Del curs passat que tenia pendent la lectura de ¿Cómo aprendemos? Una aproximación cientifica al aprendizaje y a la enseñanza d’Héctor Ruiz.
En els cursos i xerrades que he assistit d’ell se sol presentar com a biòlegs, investigador en psicologia cognitiva de la memòria i l’aprenentatge en contextos educatius i divulgador… i uns dels seus principals objectius és el d’establir lligams entre la recerca científica sobre com aprenen les persones i la pràctica educativa.
A aquest llibre és molt interessant veure com l’autor explica les evidències científiques actuals sobre com aprenem les persones. Llegir-ho m’ha fet veure i, sobretot, entendre que cal utilitzar diferents formes de fer, actuar, planificar, dissenyar… a l’escola i l’aula en funció de la situació i la necessitat. No hi ha receptes úniques.
Només des de la ciència es pot avançar amb coherència i rigor en l’àmbit educatiu (i qualsevol). A aquest llibre queda ben demostrat i justificat.
Per acabar, el breu comentari del llibre. Docents, si teniu ocasió de llegir l’últim capítol val molt la pena.
Ara toca canviar, modificar i/o ampliar alguns dels meus esquemes.
Us recomano molt tots els llibres, articles i twitts que fa Héctor Ruiz sobre aprenentatge i educació. I encara més la lectura d’aquest llibre.
Fins aviat,
Domènec
Deixa un comentari