SESSIÓ DILLUNS 4 DE JULIOL
Sir Ken Robinson_Las escuelas matan la creatividad TED 2006
El sistema educatiu en una imatge
Informació sobre els refugiats
A l’aula també es treballa l’aspecte social de la crisi dels refugiats, per a poder entende l’abast del problema.
Posteriorment es fa un treball sobre el visionat i la conversa que genera.
Aquí teniu la fitxa de treball elaborada pels tutotrs de primària Josep Martín i Àgata Fuster.
Reflexions
Voldria comentar que per avançar cap a l’educació visual hem de fomentar eines que permetin INTERACTUAR AMB L’ART que tenim a l’abast.
Per contribuir a fer possible aquesta proposta hem de fer activitats que permetin aprendre per seguir aprenent, per motivar a la recerca del coneixement.
Algunes anotacions per treballar amb l’experimentació entorn a l’art, l’educació i la comunicació de manera activa i lúdica des de la perspectiva de les manifestacions artístiques.
Utilitzar recursos i suggeriments com:
Participar en propostes de museus i altres espais d’interès cultural i artístic:
Les visites als museus o centres culturals obren les barreres entre les disciplines curriculars i anima a la comunitat educativa a mirar per aprendre i a millorar l’expressió en tots els sentits.
Interpretar dins dels espais expositius per facilitar l’aprenentatge, donat que les activitats directes ajuden a relacionar el coneixement.
Crear el guió, l’estructura i la constel·lació sobre el que desitgem treballar amb els alumnes:
Espai – temps.
Desenvolupament i continuïtat de la pràctica artística.
Treballar entorn les idees i els suggeriments que es generen amb l’experiència i la participació des de la vessant de la creativitat individual i de grup. Ajudar a conèixer i a resoldre problemes des de la perspectiva estètica per expressar-se i analitzar les idees.
Reconèixer les diferents maneres d’aproximació a l’art i el pensament.
Observar i experimentar de manera creativa per a construir i despertar curiositat cap el món.
Fomentar el rol interdisciplinari de la cultura. Gaudir de la recerca.
Visualitzar l’art com a eix vertebrador de l’educació emocional i altres matèries curriculars.
Ara us convido a llegir les paraules en negreta per seguir endavant!
Podries, actuació nens 5è Dansa
Les emocions i l’art
L’estat d’anim a través de l’art ens apropa a les etapes de la vida de les persones segons l’època històrica. La manera de pintar o expressar-se depen dels mitjans socio-culturals i la resposta en l’art és evident.
| EMOCIONS NEGATIVES | |
| IRA | Ràbia, còlera, odi, fúria, indignació, exasperació, tensió, excitació, agitació, acritud ,irritabilitat, hostilitat, violència, enuig, enveja, impotència ,… |
| POR | Temor, horror, pànic, temor, espant, fòbia,… |
| ANSIETAT | Angoixa, desesperació, inquietud, estrès, preocupació, consternació, … |
| TRISTESA | Depressió, frustració, decepció, pena, dolor, pessimisme, solitud, abatiment, disgust,… |
| VERGONYA | Culpabilitat, timidesa, inseguretat, … |
| AVERSIÓ | Hostilitat, antipatia, fàstic, … |
| EMOCIONS POSITIVES | |
| ALEGRIA | Entusiasme, eufòria, excitació, content, diversió, plaer, gratificació, satisfacció, |
| HUMOR | Somriure, el riure, rialla,… |
| AMOR | Afecte, tendresa, simpatia, empatia, acceptació, cordialitat, amabilitat, respecte, devoció, adoració, enamorament, gratitud… |
| FELICITAT | Tranquil·litat, pau, satisfacció, benestar,… |
| EMOCIONS AMBIGÜES | |
| SORPRESA | Desconcert, confusió, perplexitat, imprevist,… |
| ESPERANÇA | Motivació, … |
| COMPASIÓ | Altruisme, ajuda, empatia,… |
| EMOCIONS ESTÈTIQUES | |
| Es quan reaccionen davant de certes manifestacions artístiques amb qualsevol tipus d’emoció… | |
A partir de la lectura del text d’eduardo Galeano , es pot proposar treballar els objectes i les paraules i classificar-les en caixes de colors. Parlar del objecte i les emocions que pot generar en nosaltres.
VENTANA SOBRE LA PALABRA
A partir del treball fet amb els alumnes sobre les emocions han expressat mitjançant el llenguatge plàstic les paraules treballades.
El treball l’han realitzat en grups de 3 o 4 alumnes.
| De 105MSDCF |
| De 105MSDCF |
| De 105MSDCF |
| De 105MSDCF |
| De 105MSDCF |
| De 105MSDCF |
EL LLARG VIATGE DELS REFUGIATS
Els nens i nenes es posen a la pell dels refugiats, ho volem expressar amb mirades, amb el moviments.
Aquestes són algunes de les emocions que poden sorgir durant el llarg i perillós viatge de fugida:
- POR. en molts moments, a la barca, amb les onades…
- PREOCUPACIÓ
- TRISTESA
- ORGULL
- CANSAMENT
- DESESPERANÇA ( però no es rendeixen encara que estiguin cansats)
- SOFRIMENT
- ESPERANÇA ( de canviar de vida, d’arribar a la platja, de passar les fronteres)
- ALEGRIA
Partitura Podríes
Imatges que ens inspiren per a fer una coreografia
Aquestes són algunes de les imatges que van ser el punt de partida per inspirar la coreografia:
| De fotos (1) |
Fugint pel mar.
| De fotos (1) |
Lluitar per poder passar.
| De fotos (1) |
Trobar-se amb fronteres, barreres que no ens deixen avançar.
| De fotos (1) |
Avançar cansats, amb pes.
| De fotos (1) |
La barca.
| De fotos (1) |
Avançar amb resignació.
| De fotos (1) |
Lluitar per poder passar.
| De fotos (1) |
Passar per sota de les xarxes.
| De fotos (1) |
A la caça dels aliments.
| De fotos (1) |
L’arribada a la platja. Les onades. Caminar per la vorera.
| De fotos (1) |
L’arribada.
[youtube]https://youtu.be/jpkIxRcPdlQ[/youtube]

