Per tant, en l’enfocament pedagògic adoptat per CRISS:
- es treballen conjuntament les diferents disciplines i competències digitals,
- l’estudiant es troba al centre del procés i les tasques d’avaluació han de facilitar la visibilitat del raonament dels estudiants,
- les activitats permeten l’avaluació d’un o més criteris de rendiment,
- les tasques d’avaluació han de ser de complexitat suficient i oferir un repte,
- l’avaluació hauria d’explorar enfocaments innovadors per abordar les preocupacions de l’escalabilitat,
- l’avaluació hauria d’usar tasques basades en contextos reals significatius.
Els mètodes d’aprenentatge més rellevants associats a la pedagogia de la integració adoptats per l’enfocament CRISS són: l’aprenentatge basat en projectes, l’aprenentatge basat en problemes, l’aprenentatge basat en treballs, l’aprenentatge basat en consultes, l’aprenentatge basat en casos, etc. Les pràctiques d’ensenyament se centren en l’estudiant per al desenvolupament i la retenció de la seva competència.
A partir d’aquest enfocament pedagògic, CRISS proposa el disseny d’escenaris d’avaluació de competències o CAS.
El CAS permet als professors avaluar la competència digital dels estudiants, incrustats en situacions problemàtiques disciplinàries o interdisciplinàries, en lloc de provar només els coneixements i habilitats digitals dels estudiants.
Les proves resultants són recollides per la plataforma CRISS seguint les activitats dels estudiants i recopilant la informació proporcionada pels professors i els estudiants. El ePortfolio presenta el progrés dels estudiants en el desenvolupament de sub-competències que reflecteixen els resultats del CAS.
A la següent secció es descriurà detalladament CAS.