BIBLIOGRAFIA

En aquesta pàgina podeu trobar la bibliografia que he consultat per desenvolupar aquest blog i les pràctiques de psicopedagogia.

1.- MARC NORMATIU

Decret 155/1994, de 28 de juny, pel qual es regulen els Serveis Educatius del Departament d’Ensenyament.

– Decret 180/2005, de 30 d’agost, de modificació del decret 155/1994.

Decret 142/2007, de 26 de juny, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments de l’educació primària.

– Estatut d’Autonomia de Catalunya, del 18 de juny de 2006.

Ley Orgánica, 2/2006, de 3 de mayo, de Educación.

Llei 12/2009, del 10 de juliol d’educació.

Organització i funcionament de les escoles d’infantil, primària i ed. especial públics, del curs 2010-11.

2.- MARC TEÒRIC

– Ainscow, M. (2005). La mejora de la escuela inclusiva. Cuadernos de Pedagogía. 349, pàg. 78-83.

– Arnay, J. (1997). Reflexiones sobre un debate sobre construcción del conocimiento en la escuela: hacia una cultura científica escolar. Barcelona: Paidós.

– Atarés, P., Ferrer, A. i Hernández, F. (1985). La classe per racons com a organització de la interacció educativa al cicle inicial. Barcelona:Edicions de la UB.

-Ausubel, D. (1976). Psicología educativa: un punto de vista cogniscitivo. Mexico:Trillas.

– Baquero, R. (1996). La Zona de Desarrollo Próximo y el análisis de las prácticas educativas”, en: Vigotsky y el aprendizaje escolar. Buenos Aires:

– Bruner, J. (1969). Hacia una teoría de la instrucción. México:Uteha.

– Bruner, J. (1986). Acción, pensamiento y lenguaje. Madrid: Alianza.

– Carretero, M. (2009). Constructivismo y educación. Buenos Aires: Paidós.

– Cochran, W. G. (1990). Técnicas de muestreo. Mexico: Cecsa.

– Coll, C. (1990). Aprendizaje escolar y construcción del conocimiento. Barcelona: Paidós.

– Garcia, J. N. (2002). Aplicaciones de intervención psicopedagógica. Madrid: Pirámide.

– Huguet, T. (2006). Aprendre junts a l’aula, una proposta inclusiva. Barcelona:Graó.

– Marchesi, A. i Martín, E. (1998).  Calidad de la enseñanza en tiempos de cambio. Madrid: Alianza.

– Newman D.; Griffin, P.; Cole, M. (1991). La zona de construcción del conocimiento. Madrid: Morata.

– Santana, L. E. (2007). Orientación educativa e intervención psicopedagógica. Madrid: Pirámide.

– Stainback,  S. (2001). L’educació inclusiva: definició, context i motius. Suports: Revista Catalana d’Educació Inclusiva, vol.5, núm1.

– Stainback,  S. i Stainback,  W. (2004). Aulas inclusiva, un nuevo modo de enfocar y vivir el currículo. Madrid:Narcea, S.A. de ediciones.

– Wittrock, M. C. (1974). La hipótesis del aprendizaje por descubrimiento. México:Trillas

– Zabalza, M. A. (1984). Un modelo de orientación plenamente integrado en el proceso didáctico. Educadores, 132, 377-395.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *