CRITERIS D’AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ A L’ESO
|
Institut La Mar de la Frau (Cambrils) Departament de Ciències Naturals CRITERIS D’AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ PER A TOTES LES MATÈRIES DE CIÈNCIES DE L’ESO |
Curs Acadèmic 2025/26 |
||
Criteris de qualificació i recuperació ESO
Per avaluar les competències específiques del Departament de Ciències s’utilitzaran diferents instruments d’avaluació:
- Proves orals i escrites.
- Qüestionaris d’autoavaluació o coavaluació.
- Qüestionaris de recollida d’informació.
- Rúbriques.
- Dianes d’avaluació.
- Llistes de comprovació.
- Diaris d’aprenentatge.
- Registres d’observació.
- Etc.-
Cada instrument d’avaluació tindrà assignat el seu criteri d’avaluació, la seva competència o competències específiques associades i la competència o competències transversals treballades.
Les competències específiques s’avaluen amb els diferents instruments d’avaluació, diferenciant entre 4 nivells d’assoliment. La puntuació assignada a cada nivell serà la següent:
| Qualificació | Rang (0 a 10) | Rang (0-3) | Equivalència Clickedu |
| NA | [0-4,5) | [0, 1,35) | 0 |
| AS | [4,5 – 6,5) | [1,35-1,95) | 1 |
| AN | [6,5 – 8,5) | [1,95-2,55) | 2 |
| AE | [8,5 – 10] | [2,55- 3] | 3 |
Totes les matèries del departament s’avaluen amb format de 0 a 10 o directament amb el nivell d’assoliment (NA, AS, AN o AE)
Per avaluar cada competència específica es calcula la mitjana aritmètica de tots els instruments d’avaluació utilitzats en la competència específica corresponent.
L’avaluació és contínua, i per tant la qualificació final de l’alumnat, a cada avaluació, correspondrà a l’avaluació de totes les competències específiques avaluades durant el curs fins aquell moment. Després s’aplicarà l’arrodoniment a una xifra entera.
ALUMNAT D’ESO AMB MATÈRIES PENDENTS DE CURSOS ANTERIORS
L’alumnat d’ESO que tingui matèries pendents de Ciències de cursos anteriors (matèries de 1r d’ESO a 4t d’ESO), podran superar-les fent activitats i les proves proposades pel departament on s’avaluaran les competències específiques de Ciències durant el segon trimestre del curs següent.
En el cas del l’alumnat de 4t, els alumnes que no hagin superat la prova/ les activitats esmentades abans, el Departament també tindrà en compte els resultats de les proves com a criteri per a superar la matèria. En aquests casos el professorat del departament analitzarà cada cas i valorarà el progrés realitzat per l’alumne així com el resultat de les proves de 4t.






