5.4.3. Publicitat responsable
Jordi | 20 d'agost de 2020Els anuncis publicitaris, si ens hi fixem, veurem que sempre fan servir estratègies per vendre els productes, i associen l’us del producte a un èxit personal o a un estat emocional positiu. Per exemple, quan els anuncis de tabac encara no estaven prohibits era costum veure un home segur de sí mateix fumant i envoltat de cotxes de luxe, de dones boniques, etc. El missatge era clar: si fumes aquest tabac tindràs tot això. La invasió, per tant, no està només en el producte en sí, en aquest cas el tabac, sinó també en els valors que ens volen imposar, en aquest cas que l’èxit depèn de tenir un cotxe de luxe i una parella despampanant, i si un no ho té, o bé és que no fuma el tabac adecuat o bé és que és un desgraciat. Els creadors d’anuncis publicitaris tenen així la responsabilitat de crear anuncis ètics i basats en els valors i els drets humans.
Darrerament s’han traspassat linies vermelles pel què fa al tema del joc online. Sabem que és un problema social enorme, que arruina a families senceres i aboca a molts joves a la dependència, ja que la tècnica ha fet possible que sigui molt fàcil apostar. El preocupant és que trobem que aquest tipus d’annuncis estan sent promocionats per alguns personatges famosos del món de l’esport i de la cultura, personatges, és clar, sense escrúpols, que miren només per ells mateixos i que ben poc els hi importa el dany que estan afavorint. Això s’allunya del comportament ètic que un famós hauria de tenir, i fins i tot va en contra dels drets humans.