Com transformem les imatges

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

La imatge en moviment la podem transformar de  diferents maneres : retallant,  fent collage i  nova composició de les imatges, traient la imatge de context, aplicant diferents tècniques pictòriques sobre ella, fents sobreposicions, calcant,

També podem utilitzar  materials diversos : retoladors, acrílics, anil·lines…

Exemple de transformació de fotografies a partir dels retoladors i collage, fet per nens i nenes de 2n

De la fotografia al retrat, a través de la calca amb acetato i l’ús dels retoladors permanents


Treball artístic a partir de la fotografia.

Treball de composició, collage i literatura a partir d’unes fotografies  en blanc i nebre del bosc, donades per David Escudero.

Transformació de fotografies a partir de diferents  materials: anil·lines, alcohol, retoladors permanents, ceres grasses, cúter…

A partir de les fotografies, calquem, sobreposem, pintem…

 

 

Els més petits partint de la observació de la dansa

Transformar les imatges dibuixant amb l’ordinador

Picasso i el Circ

More presentations from Carme

Captem el moviment en imatges

Fem de fotògrafs, intentem captar el moviment dels nostres companys/es i el que volen expressar…

De refugiats nens 5 A
De refugiats nens 5 A
De refugiats nens 5 A
De refugiats nens 5 A
De refugiats nens 5 A
De refugiats nens 5 A
De refugiats nens 5 A
De refugiats nens 5 A
De refugiats nens 5 A

Pedres de dolor i esperança

Artistes contemporanis plasmen de diferents maneres i amb diferents materials el drama que estan vivint els refugiats.
Nosaltres ens podem inspirar en la obra i intentar fer les nostres composicions efímeres.

Foto:Nizar Alí Badr

El treball de l’artista sirià Nizar Ali Badr és tan senzill com potent. L’escultor recrea amb pedres escenes que reflecteixen la situació que està vivint el seu país.Reflecteix la guerra i la fugida de moltes persones, però també dóna cabuda a l’esperança, amb quadres plens d’amor i de vida.

Interpretació en blanc i negre

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

A partir de les imatges de premsa que han portat els nens i nenes a l’aula de plàstica hem fet una lectura d’imatges,  fent una sèrie de preguntes:

  • Què ens mostren les imatges?
  • què expressen les persones de les imatges a través de la seva postura corporal o  la seva gestualitat facial?
  • quins colors predominen en la imatge?
  • Quin tipus de pla fotogràfic veiem?
  • quina ha estat la intenció del fotògraf?
  • Ús del color en la fotografia

Alguns artistes també han reflexat l’horror de la guerra i el patiment de les persones, entre ells destaquem la obra de “El Guernica” de Picasso.

Parlem de la obra, del moment  històric en el que es va fer i analitzem la compossició, color, formes, distribució en l’espai… què ens transmet…

I finalment  plasmen  la seva interpretació de la crisi dels refugiats utilitzant com a materials  papers de diaris, paper blanc i carbonets i una mica d’anil·lines, aquest és el resultat..

 

 


Educació Emocional

A partir de la lectura del poema de la Joana Raspall hem pogut treballar el sentiment d’empatia, possant-nos al lloc dels refugiats i imaginant com podrien canviar les nostres vides degut a condicionants externs.

Han partit d’experiències més properes a ells, utilitzant jocs de role-play i experimentant així les dificultats en la pròpia pell.

Valorar les coses qüotidianes que tenim al nostre abast el dia a dia i no som conscients de les incomoditats que ens provocaria el fet de no tenir-les. Valorar el fet de poder anar a l’escola, tenir la nostra casa, la família, atenció mèdica, coses bàsiques que sovint donem per fet.

Treball sobre l’ajuda als altres, cooperar, tenir  “les mans ben obertes”.

Parlar d’emocions com la tristesa, la esperança, la por, la ràbia, l’alegria,el cansament… i dentificar en quins moments ens hem sentit així.

L’art ens permet parlar d’emocions a partir del llenguatge plàstic.

 

La Dansa dins del currículum com a recurs educatiu

Aquest lloc web està creat per a portar a terme la Formació de Dansa Estiu portada a terme els dies 4 i 5 de juliol de 2016.
La Dansa dins del currículum i com a recurs educatiu

Dies: 4 i 5 de Juliol de 2016 Lloc: Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona Plaça Margarida Xirgu s/n Barcelona

 

 

Unitat Didàctica : “Podries”

Aquesta unitat didàctica parteix del treball a l’escola que es fa a partir de l’actualitat que ens envolta, en aquest cas la crisi dels refugiats.

A partir d’aquest interés, s’ha treballat amb els alumnes des de difertents àmbits: educació emocional, llengua, socials, dansa, música i Visual i Plàstica.

El poema és aquest:

De il·lustració Podries

Podries
Joana Raspall. Com el plomissol, La Galera, 1998

Si haguessis nascut
en una altra terra,
podries ser blanc,
podries ser negre…
Un altre país
fóra casa teva,
i diries “sí”
en un altra llengua.
T’hauries criat
d’una altra manera
més bona, potser;
potser, més dolenta.
Tindries més sort
o potser més pega…
Tindries amics
i jocs d’una altra mena;
duries vestits
de sac o de seda,
sabates de pell
o tosca espardenya,
o aniries nu
perdut per la selva.
Podries llegir
contes i poemes,
o no tenir llibres
ni saber de lletra.
Podries menjar
coses llamineres
o només crostons
eixuts de pa negre.

Podries ….podries…

Per tot això pensa
que importa tenir
LES MANS BEN OBERTES
i ajudar qui ve
fugint de la guerra,
fugint del dolor
i de la pobresa.

Si tu fossis nat
a la seva terra,
la tristesa d’ell
podria ser teva.