En aquest mòdul es proposen un seguit d’exercicis i pràctiques per tal d’incorporar a l’aula, l’ensenyament de l’Art Contemporani, que habitualment queda exclòs dels curriculums treballats, per tal d’aconseguir que els alumnes coneguin que passa actualment al món de l’Art.
www.tony-cragg.com
www.transversalia.net
performancelogia.blogspot.com
Per conèixer, descobrir que és una intervenció a l’entorn, instal·lació, performance, happening. Visualitzarem a classe obres de diferents artistes i descobrirem així els seus processos de treball per després poder-los aplicar de manera senzilla i clara als nostres treballs.
CRIT SILENCIÓS CONTRA LA GUERRA
La nostra proposta d’intervenció a l’entorn té com a objectiu principal estimular la capacitat creativa i crítica dels alumnes envers la situació actual i els problemes que ens envolten.
En el nostre cas, el tema ja el tenim més o menys clar, ja que hem treballat el Guernica i els nois estan motivats amb el tema de la pau.
També vol provocar opinions i comentaris i reflexions de la gent davant la problemàtica de les guerres i els conflictes armats.
PROPOSTA
Instal·lar a diferents espais de l’Institut unes figures a tamany natural elaborades per nosaltres a partir de la posició del cos del milicià fotografiat per Robert Capa.
Utilitzarem aquestes siluetes com a suport pels treballs dels alumnes sobre el Guernica de Picasso.
Recollirem les reaccions i opinions de la gent que les veurà, alumnes, pares,professors…
![]()
![]()
La maqueta







El tema és maco, la idea engrescadora, la maqueta preciosa. Ànims el resultat serà espectacular.
Felicitats!!!! Perquè vius i fas viure l’art als que t’envolten.