Concert de cloenda del curs

Aquest any hem volgut portar a l’escenari una proposta nova, una cantata que pràcticament estrenàvem nosaltres.
Els poemes són de Miquel Desclot i la música de l’Antoni Miralpeix i les cançons provenen de la cantata creada pels dos La Clàudia Sol té un Do.
musics
En aquesta ocasió hem comptat amb tres músics acompanyants: Jordi Salavert (flauta, flabiol i tenora), Joan Reig (percussions) i Alba Solé (piano)
Us deixem amb la cançó final i en podeu veure d’altres a la pàgina del concert.

XIV Trobada de Corals a Tarragona

Hem tornat a anar a Tarragona i ja van catorze vegades, perquè la nostra coral participa a les trobades des del primer any que es van fer.
Aquesta vegada hem compartit escenari amb tres Orenetes de Prades.
Hem interpretat dues cançons de la cantata que treballem enguany d’Antoni Miralpeix amb poemes de Miquel Desclot, La cançó del Silenci i La cançó del Do i la cançó italiana Constipat.
Hem tornat a tenir l’Alba Solé al piano, que ens ha acompanyat amb les cançons del Miralpeix.
De cant comú s’ha fet un homenatge a la Maria Martorell amb la cançó El meu Desig, de Mozart i adaptació d’ella, la popular catalana Sota Sant Llaurenç i el nostre himne, el Cant per a les Trobades de Primària de Constantí Sotelo.

La veritat és que la qualitat musical va millorant cada any.
Aquí teniu una petita mostra de la nostra intervenció i unes fotografies de l’escenari i de la xocolatada de després.

Assaig i gran joc

Aquesta tarda hem fet el tradicional assaig de la coral i com que hem anat per feina, no hem fet cap foto. Us podem deixar un tastet del que hem cantat:

Quan hem acabat, hem berenat galetes de xocolata. Creieu que l’€ ha donat molt de si.

Després, les nostres monitores ens han muntat un gran joc. Ha consistit en realitzar un seguit de proves molt divertides. Mireu el resultat:

La visita al monestir de Poblet

Aquest matí, després d’esmorzar ens han deixat uns petos i així hem pogut caminar pel voral de la carretera, per la nostra esquerra amb molt d’ordre i correcció.

Hem parat a mig camí a la font del Ferro i la Magnèsia, que daten del 1244. Això vol dir que ja estaven en ús a l’època de Ramon Llull.

Quan hem arribat al monestir eren les onze, i com que és l’hora del pati, hem menjat galetes maries per matar el cuquet.

A les 11:40 hem començat la visita i ha durat ben bé una hora. Hem vist el claustre, la cuina, el refetor (menjador), la biblioteca, l’antic dormitori, la sala capitular, el celler i l’església.

Quan ha acabat la visita hem tornat xino xano, amb el mateix ordre i correcció, cap a l’alberg a esperar l’hora de dinar.

Les colònies a l’Espluga de Francolí

Ja ha arribat el 8 d’abril i a les 6 de la tarda ja érem gairebé tots a l’estació de tren de la Selva amb els bitllets preparats per agafar el tren que ens duria a l’Espluga de Francolí.

Quan hi hem arribat ja ens esperava el bus que havíem llogat perquè ens acompanyés a l’alberg Jaume I.

Un cop allí ens hem instal·lat a les habitacions. Dues per als de tercer, una per als de quart, una per als de cinquè i una altra de molt gran per als de sisè.

A dos quarts de nou, ben puntuals, hem entrat al menjador i hem començat a fer cua per agafar el sopar. Avui hi havia puré o escudella, truita de patates amb croquetes i pernil dolç i de postres taronja o flam.

Ha sigut molt bo!!

Ara estem jugant al primer joc de nit que ens han preparat la Joana, La Laia i la Maria, i a les onze, a tancar els ànecs.

Preparem el gran concert

Una vegada més la coral de l’escola us oferirà un espectacle musical per acomiadar el curs. El dia escollit serà el 27 de maig, a 2/4 de 8 del vespre, al Castell.

Enguany hem escollit una cantata nova de trinca, escrita per en Miquel Desclot i amb música d’Antoni Miralpeix. És gairebé una estrena, perquè aquesta obra va ser escrita l’estiu del 2015 per commemorar els 10 anys d’Escoles d’Estiu per a mestres de música que organitza anualment l’AEMCAT (Associació d’Ensenyants de Música de Catalunya).
0-Claudia

El títol original és La Clàudia Sol té un do i nosaltres n’hem fet una adaptació a mida.

Us hi esperem!!

Nadales al Vilar i al Carrer Major

El dimarts, 15 de desembre vam anar a cantar nadales a la residència El Vilar i pel carrer Major.
Vam compartir la tarda amb les altres dues escoles de la vila.
Quan vam aribar a la plaça Major ens esperaven l’Alcalde i els Regidors i vam dedicar la darrera nadala, el Fum, fum, fum a la memòria del que havia sigut cantaire de la nostra coral, el Joan Marc Salvat.

Moltes gràcies, Ajuntament, pel berenar que ens vau oferir.

Val a dir que el comportament dels cantaires de la nostra coral va ser modèlic i exemplar. Felicitats, COR DE CARXOFA!!!

Amb aquesta actuació finalitzem el primer trimestre. Ara ens toca esperar les Festes i al gener començarem nous projectes.

Bones Festes a tothom!!!!

Treballem les nadales

S’acosta Nadal i la coral tornarà un any més a la residència d’avis El Vilar i pel carrer Major per compartir els millors desitjos.
Estem preparant nadales d’arreu. La primera que hem treballat és de Cuenca i l’acompanyament d’aquesta peça el va fer Manuel Oltra per a guitarra i cor. Nosaltres la cantem a una sola veu i ens acompanya una guitarra electrònica.

Aquest vídeo i d’altres que anirem fent, ens serviran per millorar cosetes d’afinació, de dinàmiques, de moviments i de saber estar. Ja ho veureu!

Comencem un nou curs

L’escola Abel Ferrater pot estar d’enhorabona. La coral està plenament consolidada. QUARANTA TRES cantaires de tercer fins a sisè que vénen, divendres rera divendres, amb tota la il·lusió, l’empenta i l’energia que cal per poder passar una estona plena de música, veu, cos, companyia i equip.

L’aula de música se’ns ha quedat petita i vam començar a assajar a la biblioteca de l’escola. El darrer divendres d’octubre, però, estava ocupada i vam haver d’anar al gimnàs.

Ens va anar tan bé aquell assaig, que entre tots vam decidir que ens seria més fàcil treballar en aquell espai tan gran per poder moure’ns amb llibertat.

Enguany tornem a la gestió des de l’aula de música de l’escola i des d’aquí agraïm sincerament el recolzament que hem tingut i tenim de l’AMPA de l’escola.