Hola,

Ara us presentaré un projecte que he realitzat amb l’alumnat de 3r de primària a l’escola Vall d’Aro de Castell d’Aro. Aquest l’he fet dues vegades, la primera curs 21-22 i la segona el curs 23-24.

Breu descripció:

Descoberta de l’entorn natural i històric de Castell d’Aro a partir de la Ruta de les Fonts.

El projecte té per objectiu fer una petita guia de l’itinerari de la Ruta de les Fonts.

Aquest petit Projecte es durà a terme seguint tècniques cooperatives, en aquest cas el trencaclosques (grups d’experts).

Posarem en pràctica els nostres coneixements del poble, de l’entorn vegetal i animal, del paisatge i l’impacte de les persones en ell, d’orientació a la natura i els mapes, del dibuix, de les llegendes de la zona, de la fotografia, de consells de seguretat en les activitats al medi natural, del clima, l’entrevista… i aprendrem de i amb els nostres companys/es.

Tot això acabarà amb una petita guia de l’itinerari en paper i digital.

Afegir que aquesta UD forma part d’una prova pilot a l’escola amb la idea de posar en pràctica metodologies i organitzacions diferents a les habituals.

L’objectiu principal és posar en pràctica i connectar aprenentatges previs de diferents àmbits en un projecte. No es posa la mirada en adquirir nous continguts, sinó en interrelacionar, conectar, vivenciar, donar un sentit real als que ja saben. A més, es busca prendre consciència de l’aprenentatge en grup per sobre de l’individual. En altres projectes ja es posarà la mirada en aspectes diferents.

Aquest projecte el vàrem realitzar en el marc de la setmana SOM POBLE de l’escola. Una setmana on posem en pràctica diferents metodologies i organitzacions de treball que no són habituals al dia a dia. Fent ús del poble com a eix temàtic.

Presentació amb un resum del projecte.

Per fer el projecte he elaborat un sites-web amb tota la informació i la guia d’activitats. El trobareu als enllaços finals.

Us deixo una imatge dels continguts del sites-web


Tot seguit podeu veure la guia del curs 21-22:

La guia del curs 23-24:

Ara us deixo uns enllaços a la documentació i materials:

Seguint els enllaços arribareu als sites-web i tota la documentació.