setmana del 8 al 11 d’octubre

– Control mapes físic i polític de Catalunya

-Climogrames: repàs dels climes estudiats

-Demografia : fòrmules: natalitat, mortalitat.etc…

-Estructura de la població: edat, sexe, pobla. activa i no activa

– Fonts demogràfiques

– Evolució de la població

-Model de transició demogràfica

– exs .per deures: pàg 66 nº 1-2 i  pàg 68 nº 4  i 5

-Recordeu portar el dilluns el mapa físic d’Espanya (mut)

setmana del 1 al 5 d’octubre

– Mapa de Catalunya (polític)

-Variacions regionals i microclimes: Com afecta l’altitut i el mar en els climes

-catàstrofes climàtiques:  desastres naturals , sequera , inundacions , huracans , ola de fred/calor

-El clima condiciona la nostra vida?. Lesctura de la àg 25, doc. 12 i 13

-Activitats de la pàg 27 nº 20

– El dIlluns control de Catalunya, els grups A i C i el dijous el B

setmana del 24 al 28 de setembre

-Acabar climes . Tant d’Espanya com de Catalunya

Comentar i fer el vocabulari de geografia física .

Inici del tema 2. Repartir índex i material del tema

-Recursos. Tipus

– Energia Renovable : eòlica , solar , geotèrmica , metano , biomassa , mareomotriu

-Energia   No  Renovable : fusta , carbó i petroli (falta la part pràctica)

setmana del 24 al 18 de setembre

– Mapa físic de Catalunya

-Corregir els exercicis d'”influència de les formes del relleu”

-L’aigua i l’ocupació humana”. Vocabulari: Embassaments, Pous , Plantes dessalinitzadores i Impactes ambientals.

– El clima: – Definició  , Elements que el formen , zones climàtiques:

 -Tipus de climes:  Càlids : equatorial , tropical i desèrtic

    – Temperats:  mediterràni , oceànic/atlàntic , i continental

     – Freds  : polar i d’alta muntanya

    -Per casa: llegir “Variacions regionals i microclimes”.

     Fer les qüestions :  Com afecta l’altitud i el mar (en el clima) i explicar el concepte de “microclima”

setmana del 17 al 21 sde setembre

-Explicar l’arbre genealògic

-Inici d’introducció a la matèria

-Què és la geografia? , Per què serveix? , Eines de la geografia: mapes tantt topogràfic com temàtic , gràfics: de línies,de barres i sectorial

-Tema 1 : seguir l’esquema donat a classe : L’spai fìsic: el medi natural

– 1. Vocabulari: volcans , terretrèmols , tsunami , muntanya, serres i serralades

depresions , planes i altiplans , placa tectònica , terrasses o feixes, oceà , riu , abal del riu , laccs, llacuna , mars interiors i aqüífers

-Per deures. Llegir l’apartat 2. Influència de les formes de relleu i fer els exs:pàg 17 nº 2(1r punt) , nº 3 (2n p.) i nº 4 ap. a