GUIA DIDÀCTICA
LA PDI A L’AULA
TREBALLEM L’ACROSPORT AMB LA PDI
AQUÍ US DEIXO UN ENLLAÇ PER PODER TREBALLAR L’ACROSPORT MITJANÇANT LA PDI.
UNITAT DE PROGRAMACIÓ: “EDFISICAZERTERRALTANORD”
NIVELL EDUCATIU: !er i 2on de Cicle Superior.Primària.Ed.Física
OBJECTIUS DIDÀCTICS:
-Iniciar-se a l’handbol mitjançant el joc.
-Realitzar diferents tipus de llançaments.
-Dominar la passada i la recepció amb oposició.
-Col.laborar amb els companys/es.
-Realitzar activitats del jclic. Aprendre la teoria
-Conèixer les regles bàsiques del minihandbol mitjançant la PDI
-Iniciar-se en la utilització per a l’aprenentatge de les tecnologies de la informació i la comunicació, seleccionar i valorar la informació rebuda o aconseguida per mitjà de les tecnologies de la informació i de la comunicació.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES:
-Pràctica d’hàbits saludables
-Competència social. L’interès per la cooperació.
– Comunicativa,lingüística i audiovisual.La comunicació verbal i escrita d’idees i reflexions a partir de la pràctica i la teoria amb elements de suport digital , així com la incorporació de nou vocabulari
-Tractament de la informació i competència digital. L’ús de les TAC com un mitjà de diversificació i flexibilitat per a l’aprenentatge. Ús de visionats , gravacions, activitats Jclic,utilització de la PDI per aprendre la teoria (amb presentació, power point i prova final d’avaluació)
-Autonomia i iniciativa personal. Ser autònoms a l’hora de poder realitzar les activitats també quan estiguin a casa mitjançant el bloc.
Les competències digitals són d’àmbit transversal.
1. Instruments i aplicacions -Sobre el coneixement i l’ús de diversos dispositius digitals. Cal conèixer el seu funcionament i la seva utilitat per tal de ser capaç d’utilitzar-los i de triar aquells que s’ajustin millor a les necessitats que tingui l’estudiant en un moment donat.
2. Tractament de la informació i organització dels entorns digitals de treball -Significa l’accés a la informació i el procés necessari per transformar-la en coneixement, és a dir, utilitzar diferents eines i dispositius per organitzar aquesta informació, analitzar-la, establir relacions, sintetitzar-la i emmagatzemar-la.
3. Comunicació interpersonal i col·laboració -En la pràctica educativa, el coneixement no es dóna aïllat, es comparteix, es pot elaborar conjuntament. L’estudiant ha de conèixer les possibilitats de treball col·laboratiu que les eines digitals li ofereixen i també les diferents formes de participació en què es pot donar aquest treball.
4. Hàbits, civisme i identitat digital -Cal també desenvolupar la possibilitat de tenir actituds crítiques i reflexives, de saber valorar la informació a la que l’alumne té accés així com conèixer i utilitzar normes de reconeixement i de publicació dels materials que es troben a la xarxa. Els aspectes ètics i de seguretat implicats en l’ús d’Internet tindran també cabuda en aquesta dimensió.
CRITERIS I SISTEMA D’AVALUACIÓ:
-Utilitza el programari específic per treballar els diferents continguts de l’àrea.
-Identifica els elements teòrics treballats amb el suport de programes informàtics.
-Participa de manera activa en la millora de les propis resultats i del conjunt del grup amb
esforç i raonaments constructius.
-Mostra interès per les noves tecnologies com a mitjà d’aprenentatge i gaudeix del joc.
Utilitzaré:
L’avaluació inicial la durem a terme en la primera unitat de la sessió. El mestre/a realitzarà activitats senzilles per comprovar el nivell inicial dels alumnes.En el desenvolupament de la unitat es durà a terme l’avaluació formativa.El mestre/a proposarà diferents activitats per treballar el mini-handbol i farà les
correccions que consideri oportunes.
L’avaluació sumativa es durà a terme en l’ultima sessió de la unitat. El mestre/a avaluarà si els alumnes
són capaços de desplaçar-se botant una pilota d’handbol, si passen i reben la pilota correctament i
si són capaços de llançar a porteria.
I si superen el test d’avaluació de la teoria.( Barem:10 correctes: Excel.lent / 9 correctes: Notable 8 correctes: Bé /
6,7 correctes:Suficient Menys de 6: Insuficient
SEQÜÈNCIA D’ACTIVITATS:
-Jocs d’atrapar amb pilota
-Jocs de passades i conduccions.
-Jocs de llançament vers els companys/es
-Exercicis de llançaments a porteria
-Jocs de punteria
-Partits
-Jocs del jclic(omplir buits,mots encreuats, puzzles, lectures, teoria,…)
-Jocs de passades i llançaments i conèixer les regles bàsiques(visionades mitjançant el bloc amb la PDI)
-Test d’avaluació mitjançant el bloc amb la PDI
EDUCACIÓ INCLUSIVA.
L’educació inclusiva, emmarcada en una societat digital, implica necessàriament tenir en compte la inclusió digital.
La inclusió digital té com a objectiu garantir la igualtat de tot l’alumnat posant especialment l’èmfasi en els avantatges o inconvenients que poden venir de la mà de la tecnologia. Els reptes que ens planteja la inclusió digital suposa treballar al voltant d’aquests àmbits:
Accessibilitat dels recursos educatius digitals
Eines digitals al servei de l’escola inclusiva
La tecnologia pot ajudar a eliminar barreres que fan possible avançar envers l’educació inclusiva:
Afavorint la personalització dels continguts digitals i que es mostrin codificats de la millor forma per a l’usuari.
Afavorint l’autonomia de l’alumne/a i millorant l’accés i la producció de les seves tasques escolars, tant en quantitat com en qualitat.
Afavorint noves metodologies que donin resposta a tot l’alumnat
Afavorint la competència digital que ha de permetre a l’alumnat exercir com a ciutadans responsables en la societat digital.
Els alumnes nouvinguts podran realitzar les activitats per imitació. Realitzarem explicacions clares i breus, amb demostracions (reforç visual) i es faran les aclaracions als dubtes que vagin sorgint. Al ser activitats realitzades amb noves tecnologies, ja de per sí els hi crea una forta motivació per aprendre.Si sorgeixen problemes crearem petits grups.