VIOLÍ

Violi

Tot seguit us faré un comentari del poema
Violí escrit per Miquel Desclot, que tracta d’ un violí que és queixa de com el tracten.
El protagonista és el violí. És un personatge humanitzat ja que ens parla i ens explica que el tracten malament. Quan he acabat de llegir el poema he arribat a la conclusió de que el violí es bastant rondinaire.
La rima d’ aquest poema és consonant (AAAAA), excepte als versos 2,10,12 i 14 que és assonant.
Respecte al ritme podem dir que és ràpid ja que té els versos curts i hi ha repetició d’ estructures i de sons (al•literació).
L’ estructura del poema és de 4 estrofes de 5 versos d’ Art Menor, per la qual cosa són 4 quintets.
Quant al vocabulari d’ aquest poema es pot afirmar que és fàcil i no té gaire vocabulari sofisticat. Podem dir que a la segona estrofa hi ha una gran metàfora per explicar que l’ amo d’ aquest violí no té gaire traça tocant-lo.
La tipologia textual del poema és descriptiva-explicativa, perquè el violí ens explica tot el que li fan,
Per acabar m’ agradaria dir que m’ ha semblat un poema molt divertit i inversemblant perquè els violins no parlen.

Kilian

Aquest article ha estat publicat en Assonant, Consonant, Descriptiva / Explicativa, Metàfora, Objecte inanimat, Ràpid, ___. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a VIOLÍ

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà