Títol; Alicia en el país de les meravelles
Nivell educatiu; 1r i 2n de cicle inicial
Temporització; 1 hora a la setmana durant un trimestre.
Arees; llengua catalana, coneixement del medi i visual i plàstica
Objectius d’àrea:
– Conèixer el conte de l’alicia en el país de les meravelles
-Identificar les parts d’un conte
-Classificar els animals segons les seves característiques (ovípar, herbivor, …) del conte de l’alícia en el país de les meravelles.
Continguts:
– Identificar contes
– Alicia en el país de les meravelles
– Animals del conte, saber dir les característiques bàsiques
-El conte i les seves parts.
Criteris i sistema d’avaluació:
– Saber fer un conte (senzill)
-Saber classificar animals segons com nèixen, que mengen, …
– Autoavaluació llegint ell mateixos els contes davant la classe.
Competències i relació amb el currículum:
Competència d’autonomia i iniciativa personal
– Competència d’aprendre a aprendre
– Competència en comunicació lingüística
– Competència digital
– Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
Seqüenciació de les Activitats
1– Explicarem el conte de l’Alicia en el país de les meravelles
2–Visualització de la pel·lícula que hi ha al bloc. Solament he trobada al youtube aquesta, personalement penso que per als nens de CI encara té un nivell elevat. Al diari el País va sortir una altra versió molt més adequada a ells.
Activitat 3 amb la PDI (Modul 3). Creem un conte .Explicarem a tota la classe amb la pissarra digital que el conte té un principi amb uns personatges, un nus o desenvolupament i un final. També posarem enfasi en què els contes tenen unes frases que ens serveixen per indicar el principi i el final. Farem les activitats entre tots.
Després a la classe tindrem un material que consisteix en tenir en una capsa moltes frases de principis, en una altra molts personatges i en una altra frases d’acabaments, Els nens han de triar l’atzar un principi, uns personatges i un acabament. Llavors han de fer les seves petites creacions en parella. Finalment llegiran els seus contes a tota la classe.
Activitat 4 amb la PDI (Modul 4). Fem el conte de l’Alícia nostres. Hem creat una activitat amb la pissarra digital, per fer un a breu i resumida explicació del conte D’Alicia en el país de les meravelles. A la pissarra hi haurà les mateixes fitxes que tenen ells en paper, llavors anirem visionant els diferents dibuixos i ells hauran d’explicar en dos línies el que passa. Cada vegada en sortirà un de diferent a la pissarra digital perquè escrigui. La penúltima pàgina és de relacionar i aquesta la poden fer individualment en l’ordinador i després hi ha una uns jocs per relaxar-se relacionats amb el conte.
També hi ha un enllaç per veure dibuixos animats. I per acabar una cançó dels Pets “Bon dia”, per dóna un caire de felicitat a tot el que hem fet.
5– Pictograma. Cada nen tindrà una fitxa i dibuixos que hauran de decorar. Una vegada estiguin decorats els retallaran i els col·locaran en el lloc que correspongui.
6– Classes d’animals. Relacionar els animals que surten al conte amb el que han après al coneixement del medi: si són ovípars o vivípars, què megen, com es desplacen, con tenen recobert el seu cos,… Hauran de descarregar-se aquestes fitxes.
Escola Inclusiva
Aquesta és una programació per a CI, llavors tot és a un nivell molt bàsic. Si es donés el cas :
– S’adaptaria el vocabulari.
– Realitzaria les activitats amb un company que el guiés.
– Les activitats en PDI,ell tindria un ordinador individual per poder-ho fer.
