ASPECTES QUE FUNCIONEN MOLT BÉ!

Pel que estic veient crec que el treball per racons que s’està engegant és fruit de moltes reflexions de cicle ja que s’observen molts aspectes i estratègies que funcionen de manera molt sistemàtica i es deixen poques actuacions per a improvisar. A més, el treball dels dos mestres a l’aula es percep força acordat. M’agradaria esmentar algunes d’aquestes actuacions.

  • Les sessions de racons que s’inicien a primera hora del matí, les 9h, tenen la peculiaritat que les hores no s’aprofiten tant com en altres sessions ja que l’alumnat ha de fer les files al pati, entrar a l’aula i preparar-se per treballar. Per aquest motiu, les mestres han decidit traslladar les “rutines del matí” a la segona sessió del matí i així aprofitar des del primer moment el mestre de reforç. Aquestes rutines són passar la llista d’assistència i la llista del menjador, col·locar l’agenda en el lloc corresponent, el temps…
  • Es destinen moltes hores i esforços a elaborar tot el material necessari. A més, aquest material intenta partir dels continguts treballats en altres moments, fet que parteix dels coneixements previs de l’alumnat.
  • Els grups estan formats a consciència i són heterogenis. De les quatre aules del cicle inicial només he observat dificultats de relació en un grup, fet que demostra que tota l’organització està molt pensada.
  • S’està observant una evolució molt bona des de l’inici del projecte en quan a autonomia i aprenentatges. Els/les alumnes gaudeixen i tenen moltes ganes de treballar.
  • Totes les sessions de racons es realitzen amb dues mestres a l’aula; la tutora i la mestra d’Ed. especial. El fet que la mestra de reforç sigui la mestra d’ed. especial demostra que l’escola dóna importància a aquest projecte. Aquesta actuació facilita tota l’atenció a la diversitat del mateix cicle.
  • Les mestres han decidit donar més atenció als racons d’expressió oral i de lectura perquè tinguin l’ajuda de l’adult de manera constats. Aquest fet no implica abandonar la resta de racons, ja que a través de la mirada i el diàleg gestionen la resta d’activitats.
  • La graduació de continguts que estic observant entre 1r i 2n és molt adequada. Tot sembla ser que hi haurà una línia molt pautada des del primer fins al sisè trimestre del cicle inicial.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *