Projecte JoTA (enllaç)

Com és sabut i demostrat les persones en la infància aprenen conceptes, a relacionar-se, a conviure… bàsicament a través del joc.

Quan són més gran el joc passa a ser és una forma molt vàlida per relacionar-se, conviure i desconnectar de la rutina.

El nostre projecte parteix d’aquest principi i volem aprofitar el joc de taula per millorar les nostres pràctiques educatives. Si aconseguim proposar activitats properes a la forma d’aprendre natural de l’alumnat, activitats que els motivin… tindrem alumnes feliços i compromesos amb el seu procés d’aprenentatge.

Per altra banda, també volem impulsar/recuperar el joc de taula com a element d’enriquiment social i cultural dins i fora l’escola. Ja que en ell es dóna cita relacions humanes reals i facilita la comunicació entre les persones. Elements claus per una bona convivència a l’aula, a l’escola, a casa, al municipi…

Què hi trobareu al projecte – Índex.

Presentació.
  • Objectius del projecte
  • El joc i l’aprenentatge. Teoria i normativa.
  • La crisi del joc de taula.
Descripció, programació de l’experiència i contextualització en el centre.
  • Els jocs a l’aula.
  • La tarda de jocs de taula.
  • Jocs de taula a casa.
  • Quins jocs tenim i criteris de selecció.
  • Classificació i inventari dels nostres jocs.
  • Com juguem. Rituals de joc.
  • Participació i voluntariat.
  • Fonts d’informació.