{ \key g \major \tempo \markup {\italic Alegret} \time 2/4 r4 b'8. a'16 g'4 \times 2/3 {d'8 e' fis'} \bar "|" \break g'4 b'8. a'16 g'4 \times 2/3 {d'8 e' fis'} a' g'4 b'16 c'' \bar "|" \break d''8. d''16 b'8. g'16 a'4 d''8. b'16 g'8. b'16 a'8. g'16 \bar "|" \break fis'8 d'4.~ d'8. d'16 \times 2/3 {d'8 e' fis'} \times 2/3 {g'8 g' g'} \times 2/3 {g'8 a' g'} \bar "|" \break fis' d' d''8. c''16 b'4 \times 2/3 {a'8 b' a'} g'4 \fermata \bar "||" } \addlyrics { A -- llà dalt a l'Es -- qui -- rol n'hi ha -- vi -- a‿u -- na viu -- de -- ta que‿en fes -- te -- ja -- va‿el bar -- ber i‿ara es -- ti -- ma‿el se -- nyor mes -- tre A -- nem -- -hi tots dos i no mas -- sa de -- pres -- sa oh lai -- là, cap a ba -- llar. }

1.
Allà dalt a l’Esquirol
si n’hi havia una viudeta
que en festejava el barber
i ara estima el senyor mestre.
Anem-hi tots dos
i no massa de pressa,
oh, lai là, cap a ballar!
2.
Senyor mestre se n’ha anat
cap allà a les seves terres,
i diu que no tornarà
fins Sant Miquel de setembre.
Anem-hi tots dos…
3.
Sant Miquel ja n’és passat
i no torna el senyor mestre:
la viudeta és al balcó
i sa mare a la finestra.
Anem-hi tots dos…
4.
La viudeta puja a dalt
treu el cap a la finestra;
la viudeta fa un gran crit:
– Ai, mare, ja he vist el mestre!
Anem-hi tots dos…
5.
Baixa l’escala corrent:
– Com ho passa, senyor mestre?
– Jo molt bé, ja t’ho diré
sinó que no em voldràs creure.
Anem-hi tots dos…
6.
He estat set mesos malalt
a l’hostal de les Guinguetes-.
La minyona puja a dalt
a matar una gallineta.
Anem-hi tots dos…
7.
La viudeta ja és a dalt,
ja mata la gallineta:
la gallina per a mi
i el caldo pel senyor mestre.
Anem-hi tots dos…