INTRODUCCIÓ:
En aquesta webquest parlarem sobre el moviment del bandolerisme, un fenomen molt característic del món rural català als segles XVI i XVII.
Els principals aspectes a tractar són:
1. Qui eren els bandolers?
2. Com s’organitzaven, quins bàndols es formaren?
3. A què es dedicaven?
4. Quins territoris van ocupar?
5. Qui va ser Joan Sala, més conegut com Serrallonga?
6. Quin va ser el final de Serrallonga?
TASCA:
En aquest projecte s’haurà de fer una recerca d’informació sobre el bandolerisme. Aquesta informació s’aconseguirà mitjançant la consulta de diverses pàgines web, i caldrà redactar la informació trobada, tenint en compte les preguntes plantejades a la introducció.
Els alumnes treballaran en grups de quatre, per tal de repartir-se les tasques i així agilitzar el procés. Un cop redactada la informació, s’haurà de fer una petita presentació de les dades recollides davant la resta de companys, de no més de deu minuts de durada.
PROCÉS:
El procés consisteix en les següents passes:
1. Es formaran grups de quatre persones.
2. Cada membre del grup visitarà una d’aquestes pàgines, i n’extraurà la informació que cregui adient, tenint en compte les preguntes plantejades a la introducció.
– Pàgina de Viquipèdia dedicada al Bandolerisme: http://ca.wikipedia.org/wiki/Bandolerisme
– Article sobre Bandolerisme (en castellà):
http://hem.spray.se/harold.durand/bandi.html
– Pàgina de Viquipèdia dedicada a Serrallonga:
http://ca.wikipedia.org/wiki/Joan_Sala_i_Ferrer
– Pàgina de l’XTEC dedicada al Bandolerisme: http://www.xtec.cat/aulanet/viatge/credit3/04/repro34f.htm#f2
3. Seguint les preguntes plantejades a la introducció, caldrà redactar un text que contingui tota la informació que s’ha recollit.
4. Preparar una breu exposició (no més de 10 minuts de durada) entre els 4 membres del grup. Tingueu en compte que, encara que tant sols hagueu d’exposar una pregunta, cal que les prepareu totes, ja que no sabreu quina serà la pregunta que haureu de presentar.
AVALUACIÓ:
L’avaluació es farà a partir de la recerca d’informació i l’exposició a classe.
Els criteris que es tindran en compte són els següents:
– Que la informació recollida respongui les preguntes plantejades a la introducció.
– Que la informació estigui ben redactada, sense faltes d’ortografia, i que el text sigui coherent, que estigui ben estructurat.
– Es tindrà en compte que el text no sigui un “copia/enganxa”, cal que estigui redactat.
– Que l’exposició sigui una mostra de la informació més representativa. Cal que tots els membres del grup participin de l’exposició.
CONCLUSIÓ:
Les conclusions estan basades en els coneixements que els alumnes hagin adquirit mitjançant aquest webquest.
Cal que, per arribar a aquestes conclusions, els alumnes tinguin en compte el següent:
1. Quina informació s’ha donat a classe sobre aquest tema.
2. Què han après durant la recerca d’informació que abans no sabien.
3. Què han après escoltant les exposicions que han fet els seus companys.
Deixa un comentari