En(raonem)en parella

En(raonem)enparella és un projecte que ens agrada molt perquè, per parelles, ens ajudem a resoldre els problemes. Un fa de tutor i prepara bé les dades que ens donen i la planificació. Per parelles, repassem les dades, busquem quina és la millor planificació, intentem resoldre el problema i donem les respostes adequades. Després revisem tot el procés i ens autoavaluem en un full.

Ens costa molt la planificaciói fer dibuixos esquema del problema, però de mica en mica perdem la por a resoldre problemes i aprenem noves maneres de resoldre’ls.

Taller de mesures

Al taller de mesures de CS de l’escola, treballem diferents magnituds: longitud, massa, capacitat, temps i superfícies.

Constatem que al llarg de la història s’han utilitzat uns patrons naturals, com: polze, mà, colze, peu…

En el taller de longitud, vam mesurar la taula amb la mà i amb la cinta mètrica, el passadís amb el peu i amb el flexòmetre, una pilota de tennis amb el puny i el peu de rei, l’alçada de cadascú amb la mà i la cinta mètrica.

Taller de potències

Per comprendre bé les potències al quadrat i al cub, hem fet un taller. Hi havia 6 racons de treball, en els quals hi havia quadrats de diferents mides i cubs. Cada grup d’alumnes, havia d’identificar, en cada objecte:

• Si es tractava d’un quadrat o d’un cub.
  • La base, l’exponent, com s’ha d’expressar i el resultat.

I omplir la fitxa de treball.

Cada 2 minuts hi havia canvi de racó.

Això de manipular i poder-nos bellugar per la classe ha fet que ens ho hàgim passat molt bé. I hem après!!!