Maletes pedagògiques en llengua francesa

Pel tal de col·laborar amb el  Pla d’impuls a l’ús de la llengua francesa i dins del Pla Nacional de Lectura: 100% lectorspromogut pel Departament d’Ensenyament, el Centre de Recursos de Reus-Baix Camp i la coordinació del Servei de Llengües Estrangeres de Serveis Territorials han organitzat una trobada amb la intenció de presentar  tres maletes de recursos al servei del professorat que imparteix la llengua francesa.


– “Boîte du Québec “ a  càrrec de Dimitra Kritikou de Québec Bureau Barcelone.


– “Eco-Sac Voyageur”    a càrrec de  Glòria Balada d’Hachette SGEL llibres.

– “Motxilla Viatgera en francès” a càrrec de  Ewa Hojna de Santillana-français.



Al final de les tres presentacions obrirem un torn d’intercanvi d’experiències, punts de vista i suggeriments per  tal de dinamitzar la pràctica educativa de la llengua francesa en els nostres centres. 
Us esperem avui dimarts, 27 de novembre, a les 17,30h. a la seu del CRP de Reus-Baix Camp

Conferència inaugural del curs: La lectura d’estudi

peus a terra3
 

Avui tenim el plaer de convidar-vos a la Conferència inaugural del curs: La lectura d’estudi  a càrrec de l’Enric Queralt i Catà que es durà a terme a la Sala d’Actes de l’INS Gaudí a les 17,30h.
L‘Enric Queralt ha estat docent, amb infants i joves: formador i assessor de llars d’infants, d’escoles i d’instituts, en aspectes relacionats amb l’organització escolar, el desplegament curricular, la programació didàctica i, sobretot, amb l’ensenyament i l’aprenentatge de llegir i escriure. També ha estat assessor del SEDEC, coordinador nacional dels equips d’assessors en llengua i cohesió i membre de l’equip de la Inspecció d’Educació dels ST d’Ensenyament a Tarragona. Actualment col·labora com a assessor i formador de l’Estratègia d’Impuls a la Lectura.
Avui ens parlarà de:
– Identificar la lectura d’estudi com un component bàsic de la competència lectora.
– Conèixer les estratègies lectores implicades.
– Situar la lectura d’aprenentatge en els nivells de competència lectora.
– Facilitar als centres el tractament integrat i coherent d’aquest aprenentatge.

Desitgem que sigui enriquidora per tothom.

"Entrena’t bé per al consum responsable"

logo Consumópolis 8
L’Agència Catalana del Consum, juntament amb l’Institut Nacional del Consum i els organismes de consum d’altres comunitats autònomes, organitza el VIII Concurs Escolar: “Entrena’t bé per al consum responsable”.

“Entrena’t bé per al consum responsable” (Consumópolis 8) és un concurs escolar, organitzat a Catalunya per l’Agència Catalana del Consum, que pretén fomentar la participació dels centres educatius, a través del professorat i de l’alumnat, en activitats relacionades amb l’educació del consum per així sensibilitzar els escolars de la importància que té realitzar els actes de consum de forma conscient, crítica, solidària i responsable.
Si en voleu saber més accediu a l’enllaç:

THE FONIX 2013

Fonix 2013 catalunya
Es convoca el “6è. Concurs d’Anglès Interescolar de Catalunya” (THE FONIX 2013). El concurs està organitzat per International House i per la Fundació Catalana de l’Esplai.
El concurs compta amb el suport de la Secretaria General de Polítiques Educatives del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya com a activitat organitzada en el marc d’iniciatives socials d’accions d’entorn i d’activitats vers l’excel·lència i en el del Pla d’impuls de la llengua anglesa als centres educatius catalans.
El concurs és una iniciativa que pretén complementar els plans de millora de la llengua anglesa als centres educatius de Catalunya i s’organitza amb la finalitat d’estimular i motivar l’aprenentatge d’aquest idioma, atesa la seva importància a la societat actual.

PERÍODE D’INSCRIPCIONS, DEL 12 DE NOVEMBRE DE 2012 FINS EL 15 DE GENER DE 2013

Per saber-ne més:

La creativitat a les llars d’infants

Aquesta tarda iniciem l’activitat de formació:

         7020241702  
         La creativitat a les llars d’infants

La Núria Saló, directora de l’EBM El Lligabosc i guanyadora del segon premi Angeleta Ferrer Sensat 2011 amb el treball ‘Crea’t’; conduirà el curs i compartirà amb nosaltres el seu bon fer.

Centre de Lectura

Jornades sobre biblioteques: 
«La funció actual de les biblioteques»

Amb la participació d’Assumpta Bailac (gerent del Consorci de Biblioteques de Barcelona), Montserrat Comes (directora Museu Victor Balaguer) i Lluís Anglada (director swl Consorci Biblioteques Universitàries de Catalunya).

Dijous dia  8  i divendres dia 9 de novembre
de 19 h a 21.30 h, a la sala d’actes.

Programa:

Hi sou tots convidats.

17a edició de la Setmana de la Ciència a Catalunya.


Del 16 al 25 de novembre se celebra la 17a edició de la Setmana de la Ciència a Catalunya. Gaudeix de la ciència! Tot un munt d’activitats científiques al teu abast!
Una manera divertida de descobrir i entendre la Química del dia a dia. Participa i gaudeix de l´espectacle:


Espectacle especialment dirigit a un públic infantil. S´ha de confirmar l’assistència. 
Sessions: dijous, 15 de novembre i dimarts, 20 de novembre (18.h, auditori ICIQ). Contacte: Núria Mas (nmas@iciq.es) Tel. 97792020.

Durant l’SC12 se celebren centenars d’activitats divulgació científica a diverses localitats catalanes, jornades de portes obertes, exposicions, xerrades, jocs,  tallers científics,… tot un ventall de possibilitats al teu abast.
Els temes centrals de l’edició d’enguany són l’energia sostenible, la neurociència i l’envelliment actiu amb motiu de la celebració, aquest 2012, de l‘Any Internacional de l’Energia Sostenible per a Tothom, l’Any Europeu per a l’Envelliment Actiu i l’Any de la Neurociència.
La Setmana de la Ciència és una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació.

Les millores del procés lectoescriptor en relació a l’estructura corporal.

S’obre la inscripció per la conferència:

7020531702   Les millores del procés lectoescriptor en relació a l’estructura corporal. 

La conferència anirà a càrrec de la Laura Pla, com diu ella mateixa, dona interessada en l’educació dels nens, inquieta i inconformista davant els canvis socials i les noves necessitats sorgides  en el món educatiu. Preocupada pels nous reptes socials i  humans. 

Motivada en ajudar que els  nens  despertin tot el seu potencial i esdevinguin adults feliços en un món cada cop més canviant.
És mestra, psicopedagoga, professora de Ioga.
Postgraduada en psicomotricitat preventiva i d’ajuda,  formació bàsica de teràpia familiar sistèmica.
Formada en  pedagogia Waldorf, kinesiologia (instructora de Brain Gym), reflexos primaris TMR (teràpia de moviment rítmic).
Especialitzada en dificultats d’aprenentatge, kinesiologia educativa i intervenció psicomotriu.
En formació constant…