Processos de l’art contemporani
Intervenció a l’entorn
Una doble mirada: l’art contemporani envaeix l’institut
Exercici d’intervenció a l’espai amb l’objectiu de canviar les nostres percepcions sobre l’entorn, a partir de la digitalització de fotografies de l’Institut i de l’obra d’un artista contemporani, proposaran una instal·lació virtual que estigui inspirada en l’artista triat. És valorarà la posibilitat de dur a terme algunes de les propostes, segons el cost i nivell d’intervenció a l’espai.
Artistes Proposats
Jenny Holzer
Richard Long
Mario Merz
Donald Judd
Basquiat
Mapplethorpe
Què voleu que els alumnes aprenguin?
-
Adquirir consciència de la pluralitat d’estils i tendències artístiques cotemporànies.
-
Entendre les obres no figuratives i la desmaterialització de l’art.
-
Experimentar procediments nous en comunicació artística.
-
La fotografia digital.
-
Exploració i reconeixement d’efectes en el retoc informàtic de les fotografies.
-
Comprensió del processos de producció i manipulació de les imatges digitals.
-
Utilització del programari especific: Fotoshop, Gimp o altres.
-
Utilització de la terminologia pròpia de l’àrea.
Quins passos seguireu per desenvolupar l’activitat.
-
Formació de petits grups, 3 o 4 persones i triar de tot l’espai disponible, quina serà la zona que volen intervenir.
-
Fer diferents fotografies, des de diferents punts de vista i tenint en compte diferents enquadraments i tipus de plans, d’aquest lloc concret triat
-
Cercar informació de l’artista triat i fer propostes d’intervenció per els diferents membres del grup.
-
Elaboració d’una memòria que inclogui informació referida a tota aquesta presa de decisions. Bases teòriques per la tria de l’espai i de l’artista i significat que se li vol donar. Esbossos tant fets per mitjans manuals o informàtics.
-
Simular la intervenció amb un programa de retoc d’imatges
A qui va dirigida l’activitat?
L’activitat està pensada pel grup d’Optativa de 4rt d’ESO.
Objectius
- Conèixer artístes i moviments artístics contemporànis.
- Desenvolupar l’imaginació i la creativitat
- Fomentar la reflexió individual i col-lectiva sobre les imatges i els diferents tipus de llenguatge, fomentar les actituds de respecte i tolerància.
- Conèixer nous llenguatges visuals i de les noves tecnologies per a la creació d’imatges.
- Ampliar el coneixement dels diferents codis artístics i en la utilització de les tècniques i els recursos que els són propis.
- Conèixer pautes de maduració i d’anàlisi d’idees i aplicar-les a les pròpies realitzacions.
Criteris d’avaluació
-
Mostrar creativitat i variació en les diferents propostes d’intervenció
-
Mostrar originalitat en la proposta final plantejada.
-
Mostrar capacitat inventiva i d’associació de idees en les transformacions proposades.
-
Emprar una bona lògica en les argumentacions donades.
-
Emprar la terminologia pròpia del llenguatge artístic.
-
Participar, activament, en l’elavoració del projecte.