SÓN VIABLES ELS RACONS DE TREBALL?

Personalment penso que els racons de treball són molt viables avui dia per realitzar uns aprenentatges del tot significatius. L’objectiu pretén ser que l’alumnat treballi de manera més autònoma i tenint una atenció mes individualitzada. Però tota aquesta tasca és fa més difícil amb l’increment del nombre d’alumnes per classe i la seva diversitat. A més, s’afegeix la dificultat que  els mestres tenen per observar totes les situacions de l’aula i avaluar-ne els aprenentatges. Ara bé, hem de ser conscients que sempre serà qualitativament millor atendre la diversitat d’aula des dels racons de treball que des de la pràctica magistral tot i que, en contrapartida, serà més fàcil gestionar les activitats d’una classe magistral que d’un treball per racons. Doncs la pregunta que ens hem de fer és: prioritzem la gestió d’aula o l’atenció a la diversitat?

En aquest sentit, penso que l’escola ha prioritzat una organització que facilita la presència de dos mestres a l’aula aconseguint la resposta a les meves dues inquietuds: gestionar l’aula i atendre la diversitat de manera simultània.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *