Abans d’iniciar aquestes pràctiques tenia nocions de tot el que implicava el treball per racons: quins objectius pretén aconseguir, quina metodologia s’ha d’aplicar, com realitza l’avaluació, esforç per crear el material… Però, igualment, he hagut de fer un treball força ampli de documentació teòrica. Ha estat en aquest moment en el qual m’he adonat que hi ha molt poca documentació sobre els racons de treball des d’una perspectiva inclusiva, entenent tots els arguments que estan exposats en aquest bloc.
Per una banda, he observat que la majoria de les bibliografies consultades eren de la década dels anys 80 i 90, amb unes lleis educatives molt diferents a la que ens regeix actualment. I per tant, dubtava de què aquestes s’adeqüessin a les necessitats educatives actuals. He hagut de fer un esforç per anar recopilant les idees importants de diverses fonts i, en certa manera, elaborar una documentació pròpia sobre els racons adaptada a les necessitats del cicle inicial.
En aquest context, desitjo que l’experiència i les informacions aportades en aquest bloc puguin servir de base a d’altres professionals que estiguin interessants en aquest tema.
Tens raó que no hi ha massa bibliografia actual, però en aquest enllaç en vaig trobar algun llibre o article actuals: http://www.rosasensat.org/antiga/biblioteca/Bibliografia%20Espais.pdf