MÉS INFORMACIÓ SOBRE EL PROJECTE

Les intervencions en l’àmbit escolar comprenen alumnes en edat del 0 als 18 anys de qualsevol centre educatiu. És l’àmbit en el qual s’inicien els primers processos educatius formals i la formació al llarg de la vida i, per aquest motiu, considero que és una de les més importants en la vida de qualsevol individu.

En aquest àmbit s’inicia un procés de socialització imprescindible i essencial, així com el desenvolupament de les competències bàsiques per conviure i treballar en la societat actual. I un procés d’ensenyament-aprenentatge complex en el qual poden haver-hi entrebancs per diverses causes en la qual la figura dels psicopedagog, tant per intervenir amb l’alumnat com per assessorar a les famílies i al professorat, és molt important.  És en aquest sentit que m’agradaria seguir aprofundint per tal d’obtenir la millor formació possible.

Per altra banda, garantir una educació de qualitat i aconseguir-ho per a tot l’alumnat està esdevenint un objectiu destacable per a tots els àmbits de l’educació. I sens dubte, un gran repte per l’escola del segle XXI.

En aquest sentit penso que la metodologia del treball per racons és un bon camí per adquirir una bona qualitat educativa i una bona cohesió social; dos objectius molt importants pel Departament d’Educació. I aquest projecte pretén ser una ajuda externa per instaurar el treball per projectes dins de la filosofia educativa de l’escola inclusiva en el cicle inicial de l’escola, i un punt d’inici per a què aquesta metodologia es pugui aplicar a tota la primària. Per tant, es preveu que sigui un treball interessant tant a nivell personal com pel benefici de l’escola.

En aquest projecte intentarem respondre a la següent pregunta.

El treball per racons, a més de ser una proposta d’escola inclusiva, millorarà l’aprenentatge de la competència lingüística i, en definitiva, la qualitat educativa del centre?

3 thoughts on “MÉS INFORMACIÓ SOBRE EL PROJECTE

  1. Susana

    Jo considero que el treball per racons és una bona eina pel desenvolupament global de cada alumne. Aquesta tipologia de treball té en compte les necessitats cognitives, motrius,afectives i socials. Per tal que aquesta concepció del procés d’ensenyament- aprenentatge sigui efectiva han de haver-hi uns canvis pel que fa al currículum,al rol dels mestres i al rol dels alumnes.
    Cal ser conscient que cada alumne estableix una relació amb el seu entorn partint de les seves experiències, i així pot anar estructurant els seus coneixements. Cal tenir present les experiències prèvies de l’alumne i les seves necessitats. Cada alumne aprèn quan és capaç de transformar la informació i no quan només la reprodueix.
    El rol tradicional de mestre com a transmissor del coneixement ha de canviar,s’ha de convertir en un dinamitzador, en un acompanyat, en la persona que ha de proporcionar les diferents oportunitats d’aprenentatge i ajudar als seus alumnes ha arribar al màxim del seu potencial.
    Pel que fa als alumnes, han de ser els protagonistes del seu procés
    d’aprenentatge, essent conscients de quines són les seves “habilitats”, “intel.ligències” més
    desenvolupades per a poder, a través d’aquestes, ajudar a les menys evolucionades.

  2. DAVID SANCHEZ CATASUS Post author

    Quina bona aportació!!! Doncs hem de treballar en aquesta línia.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *