No ens podem quedar de braços plegats!

Activitat: Fem una campanya publicitària

Estem arribant al final d’aquest projecte, i ja només ens queda fer la campanya publicitària. Us animeu?

Aquí us deixem una sèrie de passos que és convenient que seguiu a l’hora de realitzar-la.

1. Mitjans:

Primer de tot hem de tenir clar quin mitjà utilitzarem per fer la campanya publicitària. Escolliu com a grup quin és per vosaltres el més adequat

Mitjans impresos:

  • Premsa (diari/revista)
  • Tanques urbanes
  • Cartells publicitaris
  • Banderoles…

Mitjans audiovisuals:

  • Ràdio
  • Televisió
  • Publicitat viral (xarxes socials)
2. Briefing:

Abans de començar amb el procés de creació, mireu de respondre a totes aquestes preguntes que us plantegem, us ajudaran en les fases posteriors

  • Quin és el client i el públic objectiu?
  • Quan ha d’estar preparada la campanya?
  • On s’utilitzarà el disseny?
  • Per què el client creu que necessita una nova campanya? Quins punts no ha resolt?
  • Com s’implementarà la solució?
3. Investigació:

Arribats en aquest punt, heu de triar quina informació utilitzareu per fer la campanya. Penseu en totes les tasques fetes i  escolliu la informació d’aquelles que creieu més adients.

La informació que utilitzeu, convé que sigui variada. És a dir, hi hauria d’haver:

  • Informació qualitativa
  • Informació quantitativa
4. Brainstorming:

Un cop escollida tota la informació que voleu afegir a la vostra campanya, fareu un brainstorming (15-20 minuts màxim)

Consisteix en fer, entre tots els integrants del grup, una pluja d’idees de com us agradaria representar, plasmar la vostra informació en la campanya.

Per això, tots necessitareu bolígraf i paper.

El brainstorming tindrà 3 fases:

  • 1era fase: Definició del problema o objectiu:
  • 2ona fase: Ideació: tots els integrants utilitzen els seus paper per dibuixar, escriure, ratllar… i així expressar de la millor manera les seves idees
  • 3era fase: Anàlisi: S’utilitzen totes les idees dels integrants per escollir les més interessants. Per fer-ho, podeu:
      • Classificar-les, agrupant-les per similituds.
      • Votar entre tots i totes les integrants del grup
5. Realització de l’esbós:

Ara que ja heu escollit la millor idea (que pot ser una barreja de diferents idees),  haureu de fer un esbós de la representació visual de la campanya.

Ara, els elements que haureu de tenir en compte seran:

  • Color
  • Imatge
  • Disseny gràfic
  • Música
6. Creació de la versió definitiva:

Heu arribat a la fase final. Ara ja teniu tot el necessari per crear la vostra campanya. Enhorabona!