CARNAVAL ABANS

Ens preparem per donar la benvinguda al rei Carnestoltes.
A continuació us deixem un seguit d’activitats interessants que es poden fer durant aquesta festivitat. Agafeu idees i feu-les vostres.

Començarem aportant idees per treballar l’arribada del Carnestoltes.

Abans de la seva arribada cal realitzar un treball previ amb els alumnes per tal de situar-los en el context:

1. LA CARTA

Rebem com cada any una carta del rei Carnestoltes, on ens explica que tindrem vàries sorpreses…. Ho capgirarà tot, és el rei de la gresca, el més divertit, simpàtic i eixerit. A més a més, és molt bromista. Durant la setmana ens observarà i ens donarà diverses consignes que s’han de complir, ¿Què ens demanarà?. Finalment cobrarà vida el dia que fem la nostra cercavila pel barri, on ballarà i cantarà amb tots nosaltres.

Exemple de carta de l’escola Mata de jonc.

Exemple de consignes de la setmana. Escola les Planes

2. TOT EL QUÈ SABEM I VOLEM SABER DEL CARNAVAL

Abans de l’arribada del Rei, es pot realitzar conjuntament una conversa prèvia amb els alumnes per tal de recordar en què consisteix aquesta festa i per què la celebrem. Entre tots parlar de les disfresses que tenen a casa, de si els agrada disfressar-se, amb quin personatge els agradaria convertir-se… Ho podem dibuixar i parlar a la rotllana. Podem ajudar-nos del següent vídeo. Entre tots explicar les característiques d’aquesta festa, identificant els seus personatges, recordar les disfresses i cercaviles d’anys anteriors.

INFORMACIO-CARNAVAL2el-mon-per-un-forat3.CONTES SOBRE LA FESTIVITAT DEL CARNAVAL

Per tal de treballar l’escolta i fomentar la imaginació, poden plantejar als alumnes escoltar el conte del rei carnestoltes sense suport visual. Després fer un petit diàleg de com ens imaginem, com recordem al Rei Carnestoltes i fer un dibuix per penjar-lo al passadís o a un petit racó de Carnaval.
Podem demanar als alumnes contes, imatges, disfresses, caretes, barrets…. per confegir conjuntament un espai carnavalesc, on tot s’hi val.

Aquí teniu diversos contes per poder explicar i escoltar :

dolcet_02 3825img1índice4imagenOriginal2-250x250índice3índice carnestoltes+cruïlla

 

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=oOc2mD-Fliw[/youtube]

En aquest enllaç teniu el mateix conte amb diapositives, pot servir per imprimir i/o visualitzar a través de l’ordinador, per pintar, fer seqüenciacions…

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7t8MayVIBpg[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KxhRmGq84bc[/youtube]

4. DONEM LA BENVINGUDA AL NOSTRA REI!

Entre tots fem un dibuix a la PDI i escrivim “La classe dels…. donem la benvinguda al rei més divertit: BENVINGUT CARNESTOLTES” amb lletres de colors, després ho imprimim i ho pengem al passadís de l’escola.

5. TITELLA DEL CARNESTOLTES

Imprimir titelles de diversos reis per pintar i poder fer una titella amb un pal de gelat. També podem imprimir una foto del Carnestoltes de l’escola per donar més significat aquesta activitat.

6. APRENEM CANÇONS

Cantar les cançons de Carnestoltes, acompanyades d’algun instrument. Aquí teniu una pàgina on podeu trobar 7 cançons sobre la temàtica del carnaval.

 

carnestoltes

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=MylIDINXLf8[/youtube]

El divendres de carnaval celebrem una cercavila amb tots els nens de l’escola pels carrers del barri. Quan arribem a l’escola cada classe presenta a la resta de companys la cançó que prèviament s’ha preparat, acompanyada d’una dansa o ball.
Amb el programa Audacity ens gravarem quan assagem la nostra cançó . Un cop tinguem enregistrada la cançó la penjarem al blog d’aula.

 7. QUINA DISFRESSA PORTAREM?

Escollir entre tots de què ens disfressarem aquest any i quin antifaç portarem. Cada nen dibuixa com li agradaria anar, quin material, color, barret, antifaç. Un cop dibuixades, n’escollirem una i l’elaborarem.

Buscant he trobat en el bloc Sala de mestres, una activitat prèvia força interessant,dibuixen una disfressa imaginant com serà veient només el barret, cada nen/a ha de dibuixar en un dina3 una disfressa a partir d’aquest element, després es pot decorar el voltant de la imatge amb gomets o confetis.

IMG_3418 (Medium) IMG_3412 (Medium)
També hem trobat un programa per crear i dibuixar el qual podem utilitzar per fer esborranys sobre els nostres antifaços i disfresses, cada nen intenta dibuixar amb el programa de dibuix amb una plantilla establerta com vol que sigui el seu antifaç o disfressa.

Un cop s’ha decidit quina disfressa elaborarem, plantejam fer una carta per als pares amb la PDI amb la decisió que hem pres i el material que necessitarem per confegir la nostra disfressa.

8.DIJOUS GRAS! JA COMENÇA EL CARNAVAL!!

Tota l’escola, com bon costum, celebrem el dijous llarder. Fem entrepans de truita i botifarra d’ou, a vegades també tenim coca de llardons, mmm…. Conjuntament esmorzem els entrepans que hem fet al patí i fem una petita sortida al voltant del barri, tot cantant:

Dijous gras 2

 [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=t67n8o2gv4g[/youtube]