1. Cada escola escull una o vàries fonts i ho comunica a l’SCEA o al seu coordinador d’àrea.
2. Es realitza, com a mínim, una visita a la font durant el curs, per fer-hi el treball de camp, utilitzant el dossier de treball que us facilitem des de la web com a base. Es disposa d’un dossier per primària i un per secundària, així com dossiers complementaris amb informació sobre geologia de les fonts i flora i fauna associada.
3. Escollim també un padrí o padrina que ens ajudarà a recollir la informació, perquè la coneix més. Fins i tot, a partir d’ara, potser ens ajudarà a mantenir-la millor.
4. Aquesta sortida es pot complementar fent una analítica més completa de l’aigua de la font per part d’algun laboratori clínic.
5. La informació recollida s’envia en un CD o per e-mail a l’SCEA o a aquesta pàgina web perquè des de la coordinació tècnica ho pugui posar a la pàgina web i fer el buidatge conjunt corresponent.