SITUACIÓ EXCEPCIONAL DEL PRÀCTICUM I

L’objectiu principal d’haver escollit l’escola en la qual treballo és que a nivell professional i personal volia aprofundir en la filosofia, desenvolupament i aplicació de tot allò que fa referència a una escola inclusiva. I vaig pensar que el projecte de racons del cicle inicial em donaria l’oportunitat d’iniciar-me en el desenvolupament d’aquest tipus d’organització escolar.

Després de prendre aquesta decisió i ser acceptada per la comissió de pràcticum vaig creure prioritari analitzar els avantatges i els inconvenients de realitzar aquestes pràctiques. Així doncs, vaig veure beneficiós el fet de poder millorar la qualitat educativa del centre en col·laboració amb els meus companys de feina i amb la finalitat de poder tirar endavant un projecte comú. Vaig creure interessant aportar els meus coneixements sobre els racons de treball motivant-los i assessorant-los durant tot el procés. Alhora, el fet d’estar integrat a l’escola em facilitaria conèixer el seu context extern i intern amb els avantatges que comporta per tal de realitzar un pràcticum, però adquirint un rol diferent dins del centre amb el qual poder observar i qüestionar el que s’està duent a terme a partir d’un punt de vista extern.

Ràpidament també vaig voler preveure els inconvenients amb els que em trobaria fent aquestes pràctiques. Per aquest motiu, vaig tractar aquest aspecte amb la meva tutora del centre per tal de gestionar els possibles problemes que poguessin sorgir acordant diverses accions i estratègies: ser molt rigorós amb l’objectiu del projecte i tenir molt clar els diferents rols que duré a terme en cada moment, elaborar un horari clar i específic i organitzar una reunió d’inici amb el professorat de cicle inicial per informar sobre la meva tasca. Tot i així, estic observant que sorgeixen alguns inconvenients que no havia previst de manera global sinó en el cicle específic on desenvolupo les pràctiques.

Exposo això perquè durant la realització de les pràctiques m’he trobat persones que m’han ocasionat interferències a l’aula degut a què no havia informat de manera formal a la globalitat del centre (altres companys, consergeria, servei de menjador…). Sabien que jo realitzo pràctiques a l’escola però no tenien un coneixement específic del meu horari, demanant-me que realitzés tasques de cap d’estudis en moments que no em pertocaven. Fins que no em vaig adonar que aquestes interferències podrien ocasionar un problema, en un primer moment deixava de fer les meves tasques de psicopedagog per atendre aquestes demandes. Però immediatament vaig creure oportú realitzar les reunions pertinents per informar a totes les persones de la meva particular situació.

Actualment, s’han solucionat correctament aquestes incidències i noto millora i més tranquil·litat en el desenvolupament de les meves pràctiques. No obstant, cal dir que algunes persones han mostrat reticència i dificultat per prescindir del meu rol de cap d’estudis en certes ocasions.

Espero poder acabar les pràctiques de manera adequada i solucionar altres incidències que puguin sorgir en diferents moments.

One thought on “SITUACIÓ EXCEPCIONAL DEL PRÀCTICUM I

  1. Susana

    Ànims David, ja veuràs com solucionaràs els petits inconvenients o entrebancs, que tots trobem, en el camí.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *