Història de la biblioteca

Des de fa uns quants cursos l’escola es va plantejar un nou model de biblioteca escolar que responia a les necessitats reals d’alumnat i professorat en el nou context de la societat de la informació i del coneixement. Per a assolir aquesta fita, la biblioteca ha adquirit un protagonisme pedagògic més gran; ha de promoure un nou enfocament del procés d’ensenyament-aprenentatge i convertir-se en un espai de renovació metodològica, comptant amb personal format i amb tots els recursos necessaris.

Així doncs, vam decidir fer una reforma íntegra de la biblioteca, tant de mobiliari, reubicació de llibres, color, adequació tecnològica, fons de llibres… que va finalitzar el curs 2017/18.

Per tal que els alumnes la fessin seva vam realitzar diverses activitats per la seva inauguració. Previament diverses aules van crear la mascota que volien per la nova biblioteca i el nou nom que li donariem. Tots els alumnes de l’escola vam votar i el guanyador, el nostre logotip i nom actual és el següent:

DOCTOR PICATÍ

Pera altra banda, ens va visitar l’Eulalia Canal, autora del llibre “El misteri de les lletres”. Una història sobre dos germans, en Miko i la Muska, que van aconseguir saber com neixen els contes.

A partir d’aquest llibre vam repartir als padrins/es i fillols/es uns tests biodegradables amb 3 imatges dins, simulant ser llavors. Amb elles havien de crear una història conjunta. D’aquí van sorgir històries increïbles que vam recollir en un llibre anomenat “…..”. Queda a disposició de tothom per poder llegir-lo.

Finalment, vam repartir a cada aula un llapis i un test ple de terra. Van col·locar el llapis a la terra i va sorgir una bonica planta gràcies a les llavors que contenia un extrem d’aquest estri. La van cuidar molt!

Per tant, podem dir que tenim una biblioteca nova, moderna i ben integrada a les necessitats reals de la nostra escola.