OBJECTIUS:
– Interpretar les obres de Joan Miró
– Reconèixer i identificar els elements característics de les seves obres
– Gaudir de les activitats TIC, fent ús de la pissarra digital a l’aula.
METODOLOGIA:
Aquesta és un activitat a través d’un Glogster. Es pot utilitzar tant a l’aula com a racons, nosaltres l’hem fet servir al racó de tecnologia, però també a sessions a l’aula.
Els nens estaran asseguts a la seva cadira o al terra i aniran sortint per tal de poder jugar a les activitats. Hauran d’observar i identificar els trets característics de l’obra d’aquest artista.
Aquesta activitat ens ajudarà a verbalitzar tot allò après durant les sessions anteriors, per tant serà un punt important per l’avaluació del projecte.
TEMPORITZACIÓ:
Es pot fer tantes vegades com es vulgui, depenent de l’atenció que prestin els nens. En el meu cas ho he fet en diferents ocasions, i en petites estones de 20-30 minuts, en funció del grup.
PAPER DELS ALUMNES:
Primerament ho explicarà la mestra i en realitzarà algun joc de mostra, després serà cada alumne de manera individual i autònoma qui portarà el control de les activitats.
Si es fa a racons, com és el meu cas, es farà per grups de dos en dos, en cas que un nen no sàpiga què fer, serà l’altre nen qui li ajudarà, abans de que ho faci la mestra. D’aquesta manera els uns aprenen dels altres.
RECURSOS:
Pissarra digital, llapis òptic, projector, Glogster amb diferents activitats sobre Joan Miró (El trobareu al final de l’article).
![]()