PERÍODE DE FAMILIARITZACIÓ

L’ Escola Bressol L’Espurna és per als nens i nenes una nova possibilitat de riquesa i ampliació de les seves experiències. Una altra forma de créixer i desenvolupar-se en relació amb els altres nens i nenes, amb altres adults i amb nous espais.

Serà provable que necessitin un temps perquè la coneguin, hi descobreixin coses interessants, la transformin i l’adaptin a les seves necessitats i gustos, per així poder disfrutar d’ella.

Aquest temps l’anomenarem PERÍODE DE ADAPTACIÓ. Serà el camí o procés que cada nen i nena viurà a nivell de sentiments ( afectius, socials o intel·lectuals ) tenint en compte el que suposarà la separació de la seva família i el que l’escola li pugui oferir.

Els infants, no seràn els únics implicats en el seu procés d’adaptació. La família i l’escola es posaràn en relació i tots tindràn que adaptar-se. Dia a dia aniràn descobrint els petits signes d’adaptació que els infants ofereixin.

Com es pot actuar des de casa?

  • No parlar de l’escola en termes negatius ( allà aprendras a menjar! )
  • Anticipar als infants el seu pròxim ingrés a l’escola, familiaritzar-se amb el nom dels seus companys i de les educadores.
  • Fer que coneguin l’edifici, que toquin les parets, que pujin a les valles, mirin a través de les finestres, vegin el pati i coneguin la seva aula.
  • Acomodar els seus ritmes de son, hàbits d’alimentació i petites costums, als que seguiràn a l’escola.
  • Fer partícep a tota la família del període d’adaptació: germans, avis…

 

I…Arribat el moment?

  • Ser molt respectuosos amb l’adaptació progressiva, sense forçar-la.
  • Fer que el moment d’acomiadar-se de l’infant a l’Escola sigui afectuós i el més breu possible. I recordar-li que se’l vindrà a buscar aviat.
  • Comentar cada dia a les educadores com ha passat la tarda i la nit anterior.
  • Procurar que els infants vagin a l’escola el més tranquils i relaxats possible.
  • Permetre que el nen o nena porti algun objecte molt personal i que li doni seguretat ( el seu xumet, un osset de peluix, el seu coixí…)
  • Recordar que el procés d’adaptació no sempre és constant, que hi ha alts i baixos.
  • Tenint en compte que cada nen/a és diferent, no és bo comparar processos d’adaptació.
  • No dubteu en expressar els vostres dubtes i sentiments a les persones educadores del vostre fill/a.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *