UNITATS DIDÀCTIQUES

TÍTOL:  L’ART ABORIGEN I EL DREAMTIME

NIVELL EDUCATIU: Cicle Superior (5è i 6è d’Ed Primària )

OBJECTIUS:

1. Explorar i experimentar les possibilitats que ofereix el punt i la seva impressió per a crear una composició.

2. Aprendre a percebre i a representar una realitat a partir de símbols.

3. Aprendre sobre diferents cultures i  tipus d’art.

4. Escriure un conte breu a partir d’altres observats i analitzats aprofitant les imatges i els missatges audiovisuals.

5. Usar la revista digital isuue per crear un conte I publicar-ho.

6. Interès i participació en activitats col·lectives per arribar a un projecte comú

7. Valorar i gaudir el fet artístic propi i dels  altres, progressant  en l’ autoconfiança.

COMPETÈNCIES

  • COMPETÈNCIA COMUNICATIVA LINGÜÍSTICA I AUDIOVISUAL
  • TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ I COMPETÈNCIA DIGITAL.
  • COMPETÈNCIA EN EL CONEIXEMENT I LA INTERACCIÓ AMB EL MÓN FÍSIC
  • COMPETÈNCIA SOCIAL I CIUTADANA
  • COMPETÈNCIA D’APRENDRE A APRENDRE

CRITERIS I SISTEMA D’AVALUACIÓ

  1. Comprendre textos escrits i audiovisuals en format digital
  2. Saber respondre preguntes referides als documents que s’han llegit o mirat.
  3. Escriure textos literaris fent ús de les TIC (ben construïts amb riquesa de vocabulari, partint del procés de pensar, escriure o elaborar i revisar).
  4. Realitzar composicions visuals que representin el món imaginari i simbòlic de l’art aborigen australià.
  5. Emprar adientment la tècnica plàstica estudiada: impressió de punts.
  6. Participar de forma adequada en produccions col·lectives.
  7. Utilitzar, de forma pautada, programa d’edició de revistes digitals combinant text i imatge.

EDUCACIÓ INCLUSIVA

La unitat de programació proposa aprendre sobre la cultura i l’art dels aborígens australians. La forma de treball plantejada permet treballar de forma autònoma ,respectant el ritme de cada alumne i permet l’assoliment dels objectius amb diferents nivells d’aprofundiment. El fet de centrar-se en una producció plàstica fa que cada alumne pugui assolir la concreció del seu treball a partir d’una proposta personal que respecta les capacitats de cadascú.
D’altra banda la proposta de treball digital es per realitzar col·lectivament, d’aquesta manera assegurem que l’alumnat aprendrà del treball conjunt i resoldrà dubtes amb altres companys compartint responsabilitats.

Llicència d’ús

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *