COM TREBALLEM?

El nostre projecte pedagògic es basa en la vida quotidiana que són totes les vivències i rutines que es viuen al llarg del dia a dia i que considerem que totes i cada una d’elles són moments d’aprenentatge.

Pensem que en qualsevol actitud, situació, activitat espontània el nen pot descobrir, experimentar, manipular, crear, comunicar i relacionar-se, està aprenent a ser autònom i a fer el seu propi procés d’aprenentatge.

Tots aquests moments quotidians, es viuen com una gran oportunitat d’aprenentatge global.

Hi ha tres grans fonaments:

a) Educació emocional:

L’objectiu és desenvolupar les capacitats emocionals , per a un equilibri psicològic i per a unes relacions socials positives, capacitats essencials per a un bon aprenentatge.

* Aprendre habilitats socials.

* Identificar emocions, les seves i les dels altres.

b) Espais i materials:

Hem reestructurat els espais i materials de l’escola creant una sèrie de microespais que es converteixen en petits laboratoris d’acció i d’autoaprenentatge, on l’infant troba al seu abast moltes oportunitats de joc, de treball, de descoberta, de relació, d’intimitat…

Possibiliten la seva autonomia, que l’infant sigui capaç d’escollir, de prendre decisions i de ser el protagonista del seu propi procés d’aprenentatge. Cada dia pot refer el procés i ampliar les seves descobertes.

L’organització dels diferents espais i la selecció dels materials parteixen de la necessitat dels infants (mirem el que els agrada, el que funciona…).

Mirem que els materials siguin rics sensorialment, d’elements naturals, segurs que ofereixin possibilitats, que no tinguin una funcionalitat concreta i tancada. Hi ha d’haver qualitat i quantitat.

* Materials que formen part de la vida quotidiana.

* Materials inespecífics i de recuperació (capses de cartró, anelles, taps de suro, tubs…).

* Materials inespecífics de l’entorn cultural (contes, instruments…).

c) Joc i experimentació

S’ofereixen a l’infant propostes educatives que activen el joc, la curiositat i la disposició innata a experimentar. L’essencial és que l’infant descobreixi les coses per a ell mateix. Tot el que obtingui de la seva pròpia experiència li proporcionarà un saber molt diferent d’aquell que aconsegueix quan se li donen les respostes.

Així l’aprenentatge és significatiu.

Taller: Tenim un taller on allà oferim diferents jocs i experimentacions per petit o gran grup segons el tipus de proposta (obrador de la sorra, laboratori de la llum, aula de pintura…).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *