29.- PdR’s de quart D

La representació de 3 motius antropològics: la pietat, el petó i  la nit.

-Història d’aquests 3 motius a través de la pintura, la fotografia i el cinema

-Projecte: pintar, fotografiar i filmar els 3 motius des d’un punt de vista contemporani.

0.- Introducció. Per què hem triat aquest tema i la seva justificació. Són 3 motius universals que surten repetidament en les arts visuals durant tota la història. Haureu de fer servir coneixements d’antropologia.

1.- Localitzar obres d’art que continguin els 3 motius. PIETAT: origen en la mort de Crist. PETÓ. Quan parleu dels petosn al cinema, haureu de parlar de la censura i el Codi Hays de Hollywood. NIT. Jo partiria de la de Van Gogh. Busqueu per què són 3 escenes tan representades durant tota la història de l’art. És un apartat molt de història que ocuparà moltes pàgines. Heu d’incloure moltes reproduccions de pintures. Jo ho faria a partir del segle XIX, del Romanticisme, perquè si no, el vostre PdR podria tenir mil págines. Hi ha molta bibliografia, és una recerca fàcil.

2.- Fer un comentari en profunditat de 3 obres de cadascun dels motius. Per obtenir l’esquema del comentari, busqueu la Puri Lázaro, professora de història de l’art de l’Institut.

3.- El vostre projecte creatiu. No oblideu citar obres que teniu en compte per fer les representacions, no heu de partir de zero.

 

 

Els superaliments.

0.- Introducció. Per què hem triat aquest tema i la seva justificació. És un tema d’actualitat i de debat. Sembla que hi ha molts nutricionistes que defensen i altres que discuteixen que tinguin propietats més intenses. En un treball d investigació, heu de ser el més neutres científicament parlant i no caure en el márketing o la crítica desaforada.

 

1.- Definició i història dels superaliments i el seu concepte. Sembla que es pot dir superaliments a aliments amb molta concentració de nutrients, però també és un concepte del márketing.

2.- Classificació dels superaliments. …. Hi ha moltíssims i sembla que cada cop es descobreixen de més. He trobat que hi ha famílies… cerqueu i seleccioneu, però marqueu un criteri. Per exemple, els que trobem a SBD, o concentreu-vos en una família. Si no, trobareu que el vostre treball podria tenir centenars de pàgines. Aquest apartat l’haureu de subdividir o serà llarguíssim.

3.- El vostre projecte. No ho tinc clar. Podeu aprofitar que dos de vosaltres heu fet Imatge i comunicació i filmar un spot per passar a classe el curs que ve en que recomaneu el consum d’un dels superaliments que pot anar bé per algú com vosaltres (en edat de creixement i estudiant).

També, haureu en algun moment d’intentar parlar amb algun nutricionista o metge/essa a qui pregunteu els dubtes que us pot generar un PdR com aquest.

 

4.- Conclusió. Què heu après, dificultats…..

 

 

Trastorns psicològics associats a l’esport

 

0.- Introducció. Per què hem triat aquest tema i la seva justificació.

1.- Definició de trastorn psicològic amb exemples. També, comenceu a parlar de per què l’esport pot afavorir uns trastorns i no pas uns altres.

2.- Tipus de trastorns psicològics associats a l’esport. He vist que sembla que hi ha molta relació entre trastorns d’esport i trastorns de nutrició. Per exemple: vigorexia, ortorexia, anorexia, bulímia, fatorexia. Però també estan l’ansietat, l’estress. I tot el que pot comportar la fama i els diners. Aquest capítol ha de ser mooolt extens perquè haureu de posar molts exemples.

3.- Treball de camp. Seria ideal que ho poguéssiu fer. Entrevistar a algú que hagi patit algun trastorn psico associat a la pràctica esportiva.

4.- Projecte. Un spot per passar a tutoria a l’ESO per PREVENIR algun d’aquests trastorns, enfocat als alumnes que ja comencen a fer esport a un cert nivell i on la motivació no és solament omplir el temps i divertir-se.

5.- Conclusió. Què heu après, dificultats…..

 

 

Trastorns alimentaris més habituals als adolescents.

0.- Introducció. Per què hem triat aquest tema i la seva justificació.

1.- Definició de trastorn alimentari, amb exemples. També, digueu quins trastorns alimentaris són menys freqüents per persones en edat de creixement i per quins motius biològics passa això.

2.- Tipus de trastorns psicològics associats al creixement. Al vostre full esmentàveu alguns (bulímia, anorèxia, obesitat, vigorèxia, ortorèxia) , però sembla que hi ha alguns més. De cadascun, heu de de parlar de causes psíntomes i tractament, amb tot tipus de detalls gràfics i tècnics. Aquest apartat és el més llarg de fer.

  1. Projecte. Un spot per passar a tutoria a l’ESO, als cursos dels més petits. per PREVENIR algun d’aquests trastorns. Feu servir el que hem fet a Imatge i comunicació i cerqueu spots que moltes institucions fan amb la mateixa intenció.

4.- Conclusió. Què heu après, dificultats…..

 

 

Trastorns no alimentaris en adolescents.

 

La OMS ha fet un informe el 2017 en que es determinen quines són les malalties més comunes en adolescents: aquestes són depressió, lesions x trànsit, anèmia, VIH, autolesions, dolor cervical, diarrea, ansietat, asma i infeccions respiratòries. Trieu algunes d’elles que tinguin algun aspecte en comú com objecte del vostre PdR. Per exemple, les que no produeix el propi cos, o les que sí. ….

 

0.- Introducció. Origen de la idea, justificació i metodologia.

1.- Malalties d’adolescents. Parleu del concepte d’adolescent per la Medicina. També, del que diu l’informe de la OMS sobre les malalties adolescents.

2.- Expliqueu una per una aquestes malalties. Amb causes, psímtomes, i tractament. Amb tot tipus de gràfics i de dades mèdiques.

3.- Aniria molt bé que poguéssiu entrevista a algun que hagi superat alguna d’aquestes malalties i/o algun doctor o infermera que us pugui explicar la seva experiència amb aquestes malalties.

4.- El vostre projecte. Elaborar un tríptic / spot / cartell / powerpoint que serveixi per passar-lo a tutoria a un curs de l’ESO. Objectiu: conductes de prevenció davant una de les malalties que figuren a l’apartat 2.

5.- Conclusió. Què heu après. Dificultats.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *