Jornada d’Inclusió Digital, el 8 de juny a Mataró

Logo Jornada



Divendres es va dur a terme una Jornada d’Inclusió Digital adreçada als equips directius i  professorat d’escoles, instituts i centres d’educació especial i als professionals dels serveis educatius. 



El programa es va estructurar en els apartats següents:
  •    Conferència inicial a càrrec del senyor Ferran Ruiz Tarragó, president del Consell Escolar de Catalunya.




  •    Taula rodona-col·loqui sobre recursos accessibles i necessitats educatives especials amb la participació de membres dels Serveis Educatius Especials (visuals, auditius, …)



  •    Espais-tallers de presentació de pràctiques i experiències educatives, en referència a l’ús de les TAC i l’atenció de l’alumnat amb necessitats educatives especials (discapacitat auditiva, visual, motriu, intel·lectual) que s’estiguin portant a terme als centres i a altres entitats educatives de tot Catalunya.
Tots els assistents vam sortir amb la convicció que la tecnologia pot ajudar a eliminar barreres que fan possible avançar envers l’educació inclusiva:
  1. Afavorint la personalització dels continguts digitals i que es mostrin codificats de la millor forma per a l’usuari.
  2. Afavorint l’autonomia de l’alumne/a i millorant l’accés i la producció de les seves tasques escolars, tant en quantitat com en qualitat.
  3. Afavorint noves metodologiesque donin resposta a tot l’alumnat
  4. Afavorint la competència digital que ha de permetre a l’alumnat exercir com a ciutadans responsables en la societat digital. 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *