Buscant en diferents diaris per si trobàvem dígrafs (buscàvem perquè en la síntesi ens havia sortit la paraula satèl•lit i no sabíem com s’escrivia) hem trobat unes representacions que no sabem ben bé què són però que les hem vist a molts llocs: a l’hospital, a la televisió, en els llibres, a la càmera de fer fotos, a l’ordinador i hem anat a l’aula de cicle superior per demanar-los què són, perquè serveixen i com es diuen. Ens han dit que això es diuen gràfiques i que serveixen per representar bàsicament dades numèriques. També ens han dit que n’hi ha de diferents tipus: gràfiques de barres, gràfiques de sectors i gràfiques de línies i hem intentat classificar les que hem trobat en els nostres diaris. Després hem practicat de fer gràfiques de barres amb les raclets i se’ns ha acudit fer una gràfica de tots els nens i nenes de l’escola per saber quants de nosaltres som llunes, mars, mercuris, venus, júpiters, saturns i sols, a partir de la taula que ens va portar la mare de la Nora, la Sandra. Hem anat per les classes a demanar la data de naixement de cadascú i ens hem posat a calcular. Ja sabem fer gràfiques de barres!