ASPECTES IMPORTANTS PER “APRENDRE A APRENDRE” :
- Sensibilitzar els familiars sobre la necessitat de mantenir una línia de coherència entre els aprenentatges realitzats a l’escola i en la família, així com entre els diversos components de l’equip docent.
- Planificar activitats extraescolars tenint en compte els diferents interessos dels alumnes.
- Plantejar jocs cooperatius a l’aula.
- Assegurar que es facin activitats d’ensenyament-aprenentatge relacionades amb la vida quotidiana dels alumnes.
- Facilitar l’aprenentatge mitjançant activitats que connectin amb els coneixements previs dels alumnes.·
- Organitzar els continguts al voltant d’eixos que permetin abordar problemes, situacions i esdeveniments globalment però dins d’un context.·
- Fomentar el treball en equip i el diàleg com a manera de resoldre conflictes, i ajudar els alumnes a verbalitzar el conflicte, identificar-ne les causes i a buscar-hi solucions col·lectivament.·
- Introduir l’autoavaluació com una activitat quotidiana a l’aula, mostrant als alumnes com detectar i corregir els seus possibles errors per si mateixos en cada tasca.·
- Utilitzar tipus d’agrupaments flexibles per als jocs i activitats que trenquin les dinàmiques de segregació que es puguin produir a l’aula.·
- Establir una relació comunicativa que permeti fer reflexions en diferents contextos sobre el respecte i l’acceptació dels altres.·
- Proporcionar indicacions detallades sobre com es poden fer les activitats que es proposen, sense conduir-les directament ni intervenir-hi excessivament.·
- Crear espais de decisió individual i adopció de responsabilitats en activitats en solitari.·
- Oferir als alumnes exemplificacions i models de conducta que trenquin els rols establerts i evitin la segregació dels alumnes desfavorits.