MARIA SITGES
So sóc la Maria Sitjes Carrió i els meus pares són
Maria Teresa Carrió Prat i Josep Sitjes Male i els meus germans són Marta Sitjes Pujol i Pere Sitjes Carrió .
Vaig néixer el 7 de desembre del 2000 a la Clínica Dexeus de Barcelona. Vaig estar 12 dies a la incubadora perquè havia nascut setmesona i pesava 2’455Kg i medià 44 cm.
Al 5è dia d’haver nascut vaig tenir infecció .
El menjar va ser amb llet artificial Dampira. El tercer mes començo a menjar fruita per la tarda.
El 7 de febrer del 2001 em van posar la vacuna dels 3 mesos.
Als 5 mesos esmorzava farinetes i dinava brou vegetal amb pasta de sopa, berenava puré de fruita i sopa de farinetes.
Els 6 mesos em surt la primera dent i em van batejar amb la Judit Soler. Als 8 mesos em surt la de dalt.Els 14 mesos camino sola.
Quan vaig tenir 1 any i mig vaig començar a anar a la Llar d’infants del CEIP Alfred Mata però no parlava, només mossegava.
Els 3 anys vaig a p3 amb la senyoreta Teresa Costa.
Els 4 anys vaig a p4 amb la senyoreta Carme Simon.
Els 5 anys vaig a p5 L ´Anna Suñé.
Els 6 anys començo 1r i els 7anys a 2n amb la senyoreta Teresa Costa i els 8anys la senyoreta Maria i el Joan.
Abans vivia a Puig-reig i ara a Casserres ja fa 1 any.
Ara tinc un gos que es diu Patufet i una ovella que es diu Miet
Al 31 de maig faré la comunió.
LARA
Jo sóc la Lara Otero Edo i vaig néixer el 18 de maig a les 7:00 del matí a Barcelona en un hospital.
Els meus pares són el Joan Otero Moreno i la Lidia Edo Garcia. Jo sóc la segona filla perquè abans de néixer jo ja tenia una germana gran que es deia Amanda Moreno Edo que era filla de la meva mare.
Vivia a Barcelona en un pis molt alt. Quan la meva mare treballava la meva àvia Asunción em cuidava a mi i al meu cosí Sergi.
Als 2 anys a la paret vaig dibuixar als meus pares i a la meva germana gran. I el meu pare va fer una foto, no es van enfadar. Als 3 anys vaig començar a anar a l´ escola a la classe de les girafes amb la meva amiga Cristina.
Quan vaig tindre 5 anys va néixer la meva germana petita. Jo vaig triar el nom i es va dir Estela Otero Edo. L´ Estela era una mica dolenta perquè em pessigava tota l´ estona.
Als 7 anys vaig anar a viure a Puig – Reig. Vaig anar a l´ escola Ceip Alfred Mata i vaig conèixer a molts nens i nenes.
Als 8 anys vaig pujar a una atracció i em vaig fer molt mal al braç esquerre. Em varen posar una bena i a sobre una mica de gel. No podia dormir bé ni tampoc menjar perfectament. Quan em varen treure la bena em vaig posar molt contenta per què ja podia dormir bé i menjar com sempre.
Els 9 anys ja anava a 3r i tinc una senyoreta que es diu Maria Viladomat. La classe és igual que la de segon, va marxar un nen i va venir la Fàtima. A la classe som 26, entre nens i nenes, i ens ho passem molt bé.
El 18 de maig va ser el meu novè aniversari i em varen regalar una samarreta de Camp Rock i un conjunt de High School Musical. La samarreta me la va regalar la tieta i el conjunt la meva àvia.
JUDIT AGUAYO
Vaig néixer al 9 de gener del 2000 a l’hospital Can Ruti o Germans tries o Pujol Jo vaig ser la segona filla.
Quan vaig anar a casa els meus pares que es diuen Paco i Maribel ja tenien a la Sheila de 3 anys.
Em van posar Judith perquè a la meva tieta li agradava molt .
Jo era molt dolenta perquè mossegava i pessigava a la meva germana.
Quan vaig tenir 1 any em va sortir la primera dent, també caminava però sempre queia a terra perquè anava de pressa.
A mi m’agrada molt dormir però a la meva germana no i cada mati em despertava.
Als 4 anys em vaig obrir la cella i també la barbeta i també es va morir la meva tieta i desprès al meu avi, per càncer .Als 7 anys vaig anar Al Ceip Alfred Mata de Puig-reig ja hi havia les meves cosines la Karen i la Nerea .
Ara tinc 9 any i m’agrada la gimnàstica i el futbol.
ANDREU TORRES
Sóc l’Andreu Torres Vilà, vaig néixer a Manresa a Sant Joan de Déu el 12 d’abril del 2.000 .
El meu pare es diu Josep Torres Serra i la meva mare Ester Vilà Marinar .Quan els meus pares anaven a treballar em cuidava la iaia Elena .
Em va sortir la primera dent quan tenia 1 any. Als 2 anys vaig començar a menjar sol i també a anar a la llar d´ infants de Puig-reig. Quan tenia 3 anys va néixer el meu germà
Carles, ell va començar a la llar d’infants i jo a cicle inicial.
JÚLIA ABEYÀ
Vaig néixer el 30 de desembre del 2000. Vaig ser la segona filla del Joan Abayà i Faure i la Montse Rodriguez i Rosado.
Em dic Júlia perquè la meva germana Eva quan encara era a la panxa ja em deia així.
Vaig néixer a l’hospital Sant Bernaveu de Berga.
La meva primera dent de llet em va sortir als 8 mesos.
vaig començar a caminar als 11 mesos.
Diuen els meus pares que era molt bona nena , perquè nomes plorava quan estava malalta .
Vaig anar a la llar d’infants als 11 mesos , i em van batejar a Cal Marçal .
Quant tenia 1 any dormia sempre molt.
Als 2 anys era molt simpàtica perquè sempre reia molt .
Als 3 anys sabia dibuixar però, fent esgargots.
Als 4 anys encara no sabia sumar .
Als 5 anys se’m va morir l’hàmster , la lluneta .
Als 6 anys vaig començar aprendre a multiplicar .
Als 7 anys vaig veure la meva desena pel·lícula.
Als 8 anys la Maria ens va ensenyar a dividir.
El 14 de juny faré la comunió a Cal Marçal amb el Miquel i la Carme .
Vaig començar a fer pastorets quan tenia 3 anys, hii feia de pastor i el meu germà també en fa ara , però ara jo faig de Rabadà i m’agrada molt.
Als 5 anys vaig començar a aprendre a nedar a la piscina de Navàs i ara ja en sé molt.
Ara m’agraden molt els gegants, els nans ,la Patum i caminar. Sóc molt alegre.
En el treball de llengua els nens i nenes de CM han fet les seves autobiografies, us aconsellem de llegir-les perquè són realment emotives i molt interessants.
ARIADNA CLOTET
Sóc l´ Ariadna Clotet Medina .Vaig néixer el 9 de Juny del 2.000.Vaig néixer a l’hospital Sant Bernabé de Berga .
Els meus pares Toni Clotet Saez i la meva mare Vanessa Medina Garcia , no tenien cap fill.
Quan era petita plorava molt i la meva tieta em cantava una cançó i jo m’adormia .Quan la meva mare i al meu pare anaven a treballar em quedava amb la iaia Fina.
Als sis mesos vaig començar a anar a la llar d’infants.
Cada dia quan acaba l’escola em venia a buscar la iaia i anàvem a veure la mama al treball.
Un dia els meus pares es van fer petons a la nit i la meva mare no sabia si estava embarassada i van anar al metge i el metge el va dir que estava embarassada.
Al cap de 9 mesos va néixer la meva germana Íngrid però jo no na vaig veure com va néixer. Les meves iaies em van venir a buscar a l´ escola i se’m van emportar a l’hospital a veure la meva germana.
Quan tenia 4 anys vaig ballar a la festa Major, feia un ball de gimnàstica i el feia amb la Júlia ,Marina,Carla,Carme, Sandra i jo.
Als 8 anys vaig començar a competir.
Ara faré la comunió el dia 31 de Maig amb nens i nenes de la classe.
ARNAU
Vaig néixer a l’any 2000 a la Clínica Tecnon de Barcelona, el dia 16 de novembre a les 02: 10h.
Els meus pares es diuen Manolo i Maite.
Quan tenia 9 mesos vaig començar a la guarderia ; el dia que feia 1 any vaig començar a caminar i a córrer.
Amb 1 any ja menjava tot sol amb la cullera i la forquilla.
Als 2 anys els meus pares em van portar de vacances a Andorra i jo jugava a llançar pedres als rius i també em van treure el xumet i els bolquers.
Vaig anar per primer cop en un avió quan tenia 2 anys.
I al tornar de Menorca vaig caure del sofà de cap a terra. Amb 3 anys em van portar a Dinopolis a veure dinosaures i també vaig anar de vacances a la Vall d’Aran i vaig fer moltes excursions. Aquell any va néixer el meu cosí Ruben.
Quan tenia 4 anys vaig anar per primer cop al cine a veure Piter-Pan i també va néixer la meva cosina Núria.
Als 5 anys vaig vindre a Puig-reig , el mes de gener del 2006 la meva mestra era
l´Anna Sunyer.
El meu germà Víctor va néixer el 26 de març del 2007, quan jo tenia 6 anys i vaig fer el meu treball de recerca .L’any passat quan tenia 7 anys, vaig aprendre a multiplicar i aquest, any que ja tinc 8, he après a dividir.
CARLA ESCLUSA
Vaig néixer a l’Hospital de Berga el 9 de juny del 2000, vaig néixer amb cesària a les 12 de la nit.
Es meus pares es diuen Pep (o Josep ) i Aurora.
Pesava 3quilos 850grams, vaig estar ingressada a l’hospital una nit per culpa d’una pneumònia.
Quan tenia 2 anys va néixer la meva germana Marina i estava molt contenta perquè ja podria jugar amb una nena, va néixer mentre jo feia “Els pastorets”. Pesava igual que jo, 3’850Kg.
Quan la gent deia que jo era més maca que la Marina els tirava cosses ja que pensava que ella era més maca .
Als 3 anys tenia la pell atòpica i un herpes al coll.
I vaig ser la primera filla.
Quan tenia la pell atòpica dormia amb uns guants perquè no m’esgarrapés.
El metge els va dir els meus pares que em portessin a la platja perquè m’aniria bé per la pell i no em podia posar a l’aigua perquè amb picava amb la sal.
Tot el dia em cuidava la iaia.
Vaig començar a anar el CEIP ALFRED MATA als 3 anys.
Als 4 anys vaig conèixer la Júlia Medina i va ser la meva primera amiga .
als 5 anys vaig conèixer l’Andreu, un altre amic. i al càmping vaig conèixer l’Alba i l’Òscar, dos amics més .
Als 6 anys vaig anar a primer i vaig tindre la Teresa i la Conxita durant el cicle inicial .
Als 7 anys vaig començar classe de pintura. El 18 de juny de 2008 vaig exposar un quadre al pavelló. Als8 anys ja sabia pintar molt bé i els reis em van passar una tela amb un cavallet i pintures.
El 29 de maig de 2009 vaig exposar un quadre del poble i vaig fer la senyera.
Ara faig 3r amb la mestra Maria que és molt divertida.
CARLA GIMÉNEZ
Em dic Carla i vaig néixer a l’hospital de Berga,Sant Bernabé el dia 20 de juliol del 2000. Els meus pares es diuen Montserrat i José Antonio, vaig ser la primera filla. Els meus pares van patir una mica perquè tirava moltes “patades”. Al primer cotxe que vaig pujar va ser el de la dona del cosí del meu pare.
Quan tenia 6 mesos vaig començar a menjar farinetes i amb 7 mesos a gatejar i amb 13 mesos ja caminava.
Amb 1 any em van sortir les dents i vaig començar a anar a la guarderia.
Quan ja tenia 4 anys va néixer la meva germana jo vaig triar el nom Èrica. A cicle inicial ja tenia molts amics i a cicle mitjà vaig començar a anar a competició de gimnàstica artística, a la primera vaig quedar la 43 i a la segona la 70 i també em van donar un gos que es diu Scotty.
CARME CANO
Sóc la Carme Cano Ruiz, vaig néixer el 5 de Novembre de 2000 a l’hospital de Manresa a les 04:00 del matí . Abans de néixer els meus pares Sebastian Cano Fernandes i Mari del Socorro Ruiz Dias ja tenien una filla que es diu Elisabet Cano Ruiz. Em van posar Carme perquè li agradava a la meva germana.
Com que la meva mare treballava, em cuidava la meva germana i li feia moltes coses dolentes. Un dia li vaig saltar del llit,i li estirava els cabells.
La meva primera paraula va ser tata, als 7 mesos.
Vaig començar a caminar als 9 mesos.
A 1 any vaig anar a la guarderia.
Amb 1 any i mig em van batejar a cal Marçal i els meus padrins són la Carme i el Manolo.
Quan tenia 3 anys vaig anar a l’escola Ceip Alfred Mata.
Vaig començar a fer gimnàstica als 4 anys i ja vaig ballar a la festa major .
Als 7 anys vaig ser tieta d’un nen preciós que es diu Manel.
Als 8 anys vaig començar a competir la copa catalana de gimnàstica artística i el 14 de juny faré la comunió a Cal Marçal.
Faig 3r de primària i tinc molts amics i amigues.
CLÀUDIA
Sóc la Claudia Lladó Ferrer .Vaig ser la segona filla perquè hi havia l’Eduard que tenia 10 anys . Els meus pares es diuen Jordi i Pilar .
Vaig néixer al 13 de desembre del 2000 .Quan tenia 1 any vaig anar a la Llar d’infants “L’Estel” al costat del CEIP ALFRED MATA . A les nenes grans els feia gràcia pujar-me a coll i m’ho passava molt bé .
Als 3 anys vaig anar a esquiar a AINE i en vaig aprendre molt, també em
vaig apuntar a natació perquè m’agradava l’aigua .
A primer ja vaig anar a esquiar a Porté que era molt més dificil .
Quan anava a segon el meu germa se’n va anar a una altra escola i em va saber molt greu perquè només tornava els caps de setmana.
A tercer vaig conèixer la mestra Maria que els meus tiets la coneixen i la
meva tieta Monserrat i la mestra Maria sòn molt amigues .
El dia 21 de Juny fare la primera comunió .
Fins l’any que ve que aniré
a quart.
ELOI
Sóc l’ Eloi Gimenez Triviño i vaig néixer el 19 d’octubre del 2000 a l’hospital de Barcelona, a la Maternitat, al costat del mini estadi del Barça. Els meus pares que es diuen Francisco José Gimenez Gonzalez i Glòria Triviño Lopez encara no tenien cap fill. Vaig néixer molt petit i em van posar a la incubadora.
Als 4 mesos vaig dir la primera paraula que va ser papa.
Els 8 mesos em van sortir les dents del davant.
Els 9 mesos els meus pares ja van començar a treballar.La meva mare al compriMax i el meu pare a la Serradora Boix.
La meva iaia Isabel i el meu avi Eugenio em cuidaven.
A vegades em feia pipí a sobre i caca perquè em van treure els bolquers.
Als 10 mesos ja vaig començar a caminar.
Quan vaig fer 1 any vaig conèixer als meus tiets i als meus cosins.
El primer dia que vaig veure el rei negre vaig plorar però em va portar un cotxe de policia. Als 5 anys vaig anar amb avió i em van regalar un quadern de sumes i restes .Vaig anar a Disneyland Resolt París.
Després vaig tornar al cole i va néixer el meu germà Daniel.
Als 7 anys vaig jugar a futbol i al primer partit primer gol.
Ara tinc 8 anys i m’ho passo molt bé amb els de la meva classe.
JARA ARGEMÍ
Sóc la Jara Argemí rebullida, vaig néixer el 27 de Febrer de l’any 2.000 , a l’hospital Santbernabé de Berga a les 9:30 del matí.
Els meus pares:La Maria Teresa Rebullida i Moreno i el Roger Argemí i Batlló encara no tenien cap fill ni filla.
Cada dia mentre els meus pares treballaben em cuidava la meva iaia:La Maria Teresa Morena Perea.
M’agradava molt que em portessin a la platja i a la piscina i no m’agradava dormir.
El meu peluix preferit era la Nana que es un osset de peluix de color groc amb un llaç al coll.
Als 10 messos vaig començar a anar a la llar d’infans i allaà em vaig començar a enamorar del Marcel Picó Babia.
Als 11 messos ja sabia caminar.
Quan tenia 3 anys va néixer la meva germaneta estimada L’AINA ARGEMÍ REBULLIDA !!!!!!!!! el nom li vam triar joi la meva mare,el meu pare deia que li possesim Aida però al final es va quedar amb Aina eren 2 contra 1.
A p3 la Judit Soler Piqueres em va mossegar la teta.
Quan era petitona i mirava els Teletubiesal sofà hi posava tots els ninos i jo entremig i miravem els Teletubies tots junts.
Un dia vaig amagar a l’Aina entre tots els ninos i com que era tant petitona la meva mare no la va trobar.
L’any 2006 vaig anar al meu primer concert el del Melandi que vaig tenir la sort de coneixe’l gràcies a una noieta molt simpàtica.Com que em sabia totes les cançons ,em va dir que si volia anar amb ella entre l’escenari i el públic i después del la noia em va dir que si jo volia podia anar amb ella a que els membres del grup em firmessin un autògraf i fer-me una foto amb el Melendi i jo vaig dir que SSSIIIII!!!!!
I Aixa el vaig coneixe’l.I des d’aquell dia la meva mare em diu que em portarà a tots els concerts per coneixer els cantants i els membres del grup.
També van passar mes coses i no tant alegres si no mes tristes:
Es van separar els meus pares i es va morir la meva iaia Tere o sigui la Maria Teresa Moreno Perea.
L’any 2008 vaig guanyar el meu primer premi ,important esquiant, a Baqueire/Beret en 2na posició.També és va morir el meu avi en Pere Rebullida Costa.
L’any 2009 tornant de colonies em vaig trobar amb una sorpresa .
Que ja tenia el meu primer gos !!!!!EL LLAMP!!!!!!!!!
Vaig a l’escola C.E.I.P Alfred mata.visc al C/Llobregat nº50 1r 2ª.
Em vaig vatejar de petitona i no fair la comonió.
Els meus avis la Francesca Batlló Dam que li diem ava i el meu avi l’Agustí Argemí Clotet que li diem avi ,s’han comprat una casa nova que es diu la Sala.
JOAN BOIXADER GARRIGA
Vaig néixer a l’ hospital de Manresa a les 7h i 10′ del matí el 5 de desembre de l’any 2000. Els meus pares eren l’ Albert Boixader i Altarriva i la Dolors Garriga i Dolla. Vaig ser el primer fill pesava 3 kg i media 50cm. Em van batejar el 24 de juny del 2001 els meus padrins van ser el Rosendo i la Francesca. Quant els meus pares treballaven em cuidava la iaia Francesca.
Em va sortir la primera dent als 5 mesos i ½ i vaig començar a caminar a 1 any i també vaig aprendre a parlar en tansols 1 any.
Vaig deixar de mamar als 2 anys i vaig anar a la llar d’ infants als 21 mesos.
El primer cop que vam anar de colònies va ser a P3 amb la senyoreta Teresa Costa. La meva germana, la Maria, va néixer el 6 de maig del 2004 i aquell any vaig aprendre anar amb bici. Vaig aprendre a llegir i escriure als 4 anys.
Em vaig fer una foto amb el Puyol als 5 anys
.
El meu germà, el Jordi, va néixer el 15 de juliol del 2006 i vam tornar a tenir la Teresa Costa .
A segon de primària érem la classe on hi havia més nens i nenes
I ara a 3r de primària va venir una nena nova que es diu Fàtima. Tots son molt amics i ens fem molt grans.
Jordi Puig
Jo vaig néixer a la clínica de Sant Josep, a Manresa, el dia 21 de
març de 2000. Portava una volta de cordó umbilical i per això vaig néixer per cesària. Els meus pares el Quim i la Sandra ja tenien una filla, la Mariona. Als 5 mesos vaig tenir una infecció d´ orina i em van haver de donar antibiòtic durant molt de temps. Quan els meus pares treballaven em cuidava el Josep M i la Lurdes. Aquest són els meus padrins.
Tenia encara 5 mesos quan es va morir l’avi Pepito .
Quan tenia 1 any vaig anar a la Llar d’infants i als 3 anys vaig anar a P-3 i vaig anar a viure a Gironella però encara vaig al col·legi a Puig-reig, al CEIP Alfred Mata. A P-4 vaig fer de cavaller als Jocs Florals, i a P-5vaig guanyar el premi dels Jocs Florals. Em van apuntar a bàsquet i a música. No m’ agradava el bàsquet i em van desapuntar. A 1r vaig anar a Portaventura per primer cop. A 2n també vaig anar a Portaventura. Pels Reis em van portar la NINTENDO DS .Vaig aprendre a tocar el saxo amb el Dani però ara ho faig amb el Santiago Cavallero que és molt bo. Pels Reis em van portar la wii. Quan vaig fer 9 anys em van regalar el súper Mario galaxy per la wii, i amb 2 mesos quasi l’he acabat. El dia 31 de maig vaig fer la comunió.
JUDIT SOLE PIQUERAS
Jo Judit Solé vaig néixer a l´ hospital de Manresa de Sant Joan de Déu. Vaig néixer el 10 de Noviembre de l’any 2000 .Els meus pares són Montserrat Piqueras López i Rosendo Solé Reig. Quan vaig néixer ja tenia un germà que es deia Òscar Solé Piqueras. El meu germà va tindre gelos de mi. Als 8 mesos em van començar a sortir les dents i als 10 mesos ja vaig començar a caminar , pero jo era molt entremaliada.
Els meus pares treballaven i em va cuidar la iaia . Quan vaig complir 1 any ja vaig anar a la Llar d´ infants .Em van batejar el mateix dia que a la Maria Sitjes .
No deixava dormir els pares i vaig dormir al llitet fins als dos anys que em van posar a l´ habitació del meu germà , però el meu germà estava fart de mi perquè jo l´ enredava. Als 3 anys vaig aprendre a anar amb bici i també a nedar. A l´ escola vaig mossegar a la Jara a la teta. Ara faig tercer i esquio, vaig amb quad , sóc trapella i he fet la comunió el dia 31 de maig .
JÚLIA MEDINA MORA
Vaig néixer el 9 de setembre a les 11:05 del matí a l’hospital Sant Bernabé
de Berga. A l’hospital va venir tothom de la meva família, els feia molta il·lusió perquè era la primera filla, la primera neboda i la primera néta.
Abans de fer 1 any, vaig començar a caminar, el dia que es casaven els tiets.
Quan la mare era a treballar, em cuidava el pare.
Als 2 anys vaig passar una pneumònia. Sempre anava amb una pipa i una nona.
Vaig anar a la Llar d’infants quan tenia 1 any i a l’escola amb 3 anys.
No parlava gaire bé, ja que també era molt vergonyosa. M’agradava molt cantar i sabia moltes cançons però el que més m’agradava eren els teletubies i els hi deia “teletinus”.
Quan tenia 6 anys va néixer el meu germà que li vam posar Guim i ara té 3 anys.
La meva mare va passar un càncer al pit i jo vaig patir molt, em vaig estar a l’Ametlla a casa de la iaia.
Em continuen agradant les cançons, tinc 8 anys i no estic batejada ni faig la comunió.
Actualment visc a Puig-reig al carrer Jacint Verdaguer n- 4, 4rt, 3a.
Vaig a l’escola CEIP Alfred Mata i m’ho passo molt bé amb les amigues ja que de vegades ens barallem però ens estimem.
Amb el meu germà també ens barallem però després ens fem una abraçada, un petó i ens demanem perdó.
Sóc molt bona amb Ll. Catalana i de gran vull ser escriptora de llibres.
KAROLA
Jo vaig néixer el 19 d’ agost del 2.000 a Sabadell a les 2:20h de la
nit. Els meus pares es diuen Andreu i la meva mare Estela, a mi em van posar Karola perquè creien que era un nom ideal.
Em cuidava una cangur perquè la meva mare anava a treballar i no tornava fins la tarda.
A 1 any ja menjava farinetes però con que no m’ agradaven les escopia i deixava tota la cuina feta un fàstic .Als 2 anys bevia llet del biberó i no em desenganxava del biberó ni un segon.
Als 3 anys vam tindre un gat que es deia Pitsi i em pensava que s’ havia empassat el biberó, però, pobre gat, sense voler el vaig tirar per la finestra.
Als 4 anys vam anar a viure al GUIXARÓ , era molt lluny de Sabadell. Al Guixaró al començament no tenia amigues però llavors en vaig anar fent .
Als 5 anys em va agradar molt el meu aniversari perquè em van regalar moltes coses. Els meus pares em van regalar una taula, 3 cadires i un bagul, era de color rosa.
Aquell any em van regalar un gos i li vaig posar de nom Nevat , però al cap d’un temps el vam haver de portar al veterinari i no el vaig veure més. Aquell gos m’ agradava molt.
Als 6 anys vam tindre un gos que es va dir Lenon, l’ estimava molt.
Un dia quan anava amb bici de tan embalada que estava vaig xocar i em vaig obrir el front . Quan es van acabar les vacances d’estiu no em va agradar gents perquè m’ havia de llevar a les 7 del matí.
Als 7 anys vam fer una viatge a Hongria de 3 dies, allà se’ns va morir el Lenon.
Als 8 anys m’ han passat moltes coses : al col·legi vaig trencar una persiana,vaig fer moltes matemàtiques i a casa meva em porto molt malament perquè vull mirar la televisió i l’està mirant la meva mare , però amb la meva família em porto molt bé amb tothom.
MARCEL PICÓ
Sóc el Marcel Picó Babià, vaig néixer al 3 d´ agost a les 19,00
hores ,a l’Hospital General de Manresa . Els meus pares es diuen Ernest
i Sara, vaig ser el primer fill. El meu pare quan vaig néixer tenia
30 anys i la meva mare 26 anys .
Als 9 mesos ja vaig començar a caminar i el meu primer regal va
ser una rata de peluix grisa i blanca. Les meves primeres vacances van
ser a Segur de Calafell amb al meu pare i la meva mare, allà vaig dir
la meva primera paraula, que va ser papa.
El meu pare , la meva mare i el meu avi em van portar a buscar bolets
quan tenia 3 anys, en vaig trobar un i estava molt content.
Quan vaig fer els 5anys ho vaig celebrar amb el meu cosí Abel i em
va regalar un playmobil . Al cap de poc temps em van apuntar a futbol
i em va agradar molt .
Als set anys el meu pare i la meva mare em van comprar un gos
que estava malalt i el vàrem deixar al veterinari i després el van reptar.
Als 8 vaig fer la comunió i hi havia molta gent , érem al voltant de 70 persones i em van regalar unes vacances a Eurodisney, París.
MIQUEL SAYÓS
Vaig néixer el 17 de novembre del 2000. Els meus pares Joan Sayós i Percerisa i Montserrat Bigas i Català em van posar Miquel per que els hi agradava el nom i el meu tiet se’n deia i es va morir però em va poder veure tres dies.
Quan vaig néixer ja tenia una germana, la Maria .
Als 3 mesos vaig començar a dormir jo sol. A 1 any vaig dir les primeres paraules: mama i papa, a 1 any i mig vaig dir Maria, el nom de la meva germana i em va créixer la primera dent.
Quant tenia poc més d’ un any vaig anar a la llar d’infants.
Als 2 anys i mig vaig començar a menjar farinetes i a picar a la Maria, llavors a P3 vaig començar a aprendre coses, no picar i no dir paraulotes .
Als 4 anys els meus pares em van dir que encara aniria a l’ escola Alfred Mata i jo tenia ganes d’anar hi, i vaig anar a P4 i ens ensenyaven a escriure amb majúscules, i per les vacances,m’ho vaig passar molt bé, vaig anar a casa dels avis dues setmanes. Per les vacances a casa dels avis vaig aprendre a anar amb bicicleta i jugava al sorral que tenien .
Al novembre vaig fer 5 anys i ja anava a P5 i ens van ensenyar a escriure el nom en lletra lligada i a fer alguna suma.
Quan tenia 6 anys vaig anar a Roses de vacances i a la nit anàvem a jugar a golf i guanyava .
Els 7 anys al pati em va caure la primera dent i em van portar una colònia.
Als 8 anys vaig aprendre divisions i multiplicacions de 2 xifres i els exàmens treia excel·lents i els meus pares es ficaven
contents.
ROGER PICÓ
Sóc el Roger Picó i vaig néixer el 27 de maig de l’ any 2000 i quan vaig néixer ja tenia un germà gran.
La primera paraula va ser la que volia dir que vingués el meu germà. Quan tenia 6 mesos ens vam comprar un gos i li vam ficar Troi per cridar-lo li deia “te” i quan ja vaig fer un any el gos es va morir i jo el cridava i no em feia cas. Quan tenia un any vam anar al zoo i vam veure uns lloros i se’ns van ficar als braços del meu pare i al meu. El meu era blanc. Quan ja tenia 3 anys els meus pares es van separar i la meva mare se’n va anar a viure a Sallent. Al cap d’un temps els meus pares es van ajuntar quan jo tenia 4 anys. El meu germà i jo ens vam ficar contents .Al cap d’un temps ens vam apuntar a futbol i quan vaig fer el meu primer gol li vaig dedicar al meu pare i el meu segon gol li vaig dedicar a la meva mare. Quan vaig fer els 5 anys vaig guanyar una copa del millor defensa i la meva mare em va fer moltes fotos. Quan els meus pares anaven a treballar em cuidava l’àvia que es diu Trini . Quan tenia 6 anys els meus pares es van separar i el meu pare ja coneixia una noia i té un nen que es diu Iker i té quatre anys. Quan vaig fer els vuit anys el “novio” de la meva mare que es diu José em va comprar una moto petita i una de cros que es una 49.