MÒDUL 4. PROCESSOS DE L’ART CONTEMPORANI

En aquest mòdul es proposen un seguit d’exercicis i pràctiques per tal d’incorporar a l’aula, l’ensenyament de l’Art Contemporani, que habitualment queda exclòs dels curriculums treballats, per tal d’aconseguir que els alumnes coneguin que passa actualment al món de l’Art.
www.tony-cragg.com
www.transversalia.net
performancelogia.blogspot.com

images.jpeg t0cragg.jpg t0cragg2.jpg

Per conèixer, descobrir que és una intervenció a l’entorn, instal·lació, performance, happening. Visualitzarem a classe obres de diferents artistes i descobrirem així els seus processos de treball per després poder-los aplicar de manera senzilla i clara als nostres treballs.

CRIT SILENCIÓS CONTRA LA GUERRA

La nostra proposta d’intervenció a l’entorn té com a objectiu principal estimular la capacitat creativa i crítica dels alumnes envers la situació actual i els problemes que ens envolten.
En el nostre cas, el tema ja el tenim més o menys clar, ja que hem treballat el Guernica i els nois estan motivats amb el tema de la pau.

g-dona-i-nen2-copy.jpg

g-dona-que-crema-copy.jpg

També vol provocar opinions i comentaris i reflexions de la gent davant la problemàtica de les guerres i els conflictes armats.

rcapa_popup2.jpg

PROPOSTA
Instal·lar a diferents espais de l’Institut unes figures a tamany natural elaborades per nosaltres a partir de la posició del cos del milicià fotografiat per Robert Capa.
Utilitzarem aquestes siluetes com a suport pels treballs dels alumnes sobre el Guernica de Picasso.
Recollirem les reaccions i opinions de la gent que les veurà, alumnes, pares,professors…
figura-anna-retall.jpg omarobach-b-copy.jpg vitali-copy.jpgporxo-xulo-copy.jpg

La maqueta

fig-guernica-bona3-copy.jpg

2fig-amb-guern.jpg

One thought on “MÒDUL 4. PROCESSOS DE L’ART CONTEMPORANI

  1. Carme Roures

    El tema és maco, la idea engrescadora, la maqueta preciosa. Ànims el resultat serà espectacular.

    Felicitats!!!! Perquè vius i fas viure l’art als que t’envolten.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *