El dimarts 7 i el dimecres 8 de maig, els alumnes de 6è vam fer les proves de competències bàsiques en català, castellà, anglès i matemàtiques que organitza el Departament d’Ensenyament de la Generalitat per tal d’avaluar el nivell general dels nens i nenes de 6è de primària del conjunt de Catalunya i de cada centre en particular.
Projecte Interdisciplinar: Els Aiguamolls de l’Empordà.
Durant aquest trimestre, els alumnes de 5è de primària realitzem el projecte interdisciplinar dels Aiguamolls de l’Empordà.
Vàrem anar d’excursió als Aiguamolls de l’Empordà per estudiar in situ la fauna i la flora típica d’aquesta zona i poder treballar i ampliar els nostres coneixements.
JORDI SANS I EL DRAC, Una història diferent
Amb motiu de la Diada de Sant Jordi, els nens i nenes de 6è han representat per a l’escola l’obra de teatre “Jordi Sans i el Drac, una història diferent”.
Les obres han resultat molt divertides i han agradat a tots, del més petit al més gran.
Les representacions han estat dirigides per Dèlia Barea, Carme Porsell, Marga Montiel i Anna Maria Pujolar
L’enhorabona per a tots els alumnes de 6è. Les obres han estat tot un èxit! Sou uns artístes!!!
Fotos de l’obra de 6è.A
Fotos de l’obra de 6è.B
Fotos de l’obra de 6è.C
LLETRES 3D
Els nens i nenes de 6è hem fet un treball de volum. Hem creat a partir de material reciclat i fen servir la tècnica del Paper Maché la inicial del nostre nom, símbols o números. Amb una mica de paper de diari, aigua, cartró, cola i papers de colors mireu quins treballs tan macos que ens han quedat!!! I per finalitzar la presentació de la lletra hem elaborat una bossa de paper de diari.
Construcció d’un model senzill de pulmó.
Els alumnes de 5è, hem estudiat l’aparell respiratori i a més, n’hem construït un. Animeu-vos a construir un pulmó com aquests!! És senzill!! Seguiu les nostres instruccions;
MATERIALS:
•Ampolla de plàstic d’aigua o refresc.
•Canyes de refresc o carcassa de bolígraf.
•Tisores.
•Plastilina.
•1 globus.
•Cinta aïllant o cinta adhesiva.
•Paper transparent de cuina.(Paper film)
REALITZACIÓ:
1)Tallem l’ampolla per la meitat.
2)Col·loquem el globus a l’extrem inferior de la canya i el lliguem amb cinta aïllant procurant que no pugui entrar l’aire.
3)Introduïm el globus lligat a la canya a l’interior de l’ampolla.
4)Fiquem plastilina al voltant de la canya i del coll de l’ampolla per evitar l’entrada d’aire.
5)Lliguem el paper film ben tibat, a la part inferior de l’ampolla, amb cinta adhesiva.
QUÈ HEM OBSERVAT;
A l’estirar del paper film que hi ha a la base de l’ampolla (diafragma) el volum de l’ampolla (caixa toràcica) augmenta i per tant, la pressió disminueix (recordeu que les possibles entrades d’aire estan segellades). Això fa que l’aire exterior, que continua estant a la mateixa pressió entri per la canya (vies respiratòries) i infla el globus (pulmó). Això correspondria a la inspiració.
De la mateixa manera, si deixem d’estirar del paper transparent veurem com tornen al seu estat inicial i si fem una mica de pressió sobre el paper film veurem com el “pulmó” s’arruga i l’aire que contenien és expulsat a l’exterior, ja que el volum interior, en aquest cas, ha disminuït i la pressió ha augmentat. Això correspondria a l’expiració.