Voluntariat

II.- En el camp de la investigació psicosocial voluntària[1] recerco evidències, principis i valors, proposo criteris i elaboro com a cooperant guies, pautes i protocols amb els seus indicadors de cara a la presa de decisions educatives.http://blocs.xtec.cat/jferran3 Per a dur a terme això treballo sobre quatre temes transversals i discursos actius[2] dins de  la participació associativa[3] ciutadana: El treball en les Co-XARXES i en el rol de COAS (Cooperant Assessor Social) i la seva supervisió en el rol de Codels.-http://blocs.xtec.cat/sosd , http://blocs.xtec.cat/coasTema transversal 01:  COAS en la recerca de PROTOCOLS COM A RECURSOS APRECIA INDICADORS (RAI) COM A CRITERIS EN L’AJUDA CONSTRUCTIVA I DECONSTRUCTIVA DE LA PRESA DE DECISIONS I EN L’ÚS DE PAUTES D’INTERVENCIÓ EDUCATIVA I DE PROTOCOLS DE COORDINACIÓ MULTIPROFESSIONAL   Elaboro projectes i desenvolupo programes cooperants d’interès social i públic (x1986).1.1.- Col·laboro com a voluntari en investigació psicosocial en experiències que comporten l’elaboració cooperatives de discursos com el de la Ment Fràgil, l’autoritat creativa, Decisiologia, Decisional-anàlisi, Capacitat Recurrent Disponible (CRD), les FIITS o formes instatànies i inclosibles de tests sondeig en actuacions d’impacte social, a igual que els principis operatius TRANSMÈDIA RENEGOCIA, així com el disseny del programa actual  “MOU.fitxa” en els ajuts en la presa de decisions creatives i cooperants en la unificació de les metodologies i de l’organització en el marc de la formació interactiva de tècniques X alternatives (tècniques apren.alt) , a més de elaboració i l’ús de l’índex INCLOS.ibles en tres camps d’actuacions.  http://blocs.xtec.cat/moufitxahttp://blocs.xtec.cat/transmedia ,http://blocs.xtec.cat/renegocia, http://blocs.xtec.cat/imaginaciocreativa   http://blocs.xtec.cat/coralitzar, http://blocs.xtec.cat/conversalia  http://blocs.xtec.cat/digitalia     http://blocs.xtec.cat/moninclos, http://blocs.xtec.cat/coasi http://blocs.xtec.cat/identitat  http://blocs.xtec.cat/mentfragil  http://blocs.xtec.cat/coia 1.2.- Estic elaborant l’índex de criteris i indicadors per a les pautes d’intervenció educativa i del protocol multicoordinació interprofessional implicat: INCLOS.ibles.Hi ha l’Índex general INCLOS. IbleS amb indicadors de recursos (Món Inclos.ible) i en la construcció de criteris pràctics (Prova Inclos.ible) amb l’ús de l’Index per a la Inclusió de Mel Ainscow i el futur índex per a l’assessorament psicopedagògic en l’atenció de la diversitat en l’escola inclusiva que està elaborant una comissió tècnica del Dep. D’Educació a Barcelona .                           Estem actualment elaborant cinc índex de criteris decisoris més: 1.3.- I.TACS (index de tècniques d’aprenentatges cooperatius) tot relacionat amb els quatre següents: I.ORAL.tacs (en la implicació de l’oralitat en el treball cooperatiu), I.cre@ (en la creativitat cooperant), I.cals (amb l’índex del contracte d’autoaprenentatge de l’alumne dins del marc cooperant) i l’I.COOPS (cooperació i construcció d’equips). Un és l’índex de les tècniques d’aprenentatges cooperatius, l’altra és l’índex de les tècniques d’aprenentatge cooperatius en el foment de l’expressió oral i l’índex de la carpeta d’aprenentatges de l’alumnat per al foment de l’autocontrol i autoavaluació dels seus propis aprenentatges. A més de l’índex per a la creativitat i de la cooperació (aquest darrer va ser públic a Tarragona, 2004).


[1] En aquest apartat II no es tenen gratificacions pel treball, són activitats totalment voluntàries, amb aportació anual de les quotes corresponents i amb l’aspiració segons el codi internacional del voluntariat d’intentar que a més de posar temps i treball, no suposi dispeses personals. Principals dispeses: quotes socials, desplaçaments, dietes (menjar, pernoctar), telèfon i altres.

[2] Elaboració de discursos i relats amb tècniques col.laboratives i cooperatives d’Història Viva: ponències, comunicacions, conferències, xerrades-col.loqui, articles, etc.

[3] Entre parèntesi l’any precedit per * és el de l’afiliació, si és precedit per X és el de l’inici de l’exercici del càrrec o de la tasca, si els anys entre – precedits de X vol dir any d’inici i de finalització del càrrec o de la tasca voluntària.

 

OCI Treballs cívic i voluntari

Elaboro temes creatius com a discursos actius, recerco indicadors i dissenyo operacions de proposta estratègica social (OPS),  sobre quatre temes transversals d’interès psicosocial, sociopedagògic i de qüestions de vanguàrdia en la innovació educativa; a partir de les vivències personals cooperants que ofereixo públicament com ja he dit en un principi com a ponències, comunicacions, conferències, programes de ràdio i televisió,  vídeos curts  i activitats de formació alternativa competencial aspirants en la més qualitat i en l’eficàcia. 

El seu perfil professional (treball laboral)

I.- Exercici professional i laboral de psicopedagog en els cinc àmbits següents:.-

A.- Treballo en els Serveis Educatius del Tarragonès  www.xtec.cat/se-tarragones

                  Exerceixo de psicopedagog EAP de serveis educatius (X2003) amb 7 actuacions puntuals voluntàries a més de les pròpies de les tasques bàsiques del lloc de treball       1.- Membre del grup operatiu del pla educatiu d’entorn de Tarragona Ponent (X2008)       2.-  Psicopedagog territorial de contacte del programa Oràlia (X2008): eines per al foment de l’oralitat a l’escola i a l’institut. http://blocs.xtec.cat/educacioimaginacio.Supervisat i assessorat per la SG-LICS  Dep-EDU  Gen.Cat   http://blocs.xtec.cat/oralia 3.- Responsable de la secció de ” mÓn inclÒs -ible”, mira amb uns altres ulls ÓÒ ,secció de la web dels serveis educatius del Tarragonès   www.xtec.cat/se-tarragonés  i  http://agora.xtec.cat/se-tarragones/moodle/course/view.php?id=501 Ca l’ anar a formació  i entrar en escola inclusiva, trobareu “món inclosible”, secció en construcció, on tu també pots tenir la teva opinió.(X2007)4.- Orientador oficial voluntari del Departament d’Educació en Estudia 2008 i a l’Espai de l’Estudiant de Valls. (X2003)5.- Responsable per delegació de la directora  de prevenció de riscos laborals del servei educatiu integrat del Tarragonès per part de l’EAP 07 T  Tarragonès (sector B). Les tasques pròpies del càrrec(X2007) http://blocs.xtec.cat/riscos 6.- Jutge de Pau (substitut). En procés de completa formació en les seves tasques. http://blocs.xtec.cat/just 7.- Elegit representant del PIN EDUCACIÓ PER A LA CIUTADANIA dels SSTT de Tarragona    Tasques de coordinació i d’animació d’iniciatives.(X2007[1]) http://blocs.xtec.cat/excsstttgn  i          http://blocs.xtec.cat/polis

B.- Imparteixo cursos en ocasions puntuals  i faig assessorament per encàrrec com a formador en formació permanent del professorat del Departament d’ Educació de la Gen. Cat. dins del PFZ en TACS (Tècniques d’Aprenentatges Cooperatius) (*1985), en les pautes d’intervenció educativa i protocols de coordinació interprofessional en els casos d’alumnes amb NEE, en l’ús de l’Índex per la Inclusió i en les tècniques per a potenciar l’oralitat a l’escola i a l’institut. PFZ del Tarragonès i del Baix Penedès. Així com en projectes d’innovació educativa dins de plans de millora dels centres.

C.- En actuacions puntuals col·laboro des de 1999, en l’escola de mares i pares de la FaPaC de Tarragona i de les Terres d’Ebre, en xerrades i assessoraments puntuals a les AMPES sobre temes del seu interès o necessitats en el camp de l’educació, impartint xerrades col·loqui organitzades per les AMPES i ajuntaments (X1999).  Difusió i orientació en temes generals.  Així com en les tècniques d’estudi, aspectes de la  Inclusió i Cohesió Social. El foment de l’oralitat i de la creativitat.  He col·laborat puntualment amb activitats de la Fundació Catalana de l’Esplai i de l’Institut d’Estudis Catalans (X1992) http://blocs.xtec.cat/fapac

D.- Tasques actuals d’assessorament psicopedagògic i de coordinació pedagògica del centre CEN. oposicions de Tarragona.  http://blocs.xtec.cat/cen2010

      E.- Membre del Comitè de Seguretat i de Salut dels SSTT de  Tarragona i de Terres de l’Ebre   Participació en les reunions i mediació en casos puntuals de  problemes de salut i de prevenció dins del territori  (X1999)


[1] X Data d’inici del càrrec de responsabilitat.

Els inicis.-

AMB MÉS DE 30 ANYS DE TRAJECTÒRIA En 1976 vaig impartir a l’Abadia de l’Aleixar , encara no tenia 20 anys, la meva primera conferència d’iniciativa pròpia per a impulsar un mitjà d’opinió al poble, més tard “”Això…Aleixarenc”, en 1985 vaig presentar el primer pòster en el simposi sobre “memòria, llenguatge verbal i fracàs escolar” de la Universitat de Barcelona a Tarragona, el mateix any vaig ser comunicant en el simposi sobre l’estudi evolutiu de la deficiència mental organitzat per l’Institut de Psicologia Evolutiva de Tarragona, en l’any 1986 vaig ser ponent de les jornades d’estudi cultural rural que s’organitzaren a Tortosa pel Departament de Cultura, allí vaig presentar la iniciativa d’una associació, que més tard la presentaria a l’escola d’estiu de mestres al CEIP Ciutat de Reus, aquesta associació CERADAI és constituiria en acta fundacional el dia 31 de juliol de 1986Blocs de la meva família. Els tres F2GUI    http://blocs.xtec.cat/f2gui , el meu fill http://blocs.xtec.cat/guillemferran  i Fina Masip http://blocs.xtec.cat/orienta/  http://blocs.xtec.cat/coordinacio.

Cosmopolita KpT

Bloc per a generar pensament i iniciatives cosmopolites.

Per exemple la Ment Fràgil, la UCOS i el mateix KpT són projectes cosmopolites.

1.- La Ment Fràgil és un relat cosmopolita

2.- La UCOS, la Universitat de la Ciutadania Creativa Cooperant Cosmopolita, Orienta Social.   Formada per la Fundació UCOS, la Càtedra Internacional de Decisiologia i la Universitat Operativa Social de carrer i de les competències de la vida.