Hola pares i mares de segon. Com ja sabeu a l’àrea de català estem treballant la separació per síl·labes i això costa una miqueta. Us adjunto un enllaç que us anirà molt bé per practicar-ho. Ànim!
Josep Gomis. Tutor de segon.
Hola pares i mares de segon. Com ja sabeu a l’àrea de català estem treballant la separació per síl·labes i això costa una miqueta. Us adjunto un enllaç que us anirà molt bé per practicar-ho. Ànim!
Josep Gomis. Tutor de segon.
Benvolgudes families, un nou curs ja és aqui. En breu podreu trobar en el nostre bloc les diferents activitats que els nostres nens i nenes aniran realitzant al llarg del curs.
No us perdeu cap detall del que vagi succeïnt i fins aviat.
I fins aquí tot el que han estat les darreres novetats del curs 2011-2012 a l’Escola la Pau. Esperem que gaudiu d’unes bones vacances d’estiu i sobretot que carregueu bé les piles. Una abraçada molt forta a tothom i fins aviat!!!!
L’estiu
Arriba l’estiu
i amb ell tot somriu.
L’escola reposa
en un silenci viu.
En ella romanen
secrets i records
que un dia es donaren
i que aquí ara hi són.
Arriba l’estiu
i omplim els carrers
l’escola s’ho mira
aclucant els ullets.
És hora de dormir
és temps de gaudir
l’escola descansa
prepara el seu llit.
Temps de silenci
entre aules i vivències
temps de reflexió
i molta calor.
L’escola és en l’oblit
però aviat tornarà a obrir
per acollir entre els seus braços
a tothom que hi vulgui venir.
SISA
Oh benvinguts , passeu passeu
de les foscors en farem fum
que casa meva es casa vostra
si és que hi ha
cases d’algú….
Aquest curs escolar a cinquè hem realitzat diversos tallers educatius però hi ha un que ens ha fet fins i tot obrir els ulls com a plats… com són els invertebrats? Les aranyes i els escorpins.
Hem resolt així una falsa opinió: els invertebrats no tenen ossos? Doncs clar que sí! el que no tenen és columna vertebral.
De bon matí tots ens vam assabentar de les seves característiques, com s’alimenten, com viuen i es desenvolupen… i el millor de tot: veure’ls de debò, agafar-los i fins i tot algú de la classe petonejar-los… cargols, grills, cuques, una taràntula i un escorpí.
De cadascú vam realitzar una petita fitxa amb les seves característiques, dibuixos, en definit
iva un petit resum del que ens havien explicat.
Ens va agradar moltíssim i ens vam adonar que de vegades tenim por d’alguns animals perquè els desconeixem.
Què és el que més t’ha agradat? Quines sensacions has tingut? Aquestes són algunes de les opinions dels nens i nenes de cinquè…
– Va ser espectacular tocar els animals.
– El que més m’ha agradat va ser agafar la cuca “Panerola americana”.
– La muda de la taràntula era d’una textura molt suau… increïble!
– Veure els animals de tan a prop, va ser sensacional!
– Veure un escorpí i la taràntula vius i poder tocar la seva muda és el que més m’ha agradat.
– Les explicacions de la taràntula i l’escorpí van ser molt interessants i poder-los observar a ull nu.
– Va ser molt divertit i hem après a no tenir fàstic d’aquests animals.
– El cargol en va agradar molt, el vaig agafar i vaig notar la seva viscositat.
– M’ha agradat l’explicació de com és el cargol i el vaig agafar i sentir com es movia a la meva mà.
– Veure totes les mudes dels animals que portava va ser molt interessant.
– Vaig agafar un grill i em feia moltes pessigolles, em va agradar molt.
A la classe de primer, els mariners i les marineres estan molt contents, ja que aquest trimestre han realitzat una activitat manual ben bonica. L’activitat ha consistit en fer un mural gegant sobre una sèrie de continguts treballats dins de les àrees de coneixement del medi i llengua catalana, en aquest cas, els paisatges de muntanya, plana i costa, i els mitjans de transport aeris,
terrestres i marítims, juntament amb la classe dels submarins de segon de primària. A més, aquests continguts els hem treballat també de forma interdisciplinar amb l’assignatura de taller d’art, on la seva mestra, la Marga, els ha ajudat molt alhora de pintar el mural i, sobretot, realitzar els dibuixos del pobles i les ciutats que compondrien el paisatge.
És en aquesta segona part on hi ha hagut un treball interdisciplinar més complex, ja que com que la Marga ha treballat l’arquitecte Gaudí al llarg d’aquest trimestre, ha volgut impregnar
el mural amb un aire modernista, suggerint als alumnes que dibuixessin la ciutat de la costa amb edificis i cases amb elements arquitectònics típics d’aquest estil.
Un cop finalitzada l’activitat, els alumnes han escrit una sèrie de frases on han expressat el que per a ells ha suposat realitzar una tasca d’aquest tipus. Les opinions dels nens i nenes han
estat molt diverses, però la majoria han coincidit en que s’ho han passat molt bé treballant d’aquesta manera i, a més, realitzant una tasca en equip, no només entre els mariners de la classe, si no també amb els submarins, per aconseguir com a resultat un mural ben complert i treballat.
Què volem saber?
El projecte dels dinosaures va començar a partir d’una reflexió que vam fer tot el grup classe quan estàvem parlant de les balenes, animals que donen nom a la nostra classe. Dins de la conversa un dels nens va dir que les balenes eren els animals més grans del món, l’animal més gran que ha existit mai. En sentir-ho alguns van dir que això no era veritat, que els animals més grans eren el dinosaures. Davant d’aquesta petita confrontació, només ens quedava esbrinar-ho. A partir d’aquí van començar a sorgir més i més preguntes sobre el dinosaures , com per exemple : com tenien les dents, com naixien, què menjaven, per què ja no existeixen, hi havia mascles i femelles, quin era el més petit i el més gran … fruit de totes aquestes qüestions , i de moltes més, vam decidir començar aquest fantàstic projecte.
Com ho hem fet?
Primer de tot vam fer un llistat de totes les coses que volíem saber sobre els dinosaures. Un cop realitzat cada nen/a va poder escollir una de les qüestions, aquella que més curiositat li despertés. Amb l’ajuda de les famílies els nens/es han pogut actuar com veritables estudiosos, o millor dit, com veritables investigadors.
A més a més vam poder anar a una exposició permanent del Cosmocaixa per començar a respondre algunes de les qüestions que ens plantejàvem. Què millor que l’observació directe per comprovar la magnitud d’aquests fantàstics animals.
Conclusions
Després de respondre una per una totes les preguntes, ens hem adonat que hem aprés moltíssim sobre aquests animals i per tant, hem pogut arribar a moltes conclusions com per exemple: Tot i que els dinosaures eren molt grans, la balena blava és l’animal més gran que ha existit mai. Els dinosaures es poden classificar segons com tenien els malucs( au – llangardaix), molts dels animals de l’actualitat són parents dels dinosaures com per exemple el cocodril. Segons les seves dents podem saber si un dinosaure era carnívor o herbívor.
Tots els dinosaures naixien d’ous, aquests seran més grans o més petits segons les dimensions del dinosaure… podríem continuar escrivint i escrivint, ja que ha estat un projecte molt interessant i que ha despertat la curiositat i la motivació de tots els nens/es, aspectes fonamentals en qualsevol recerca.
Per acabar només comentar que el projecte va ser presentat i exposat al Congrés de Ciència del Garraf d’enguany ,en el qual els infants són els veritables protagonistes. I val a dir que va ser tot un èxit !!!
La motxilla és un espai educatiu creat pels professors de l’escola Diputació de Barcelona. Aqui trobareu moltes activitats classificades pels nivells i àrees curriculars. Una pàgina plena d’activitats divertides i motivants amb les que els nens i nenes poden repassar alguns dels continguts treballats durant el curs. (Des de P3 a 6è)
Per accedir feu clic a la imatge.
Un bon dia a la classe dels Pops vam explicar un conte molt especial: “La història de la tortugueta”. Tracta d’una tortuga que té molts problemes de relació amb les altres tortugues, fins que un dia es troba una tortuga sàvia i li dóna uns consells que posa a la pràctica. El seu truc ens va encantar i per això l’hem anat utilitzant al llarg d’aquest curs per a aprendre a controlar-nos quan ens enfadem o tenim algún problema. És molt fàcil! Quan estem enfadats, preocupats, tristos,…simplement ens hem de posar dins la closca i seguir els següents passos:
1. STOP 3. Com em sento?
2. Respiro fondo 4. Quin problema tinc?
Al cap d’uns dies, un paquetet va arribar a l’escola. No sabíem pas de que es tractava. Així que amb molta i·lusió i cura vam obrir-lo. I la sorpresa encara va ser més quan a dins hi vam trobar la tortugueta del conte!! Però no venia pas sola. Amb ella ens va portar un regal per la classe: tres imatges que reflecteixen tres sentiments/emocions diferents (tristesa, alegria, ennuig…). I també una agulla d’estendre roba per a cadascú amb els nostres noms.
A partir d’aquí vam decidir penjar les imatges a l’arbre de la classe i obrir un nou racó anomenat “L’Arbre dels sentiments”.
Cada dia després del pati, posem música tranquileta per a relaxar-nos i treiem la tortugueta. Poc a poc, aquesta va passant per tots els nens i nenes, ens fa una carícia, un petó, una abraçada,… i ens pregunta com ens sentim i per què.
Cadascú expressa els seus sentiments i posa la seva pinsa a la imatge de l’arbre que vol, segons com es sent (content/a, trist/a, enfadat/a). És un moment molt especial on a més a més d’explicar les nostres emocions ens ajudem mútuament a sentir-nos millor.
Però les sorpreses van continuar quan més endavant va arribar un altre paquetet i una carta de la tortugueta. Es veu que li agradava tant el nostre moment de relaxació després del pati, que ens va regalar uns quants objectes per a fer-nos massatges!!!
Cada dia expliquem als nostres companys/es com ens sentim i per què. I si algun amic o amiga té un problema o no està content l’ajudem tot parlant-hi, buscant una solució o simplement li donem una abraçada ben especial!!
Després posem la nostra pinsa a l’estat emocional corresponent, i així anem fent cadascú.
A més a més, en qualsevol moment del dia i esporàdicament els Pops poden anar a “l’Arbre dels sentiments” i canviar la seva pinsa d’imatge segons com es senten i si volen ho expliquen a la classe.
Al llarg del curs i amb el suport del conte i del nou racó, “L’Arbre dels sentiments”, els Pops hem après a identificar, expressar i controlar les pròpies emocions i sentiments.
Un any més els nens i nenes de la Pau hem gaudit amb la ciència. 
Aquest curs escolar, les Balenes P5 i 5è de Primària han representat la nostra escola en el 7è Congrés de Ciència del Garraf, que es va celebrar del 14 al 18 de maig de 2012.
Les seves ponències, revista digital i tota la informació sobre aquest event la trobarem als enllaços del nostre BLOC.
Felicitats a tothom per la bona feina feta!