Featured

No tot són cotxes!

Avui ens centrarem en una marca espanyola de motocicletes, Silence.

Aquesta marca, Silence, va sorgir l’any 2011 de la idea Carlos Sotelo amb la intenció de crear un vehicle elèctric, el model S01. L’any següent van començar al disseny i a la investigació. Veient el mercat van veure molt de potencial per un vehicle perfecte per empreses i treballadors, aquest seria el model S02.

El 2014 per fi anuncien el primer model, el S01. L’opció de la marca per a particulars. I el 2015, completen el primer any complet de comercialització del model S02, arribant a un acord amb l’empresa Cellnex Telecom pel desenvolupament de les motos. L’any 2016, acaben l’any fiscal ocupant un 57% de la quota de mercat de la moto elèctrica amb clients com Correos o l’Ajuntament de Barcelona.

L’any 2017, van inaugurar la nova fàbrica a Molins de Rei (Barcelona). L’empresa segueix al lideratge dels vehicles a dos rodes elèctrics.

L’any 2018, es comercialitza el nou model de tres rodes la S03, consoliden una xarxa de distribució en l’àmbit nacional, a més altres companyies també comencen a confiar en la marca. Fent d’aquest any un molt important per l’expansió de la marca.

Finalment, l’any 2019 surt al mercat el primer model ideat, el centrat en els particulars, el model S01.

Aquesta marca continua creixent dia a dia, que és una de les alternatives més rellevants dins dels escúters elèctriques. Una marca que val la pena tenir en compte si vols comprar-te una nova motocicleta, amb preus des de 3.200 €.

Font: https://www.silence.eco/ca/historia-i-equip-silence/#!/historia.

El “hub” que vol reactivar la fàbrica de Nissan.

Us expliquem els futurs plans per la fàbrica de Nissan.

Per tots aquells interessats en els cotxes elèctrics que sapigueu que hi ha una associació d’empreses que volen reactivar la fàbrica. Formarien un centre de desenvolupament tecnològic i de producció de cotxes elèctrics.

Amb aquest pla entre mans podrien absorbir la totalitat dels antics treballadors de la fàbrica i dintre de cinc anys afirmen que arribarien als quatre mil treballadors. Tot això, buscant finançament públic i privat que si s’arriba al que vol el “hub” seria d’uns mil milions d’euros.

Això seria beneficiós pel consumidor perquè aquests cotxes tindrien menys costos a l’Estat perquè s’haurien fet aquí i no caldrien tants costos de transport o de taxes d’importació. Però, això només passarà si el projecte es converteix en realitat.

Font: https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/telenoticies/aixi-es-el-pla-del-hub-per-reactivar-nissan-800-milions-d-inversio-privada-i-200-publics/video/6138140/.

Adéu bateries de liti?

Us parlem de la nova opció que s’aventura a l’horitzó en relació a bateries.

Les bateries de liti han sigut una tecnologia molt important, que ha arribat a una certa maduresa, però ara s’està començant a albirar una nova alternativa que promet, i molt.

Les noves bateries de les quals s’està parlant són de les d’estat sòlid que portarien avenços rellevants com una millor densitat energètica que augmentaria quasi el doble. També la degradació de la bateria es reduiria gràcies a l’eliminació de l’ànode. A més a més, també tindria una càrrega més ràpida segons les persones que treballen en aquesta nova tecnologia.

Tanmateix, encara no ens hem de fer gaires il·lusions perquè aquesta no és una realitat i els investigadors tenen bastants reptes encara, com decidir quin seria el material que s’utilitzaria per a aquestes bateries.

Font: https://www.xataka.com/automovil/proximo-gran-hito-coche-electrico-seran-baterias-estado-solido-gran-pregunta-cuando-llegaran-al-mercado-consumo.

La primera fàbrica de bateries a Europa.

El primer pas per abaratir en cotxes elèctrics a Europa.

Northvolt, ubicada en un petit poble de Suècia. Aquesta empresa es va fundar fa quatre anys per dos enginyers i fa uns dies es va fer oficialment la primera companyia que fabrica íntegrament cel·les de bateries a Europa.

Aquest pas és molt important pel mercat europeu perquè així els preus dels cotxes no s’han d’encarir per culpa de la importació de bateries d’altres grans centres de producció de bateries com a l’Àsia o als EUA. I és que la bateria és un dels grans condicionants pels preus dels turismes, ja que aquesta part correspon quasi la meitat del preu del turisme en qüestió, fent crucial intentar abaratir aquest component.

Aquest any, el 2022, esperen que la seva producció sigui de 8 GWh de capacitat en bateries i que en un futur podrà arribar a una producció de 60 GWh anuals.

Tot això són bones notícies i esperem que d’altres fàbriques de bateries per Europa ja comencin a funcionar com la Italvolt, que seria a Itàlia o un projecte de giga factoria que aterraria a la Comunitat Valenciana.

Font: https://www.xataka.com/automovil/buenas-noticias-para-europa-acaba-ponerse-marcha-primera-fabrica-baterias-integramente-europea-esta-lista-para-competir.

Les ajudes estatals.

Us expliquem com aconseguir les ajudes del pla MOVES III.

Per a tots aquells interessats a comprar un cotxe elèctric aquesta és una bona compra. A més a més, l’Estat dona ajudes per poder comprar un cotxe elèctric. Ara us explicarem que heu de fer per poder beneficiar-vos de fins a 7.000 € de descompte.

Si el que voleu és un híbrid, aquest haurà de tenir una autonomia elèctrica d’entre trenta i noranta quilòmetres. I que el seu preu (sense IVA) no superi els 45.000 € o els 53.000 € si es tracta d’un turisme amb vuit places. Amb aquests requisits complerts podreu obtenir una ajuda de 2.500 € sense el desballestament del vehicle antic. Però, si el desballesteu tindreu una ajuda de 5.000 €.

D’altra banda, si el que voleu és un cotxe 100% elèctric haurà de complir els mateixos requeriments que l’híbrid. Tanmateix, l’ajuda serà major: sense desballestament, 4.500 € i amb, 7.000 €.

Per últim, cal dir que els cotxes a desballestar haurà de tenir un mínim de 7 d’antiguitat i també, que haureu de demanar l’ajuda a l’Estat. Cal remarcar que aquesta ajuda té un pressupost limitat i quan s’acabi ja no es podrà optar a aquesta.

Si vols demanar l’ajut, clica aquí.

Si teniu més dubtes, consulteu aquí.

Font: https://www.carwow.es/coches-nuevos/plan-moves-2021-ayudas-coches-electricos.