Barcelona
Les perruqueries demanen als clients que es duguin la música de casa pel cànon de la SGAE
Actualitzat a les 15:02 h 19/01/2010
La Societat General d’Autors i Editors d’Espanya (SGAE) s’ha guanyat l’enemistat dels perruquers catalans a causa d’un nou cànon que els obliga a pagar per tenir connectada la ràdio. Com a resposta, han iniciat una campanya per demanar als clients que vagin a la perruqueria amb la seva pròpia música. Centenars d’establiments, sobretot de Barcelona, Sabadell i Lleida, ja s’han adherit a la campanya, encara que molts altres prefereixen no participar-hi per por de rebre visites dels representants de l’SGAE.
La iniciativa la promou la Federació Catalana de Perruqueries i Bellesa (Fedcat), que ha repartit entre els 2.500 establiments que la formen un cartell en el qual es pot veure una jove amb uns vinils al costat del lema: “A partir d’ara quan vinguis a la perruqueria… no oblidis emportar-te la música de casa. Ah, i tot original!!!!”.
“Està tenint molt bona acollida. Els clients s’hi solidaritzen, els fa gràcia el cartell i s’emporten l’MP3 amb música”, ha assegurat el president de Fedcat, José María Figueras.
Sota l’excusa de protegir els drets dels autors de les cançons emeses per la ràdio, la SGAE vol cobrar 6 euros mensuals als establiments de menys de 50 metres quadrats i 12 euros als de fins a 100 metres quadrats.
Segons Figueras, amb questa lògica els perruquers haurien de cobrar als seus clients que apareguessin en actes públics un cànon per l’ús públic dels seus pentinats, i acusa la SGAE de regir-se només per interessos “recaptadors”.
http://www.3cat24.cat/noticia/481745/societat/Les-perruqueries-demanen-als-clients-que-es-duguin-la-musica-de-casa-pel-canon-de-la-SGAE