Algú s’imagina un restaurant, autobús, cinema, bar… només per gent nouvinguda? Jo no, i encara menys una escola!!!!!
Com la majoria ja ha sentit des de la Conselleria d’Educació s’ha llençat un globus sonda, aquest cop per veure què passa si es fa fora de l’escola els i les alumnes nouvinguts.
I jo em pregunto, per què ho han de fer?
-
Perquè ens trobem amb aules massificades.
-
Perquè hi ha altes i baixes constants.
-
Perquè ens trobem alumnes que no parlen català, castellà, anglès ni francès…
Em sembla que la Conselleria d’Educació creu que aquests alumnes molesten, desconcentren i fan perdre l’excel·lència als que hi són des de sempre. I són els culpables del baix rendiment acadèmic dels nostres alumnes. (informe PISA, fundació Bofill…)
Arribats a aquest punt em qüestiono:
Els nens i nenes de 6 a 12 anys nouvinguts realment són la causa de tots els mals i se’ls ha de separar?
… Diria que no! Que el problema el tenim nosaltres. Ells i elles no tenen cap culpa d’haver de canviar de país, idioma i d’escola. No crec que pels nostres infants i joves sigui bo separar-los de petits (la vida ja és prou dura). Algú s’imagina un restaurant, autobús, cinema, bar… només per gent nouvinguda? Jo no, i encara menys una escola!!!!!
Intentem educar-los per conviure, “viure conjuntament”. I, el primer que veuran és que els separem i classifiquem. Això, no està bé. S’ha de donar exemple!!!!
Possibles conflictes o dubtes que se’m plantegen:
Hi haurà una escola segregada a cada poble, o només als pobles de més de 10,000 habitants.
Quins alumnes aniran a aquestes escoles? Els nens i nenes anglesos, francesos, alemanys, holandesos … o els marroquins, algerians, paquistanesos, romanesos …
Per acabar, voldria proposar una possible solució:
Costaria molt invertir els euros de les noves escoles segregades en posar dos mestres a l’aula, i així poder atendre a la diversitat d’alumnes i les seves necessitats adequadament?
Costaria molt invertir en una formació permanent de qualitat, adequada, actual i pròxima a tots els i totes les mestres?
Podria afegir-hi més coses, però no serien pròpies del tema.
Adéu i fins aviat.
Un de molts articles sobre el tema:
Roser
Jo no m’imagino una escola sense pluralitat i multiculturalitat.
Sóc tutora d’Aula d’Acollida i hem sento menyspreada amb aquestes decissions salomòniques dels qui mai trepijgen una escola, a no ser que es vulguin fer la foto de campanya.
Els intercanvis i les vivències que tenim de petits ens fan creixer i veure el món amb més tolerància o menys.
La igualtat d’oportunitats sembla ser que en aquest cas, i molts d’altres, ha anat a parar a un sac amb un bon forat.
De què serveix treballar valors, de què serveix potenciar la el respecte vers els altres quan d’aquesta maner l’únic que fem és potenciar la marginació i la no integració.
Buuuuuuuuufffffffff!!!
Quins temps ens toca viure a les escoles.
Crec que farè una petita reflexió al bloc Planeta Terra.
Oriol
Molt d’acord amb el teu escrit.
Voldria afegir a un dels comentaris que has fet que els nens alemanys, suissos, anglesos, francesos.. que tenim pel pais i les escoles( més en unes que altres), en general , no tots es clar, els considerem immigrants de 1era categoria ( no es gaire bonic de dir-ho però els mestres tenim això “INMENTE”). però la majoria provenen de famílies d’un nivell social mig alt i que han vingut a casa nostra no per raons econòmiques sinó per ocupar llocs en empreses o multinacionals..o perque torrar-se al sol i van fent la viu viu.
La immigració europea també va canviant una mica :Ara ja tenim belgues cutres, els europeus de l’EST…,
Jo que vinc de BCN, puc dir que allà hi ha veritables guetos( privats i de classe alta) d’escoles angleses, alemanyes, franceses,… on es van formant les futures classes dirigents i a la pública, ja ho veus, ens arriba el tercer món: la veritable immigració i que hem de fer doncs? treballar-hi que per això vam escollir aquesta feina