12.30 h.
Com la majoria ja ha fet els dossiers podeu aprofitar els exercicis fets i que ja heu entregat en el dossier.
Activitat sobre “La ola”
EL TOTALITARISME A PARTIR DE “LA OLA”
ACTIVITATS
A partir del visionat de “La Ola” i la lectura de l’article que trobareu a http://www.xtec.es/~lvallmaj/preso/totalita.htm responeu aquestes preguntes:
1. Què t’ha semblat aquesta pel•lícula? T’ha agradat? Justifica-ho.
2. Amb quin personatge t’identifiques més? I amb quin menys? En ambdós casos, justifica-ho.
3. Què creus que és el que ha fallat en l’experiment del professor Wegner? Argumenta-ho.
4. Coneixes algun cas en el que una persona o grup es comporti de manera similar al que has observat a la pel•lícula? Explica-ho.
5. Què creus que passaria si a la teva classe es proposés un experiment d’aquest tipus? Creus que es donaria una situació semblant? Argumenta-ho.
6. Per finalitzar el treball entorn aquesta pel•lícula proposem la realizació de debats que versin sobre alguns dels temes següents. Per preparar-los heu de redactar dos arguments sobre cadascun d’aquests temes:
– El poder del grup sobre els integrants que ho componen.
– Les formes de govern que s’han desenvolupat al llarg de la història de la humanitat, i com resulta més apropiada.
– El lideratge: positiu o negatiu?
– La tolerància i la integració.
– El totalitarisme i la democràcia. Pros i contres de cada sistema.
Webs per al tema “Tensions i conflictes, 1914-1939”
Treballarem amb diversos materials però us aconsello especialment aquests webs:
http://blogdelaclasedehistoria.blogspot.com/ i http://historiaguapa.blogspot.com/ (ud. 6,7 i 8).
Presentació
Repàs sobre Espanya en el segle XIX
El 9 de gener tenim la primera classe del 2012. Cal que aquell dia porteu respostes aquestes preguntes:
-Per què diem que el 1812 hi va haver el primer intent del liberalisme espanyol?
-Ferran VII va tenir tres períodes de govern. Descriu-los breument. Per què diem que amb ell es produeix la fallida de l’absolutisme?
-Per què va començar la guerra carlina? Quins bàndols hi havia? Quins principis defensaven?
-Quan s’inicia a Espanya la revolució liberal? Qui la impulsa? Quines reformes acaben amb l’antic Règim?