En relació a la propietat intel·lectual destaco aquesta cita:
“Hi ha treballs o materials elaborats pels alumnes que es poden considerar com a obra original” Yasmina Solé (tècnica de protecció de dades del Departament d’Educació).
L’he triada perquè m’ha sorprès. Mai m’havia plantejat aquesta possibilitat. Em sembla interessant que l’alumnat, en el seu procés de’aprenentatge ja pugui veure reconeguda l’autoria de les seves creacions. Les condicions necessàries seran: la singularitat, que sigui d’elaboració pròpia i de creació nova. podrien entrar ena quest reconeixement: contes, treballs de recerca, dibuixos…
Pel que fa a la protecció de dades destaco aquesta cita:
“El gran principi que ha de quedar, que d’alguna manera impregna tot el reglament general de protecció de dades, és el principi de minimització”. Rosa Parrilla (delegada de protecció de dades del Departament d’Educació)
Només s’han de fer servir les dades adequades, pertinents i necessàries per la finalitat educativa i d’orientació per la qual es recullen. Sovint demanem més dades de les necessaries i, també sovint, compartim amb tercers (p.e. persones formadores) dades que no necessitaran. El principi de minimització, em sembla un bon criteri. Tanmateix resta condicionat pel sentit comú de les persones que l’apliquen.
Deixa un comentari