-Impactes ambientals, produïts per la producció agrícola i ramadera ; perla producció industrial .
– Possibles solucions
Les regions fisiogràfiques de Catalunya. exs. pàg 108 nºs. 41-44 i 45
– Les regions biogeogràfiques d’Espanya
-Impactes ambientals, produïts per la producció agrícola i ramadera ; perla producció industrial .
– Possibles solucions
Les regions fisiogràfiques de Catalunya. exs. pàg 108 nºs. 41-44 i 45
– Les regions biogeogràfiques d’Espanya
– Control mapes físic i polític de Catalunya
-Climogrames: repàs dels climes estudiats
-Demografia : fòrmules: natalitat, mortalitat.etc…
-Estructura de la població: edat, sexe, pobla. activa i no activa
– Fonts demogràfiques
– Evolució de la població
-Model de transició demogràfica
– exs .per deures: pàg 66 nº 1-2 i pàg 68 nº 4 i 5
-Recordeu portar el dilluns el mapa físic d’Espanya (mut)
-Història del petroli
– Països de l’O.P.E.P. i les Multinacionals
-preguntes sobre aquest tema
-Gas natural , i energía nuclear
– El paisatge i el medi ambient
-Introducció: Conceptes: Biodiversitat , Ecosistema , Biosfera , Biota , i Bioma
– Mapa de Catalunya (polític)
-Variacions regionals i microclimes: Com afecta l’altitut i el mar en els climes
-catàstrofes climàtiques: desastres naturals , sequera , inundacions , huracans , ola de fred/calor
-El clima condiciona la nostra vida?. Lesctura de la àg 25, doc. 12 i 13
-Activitats de la pàg 27 nº 20
– El dIlluns control de Catalunya, els grups A i C i el dijous el B
-Acabar climes . Tant d’Espanya com de Catalunya
Comentar i fer el vocabulari de geografia física .
Inici del tema 2. Repartir índex i material del tema
-Recursos. Tipus
– Energia Renovable : eòlica , solar , geotèrmica , metano , biomassa , mareomotriu
-Energia No Renovable : fusta , carbó i petroli (falta la part pràctica)
– Mapa físic de Catalunya
-Corregir els exercicis d'”influència de les formes del relleu”
-L’aigua i l’ocupació humana”. Vocabulari: Embassaments, Pous , Plantes dessalinitzadores i Impactes ambientals.
– El clima: – Definició , Elements que el formen , zones climàtiques:
-Tipus de climes: Càlids : equatorial , tropical i desèrtic
– Temperats: mediterràni , oceànic/atlàntic , i continental
– Freds : polar i d’alta muntanya
-Per casa: llegir “Variacions regionals i microclimes”.
Fer les qüestions : Com afecta l’altitud i el mar (en el clima) i explicar el concepte de “microclima”
Dates d’exàmens de la 1ª avaluació:
-1r control: 19 d’octubre
-2n. control : 30 de novembre
– Exàmens de la 2ª avaluació:
-1r control : 31 de gener
-2n control : ho dictaminarà el simulacre de l’examen de la selectivitat
– Mapa físic de Catalunya
-Mapa físic d’Espanya
-Climes : Oceànic o Atlàntic. Varietats
-C . d’influència mediterrània. Varietats
-C. d’interior . Varietats
– C de les Canàries
– EX climograma de Pamplona , Palma i Saragossa
Exàmens de la 1ª avaluació:
1r control: 3r B el dia 22 d’octubre i 3r A i C el dia 23
2n control: 3r B el dia 3 de desembre i 3r A i C el dia 4
Els control de mapes es faran desprès de fer a classe el mapa . Ja s’anirà avisant
-L’entrega de l’arbre genealògic : setmana del 19 al 23 de novembre
-Explicar l’arbre genealògic
-Inici d’introducció a la matèria
-Què és la geografia? , Per què serveix? , Eines de la geografia: mapes tantt topogràfic com temàtic , gràfics: de línies,de barres i sectorial
-Tema 1 : seguir l’esquema donat a classe : L’spai fìsic: el medi natural
– 1. Vocabulari: volcans , terretrèmols , tsunami , muntanya, serres i serralades
–depresions , planes i altiplans , placa tectònica , terrasses o feixes, oceà , riu , abal del riu , laccs, llacuna , mars interiors i aqüífers
-Per deures. Llegir l’apartat 2. Influència de les formes de relleu i fer els exs:pàg 17 nº 2(1r punt) , nº 3 (2n p.) i nº 4 ap. a