Vídeo sobre el nazisme

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6dJJDXXOaqE[/youtube]

Webquest sobre ciutats

Un cop feta la introducció, treballarem aquesta webquest . En cas de trobar algun enllaç trencat, buscarem de nous amb el google.

Per Carnestoltes: república o monarquia

En temps de disbauxa i transgressió veurem el documental de Sense Ficció per extreure cinc arguments a favor de la República i cinc a favor de la monarquia i al final posar la vostra opinió personal. Cal entregar-ho a mà el divendres 24.

Recuperació del primer trimestre. 3r. ESO

La recuperació la farem amb dues tasques:
-entrega dels exercicis que s’indiquen abaix dels temes 1 a 3 del llibre (t. 1: exercicis 2 a 14; t.2 exercicis 1 a4 i 9 a 30; t.3 exercicis 3 a 14).
-prova a partir d’aquests exercicis el proper dimarts 21 de febrer a les 12.30 h.

Com la majoria ja ha fet els dossiers podeu aprofitar els exercicis fets i que ja heu entregat en el dossier.

Activitats Primera Guerra Mundial

Tenim activitats a: historia guapa
activitats interactives
comentari interactiu sobre la guerra
Història Siglo XX
Vivències quotidianes

Activitat sobre “La ola”

EL TOTALITARISME A PARTIR DE “LA OLA”

ACTIVITATS
A partir del visionat de “La Ola” i la lectura de l’article que trobareu a http://www.xtec.es/~lvallmaj/preso/totalita.htm responeu aquestes preguntes:

1. Què t’ha semblat aquesta pel•lícula? T’ha agradat? Justifica-ho.

2. Amb quin personatge t’identifiques més? I amb quin menys? En ambdós casos, justifica-ho.

3. Què creus que és el que ha fallat en l’experiment del professor Wegner? Argumenta-ho.

4. Coneixes algun cas en el que una persona o grup es comporti de manera similar al que has observat a la pel•lícula? Explica-ho.

5. Què creus que passaria si a la teva classe es proposés un experiment d’aquest tipus? Creus que es donaria una situació semblant? Argumenta-ho.

6. Per finalitzar el treball entorn aquesta pel•lícula proposem la realizació de debats que versin sobre alguns dels temes següents. Per preparar-los heu de redactar dos arguments sobre cadascun d’aquests temes:

– El poder del grup sobre els integrants que ho componen.
– Les formes de govern que s’han desenvolupat al llarg de la història de la humanitat, i com resulta més apropiada.
– El lideratge: positiu o negatiu?
– La tolerància i la integració.
– El totalitarisme i la democràcia. Pros i contres de cada sistema.

Webs per al tema “Tensions i conflictes, 1914-1939”

Treballarem amb diversos materials però us aconsello especialment aquests webs:
http://blogdelaclasedehistoria.blogspot.com/ i http://historiaguapa.blogspot.com/ (ud. 6,7 i 8).
Presentació

Vídeo sobre l’imperialisme, la 1a. Guerra Mundial i R. Russa

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vlYNfKWge5U&feature=BFa&list=ULi93A9H8k-l8&lf=mfu_in_order[/youtube]

Documental 1a. G. Mundial

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=G0eRHD9D9Lo[/youtube]

Repàs sobre Espanya en el segle XIX

El 9 de gener tenim la primera classe del 2012. Cal que aquell dia porteu respostes aquestes preguntes:
-Per què diem que el 1812 hi va haver el primer intent del liberalisme espanyol?
-Ferran VII va tenir tres períodes de govern. Descriu-los breument. Per què diem que amb ell es produeix la fallida de l’absolutisme?
-Per què va començar la guerra carlina? Quins bàndols hi havia? Quins principis defensaven?
-Quan s’inicia a Espanya la revolució liberal? Qui la impulsa? Quines reformes acaben amb l’antic Règim?