Intel·ligència emocional
«Les nostres emocions poden proporcionar-nos informació valuosa sobre nosaltres mateixos, sobre altres persones i sobre determinades situacions. Haver descarregat el nostre mal humor sobre un company de treball pot indicar-nos que ens sentim aclaparats per un excés de treball. Sentir ansietat davant d’una propera exposició pot ser un senyal que necessitem preparar millor les nostres dades i xifres. La frustració davant un client podria indicar que ens convindria trobar altres formes de transmetre el missatge […].»
Si escoltem la informació que ens proporcionen les emocions, podrem modificar les nostres conductes i pensaments amb la finalitat de transformar les situacions. En el cas d’atacs d’ira, per exemple, podríem veure la importància de prendre mesures per reduir la nostra càrrega de treball o per regular el procés del mateix. Com s’aprecia, les emocions desenvolupen un paper important en l’àmbit laboral. De l’ira a l’entusiasme, de la frustració a la satisfacció, cada dia ens acarem a emocions –pròpies i alienes– a la feina. La clau està en utilitzar les emocions de manera intel·ligent, que és precisament el que volem dir amb intel·ligència emocional: fer, deliberadament, que les nostres emocions treballin en benefici propi, de manera que ens ajudin a controlar la nostra conducta i els nostres pensaments per obtenir millors resultats.»
La intel·ligència emocional en l’empresa, Abel Cortese
 
								
Per a què treballem millor en l’empresa, hem d’aprendre a gestionar els nostres sentiments. Si no es controlen, la majoria de vegades juguen en contra nostra i ens poden impedir realitzar alguna tasca. Per exemple, a l’hora d’haver de presentar alguna explicació davant dels companys de feina. Si ens posem molt nerviosos i no ho controlem, hi haurà conseqüències perjudicials. Si dominem les emocions o, simplement, les aprenem a controlar, ens podran ajudar al llarg de la nostra feina per obtenir resultats més satisfactoris.
Els essers humans s’han de conèixer ells mateixos i saber en tot moment la emoció que el seu cos donarà o posarà en funcionament en el moment que estiguem realitzant alguna feina o exposició, etc. La nostra intel·ligència emocional ja sap quan haurà d’activar la emoció corresponen al moment que toca.
La intel·ligència emocional, és l’habilitat per gestionar l’emoció i transmetre-la als demés de forma adequada.
Per mi, és molt important que quan vas a una botiga a comprar qualsevol cosa, la forma en que t’eten és importantíssim per tornar-hi el pròxim cop o no.
També és important, la forma en que contestem ja que si algú et fà una pregunta i l’hi contestes malament, el pròxim cop que aquella persona et vulgui fer una pregunta, s’ho pensarà dos cops.
Si la intel·ligència emocional personal s’utilitza de manera intel·ligent, és una cosa beneficiosa per a cadascú ja que si contestes bé i tractes a la gent com t’agradaria que et tractessin a tú és molt beneficiós per a una persona ja que a la gent no li farà cosa preguntar-te coses i tindràn més confiança.
Saber controlar les teves propies emocions a la feina és molt important. No et pots deixar anar per un atac de nervis o de ira, ademès s’ha de saber controlar les emocions i treure’n profit, intentant crear “bon rotllo” a la feina, perquè així les hores que es passin al lloc de treball seràn més agradables. Si a una feina hi ha mal ambient entre els companys a la llarga acabarà perjudicant alhora de treballar.
Per tal de treballar millor en l’empresa, hem d’aprendre a gestionar els nostres sentiments. Si no es controlen, la majoria de vegades juguen en contra nostra i ens poden impedir realitzar alguna tasca. Per exemple, a l’hora d’haver de presentar alguna explicació davant dels companys de feina. Si ens posem molt nerviosos i no ho controlem, hi haurà conseqüències perjudicials. Si dominem les emocions o, simplement, les aprenem a controlar, ens podran ajudar al llarg de la nostra feina per obtenir resultats més satisfactoris.
En aquest article ens explica com pot afectar la intel.ligència emocional a les persones d’una empresa i com la podem controlar, és a dir, si volem que en la nostra feina hi hagi una bona relació amb els companys hem de controlar la intel.ligència emocional, això vol dir saber apartar els problemes de fora, amb la feina, per poder realitzar bé la nostra feina.
La intel·ligència emocional és molt important ja que els problemes que tinguis un dia, o la manera en que t’hagis despertat no ha d’influir en el teu treball, o en la manera de tractar els clients o altres companys que no en tenen cap culpa. També que siguis una persona amb menys caràcter o amb més, has d’intentar actuar de manera correcte i adequada a la feina. Has de ser intel·ligent perquè depèn de com actuis t’hi pot costar el lloc de treball, ja que per exemple si ets una persona antipàtica i has de tractar tot el dia amb persones tan de dins a l’empresa com de fora, hauràs d’intentar ser una mica més amable. A totes les empreses volen persones emprendedores i motivades amb ganes de treballar, és a dir, que quan estiguis a l’empresa o vagis a buscar feina has d’estar amb bona actitut per causar bona sensació.
Normalment, depenent del nostre estat d’ànim, ens podem expressar d’una manera o d’una altre. En una feina que treballés a cara el públic o amb companys, hi ha vegades que has de fer-te el ”fort” i fingir que estàs amb un bon estat d’ànim quan potser no es així. Per tant d’intel·ligència emocional és molt important en el món laboral, ja que has de saber dominar els teus sentiments.
També sempre intentar de tractar bè els teus companys de feina, per molt que estiguis estressat o nerviós, ja que ajuda molt a sentir-te més comóde al lloc on treballes.
Tots ens deixem portar per les emocions, i en el món laboral no hauria de ser diferent, si no que hauríem de saber controlar-les. Opino que és important tenir intel·ligència emocional en l’empresa per fer que el lloc de treball sigui més agradable i per a que els clients estiguin contents. També trobo que està be que no tot sigui ser inteligent o no, que l’intel·ligència emocional sigui important i que també ens faigi diferents.
L’intel·ligència emocional es una cosa molt important ja que a la feina s’ha de tenir bona relació amb els treballadors, sobretot si treballes en equip.
En general la gent que està a gust en un lloc on la gent té bones relacions professionals va més motivat a treballar, no es fa tan pesat passar tantes hores i es rendeix el doble.
És molt important saber dominar les teves emocions per a poder obtindre beneficis amb l’altre gent, ja siguin els companys o amb els clients i estar a gust amb la teva feina.
S’han de saber controlar les emocions d’un mateix perquè l’altre gent no tenen la culpa que tinguis un mal dia i ho paguis amb ells.
Els éssers humans s’han de conèixer ells mateixos i saber en tot moment l’emoció que el seu cos donarà o posarà en funcionament en el moment que estiguem realitzant alguna feina o exposició, etc. La nostra intel·ligència emocional ja sap quan haurà d’activar l’emoció corresponent al moment que toca.