Aquesta setmana he finalitzat totes les actuacions de la fase 3. Havia previst fer 34 sessions (17 dies) d’observació a l’aula de les quals he realitzat finalment 26 sessions. Us comento com s’han perdut aquestes 8 sessions:
– 4 sessions perquè el cicle inicial va realitzar dues sortides. Aquestes estaven previstes en el Pla Anual del Centre i ja sabíem que interferirien en el pràcticum però no vam poder-ho solucionar per la incompetència d’horaris.
– 1 sessió perquè la mestre va necessitar treballar en aquella sessió una altra tasca que no havien previst i que els era urgent.
– 3 sessions perquè la segona mestra de l’aula estava fent una substitució en una altra classe. Cal dir que només es realitza el treball per racons si són dues mestres. En cas contrari queda anul·lada aquella sessió.
Aquestes dues últimes situacions han dificultat el procés de la fase nº3 perquè eren circumstàncies inesperades que no es podien anticipar, però aprofitava el temps per organitzar tot el diari d’aula. Amb tot, he pogut observar que he recopilat tota la informació necessària per afrontar satisfactòriament la fase 4 i 5 del projecte. Ha estat una fase molt intensa però molt més enriquidora del que jo havia imaginat. Una experiència tant a nivell professional com personal, que desenvoluparé més extensament en les conclusions finals.
Ara em queda organitzar tota la informació recollida de l’observació per realitzar dues entrades més en aquesta fase: la valoració de l’alumne autista.