Mòdul 4. Processos de l’art contemporani

Processos de l’art contemporani

Intervenció a l’entorn

Una doble mirada: l’art contemporani envaeix l’institut

Exercici d’intervenció a l’espai amb l’objectiu de canviar les nostres percepcions sobre l’entorn, a partir de la digitalització de fotografies de l’Institut i de l’obra d’un artista contemporani, proposaran una instal·lació virtual que estigui inspirada en l’artista triat. És valorarà la posibilitat de dur a terme algunes de les propostes, segons el cost i nivell d’intervenció a l’espai.

Artistes Proposats

 

Jenny Holzer

Richard Long

Mario Merz

Donald Judd


Basquiat

Mapplethorpe


Què voleu que els alumnes aprenguin?

  • Adquirir consciència de la pluralitat d’estils i tendències artístiques cotemporànies.

  • Entendre les obres no figuratives i la desmaterialització de l’art.

  • Experimentar procediments nous en comunicació artística.

  • La fotografia digital.

  • Exploració i reconeixement d’efectes en el retoc informàtic de les fotografies.

  • Comprensió del processos de producció i manipulació de les imatges digitals.

  • Utilització del programari especific: Fotoshop, Gimp o altres.

  • Utilització de la terminologia pròpia de l’àrea.


Quins passos seguireu per desenvolupar l’activitat.

 

  1. Formació de petits grups, 3 o 4 persones i triar de tot l’espai disponible, quina serà la zona que volen intervenir.

     

  2. Fer diferents fotografies, des de diferents punts de vista i tenint en compte diferents enquadraments i tipus de plans, d’aquest lloc concret triat

     

  3. Cercar informació de l’artista triat i fer propostes d’intervenció per els diferents membres del grup.

     

  4. Elaboració d’una memòria que inclogui informació referida a tota aquesta presa de decisions. Bases teòriques per la tria de l’espai i de l’artista i significat que se li vol donar. Esbossos tant fets per mitjans manuals o informàtics.

     

  5. Simular la intervenció amb un programa de retoc d’imatges

 

A qui va dirigida l’activitat?

L’activitat està pensada pel grup d’Optativa de 4rt d’ESO.

Objectius

  • Conèixer artístes i moviments artístics contemporànis.
  • Desenvolupar l’imaginació i la creativitat
  • Fomentar la reflexió individual i col-lectiva sobre les imatges i els diferents tipus de llenguatge, fomentar les actituds de respecte i tolerància.
  • Conèixer nous llenguatges visuals i de les noves tecnologies per a la creació d’imatges.
  • Ampliar el coneixement dels diferents codis artístics i en la utilització de les tècniques i els recursos que els són propis.
  • Conèixer pautes de maduració i d’anàlisi d’idees i aplicar-les a les pròpies realitzacions.

Criteris d’avaluació

  • Mostrar creativitat i variació en les diferents propostes d’intervenció

  • Mostrar originalitat en la proposta final plantejada.

  • Mostrar capacitat inventiva i d’associació de idees en les transformacions proposades.

  • Emprar una bona lògica en les argumentacions donades.

  • Emprar la terminologia pròpia del llenguatge artístic.

  • Participar, activament, en l’elavoració del projecte.

 

 



 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *